Stoppen met kolven tijdens werk, maar toch BV blijven geven?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door MissXX, 28 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MissXX

MissXX Fanatiek lid

9 okt 2011
    2.027
    0
    0
    Nijmegen
    Ik hoop dat iemand mij kan helpen, want weet zelf niet hoe het het beste te kunnen doen..

Ik geef nu bijna 6 maanden volledige BV, op een enkel KVflesje na.
    Deze gehele periode ben ik niet aan bijvoeden begonnen, over 2 weken (6 maanden) wil ik het eerste fruithapje geven..

Nu ben ik net weer begonnen met werken (nieuwe baan), 2 dagen (8 uur per dag) en 1 dag school.
    Moet zeggen dat ik kolven op mijn werk niet prettig vind: ik kolf weinig, nog geen 100cc (ook met neusspray). Daarnaast pauzeren ze daar niet eens, terwijl ik dit eigenlijk wel fijn zou vinden en me daardoor ongemakkelijk voel een 2e keer te gaan kolven. Kolf dus 1x rond 12.30 uur en bij thuiskomst 18.00 uur leg ik haar direct aan. Wat we niet genoeg hebben aan gekolfde melk wordt deze dagen aangevuld KV.

Nu hoorde ik op het CB wel te kunnen gaan stoppen met kolven op werk, en op een site over borstvoeding las ik dat je inderdaad dat je kolven tijdens werk achterwege kan laten. Maar als ik de dagen thuis ben wil ik haar wel graag hele dagen blijven voeden.

Nu is het dus zo over 2 maanden te beginnen met fruithapjes en groentehapjes, en vraag ik mij af of deze de melk van overdag kunnen vervangen en in hoeverre? Het liefst geef ik zelf zo veel mogelijk BV. En kan ik inderdaad gewoon het kolven 2 a 3 dagen per week achterwege laten? Zij krijgt dan om 7.30 uur een voeding en de eerste volgende om 18.00 uur..

Hoop dat het een beetje duidelijk is en dat iemand mij tips kan geven?

2. Bertha

Bertha Bekend lid

13 okt 2010
    850
    1
    18
    NULL
    NULL
    Ik doe het sinds 3 wkn ook zo als jij beschrijft.
    Merk wel dat de productie afneemt overdag. Dat zal bij jou nog iets sneller gaan denk ik, ivm 5mnd en ik 8mnd.
    Heb de middagvoeding iniddels voor kv vervangen, ook thuis. Maar als ze huilt (tandje ofzo) leg ik wel aan. speel een beetje ermee, als ze goed kv drinkt krijgt ze geen borst en als ze jengelig is leg ik nog even aan.

Deel Deze Pagina