Sorry, hier wil ik even op reageren. Ik vind je nog aanvallend. Strijkkraal bedoelt het goed. Je geeft zelf aan dat je advies wilt. Haar advies is dat het haar verstandig lijkt dat je de boel relativeert. Wat is nu je prioriteit? En om je vraag te beantwoorden of je het met 300 red. Ja dat is te doen. Je zult wel het één en ander moeten laten.. Mijn man en ik hebben zelfs een periode gehad, dat we het met 30 euro pw moesten doen voor boodschappen. Die periode ligt gelukkig achter ons, want makkelijk was het niet...
Ik weet het. Maar als je al 2 jaar een enorme kinderwens hebt, zet je die niet even 1,2,3 in de koelkast voor een paar jaar. Ik wil ook helemaal niet negatief in het leven staan, maar ik zag het allemaal even niet meer zitten. Ik ben overigens niet voor niets 'vroeg' het huis uit gegaan, ik heb het hier niet naar mijn zin (kort gezegd). Maar bedankt voor je berichtje, het leven duurt (hopelijk) inderdaad nog heel lang.
Klopt, komt misschien aanvallend over. Maar haar berichtje was ook echt niet 'lief bedoeld. Tenminste, ik vond hem op mij nogal aanvallend en neerbuigend overkomen. Sorry dan dat mijn berichtje zo overkomt.
Ik had ook al heel lang een sterke kinderwens. Gelukkig was mijn vriend zo verstandig om te willen wachten tot we beide een vaste baan, woning en voldoende inkomen hadden. Daar ben ik nu heel blij om. Dan maar wat later. Ik kan me heel goed voorstellen dat het kriebelt hoor. Maar uiteindelijk doe je er verstandig aan eerst de boel op een rijtje te krijgen. Dan kun je er veel meer van genieten. Achteraf had ik mijn 'studententijd' ook helemaal niet willen missen. Ik heb geweldige avonturen beleefd Geniet nog van het jong zijn. Ook op latere leeftijd is een kind krijgen leuk!
Jammer dat je die tekst zo letterlijk oppakt, maar goed misschien had ik er dan "bij wijze van spreken" bij moeten zeggen ... mijn fout. In plaatst dat je je energie op al die dingen richt die je niet hebt, maar vooral gewoon focused op die dingen die je wel hebt: een vriend, een opleiding die je af kan maken en (hoewel misschien niet perfect) een dak boven je hoofd waarbij je wellicht ook kan sparen, waardoor je snel een eigen plek hebt. Neem je uitgaven onder de loep, 650 vaste lasten ex boodschappen, ex auto is gewoon veel voor iemand die thuis woont. Een tip kan dus zijn dat die kosten die normaal voor een woning zou hebben, nu opzij zetten zodat je een spaarpot hebt. Die kosten krijg je later toch, dus dan kan je daar nu alvast aan wennen. Verders, een auto van de zaak kan wel degelijk goedkoper. Als jullie zorgen dat jullie die auto niet voor privé kilometers gebruiken, hebt je ook geen bijtelling. Nu kan dat gaan veranderen, maar volgens mij is dat nog steeds zo. Scheelt weer 80 euro ... Maar goed, succes met het zoeken ...
Meid als ik je 1 advies mag geven :zet die kinderwens nog wel een paar jaar in de kast...Niet leuk dat weet ik maar wel het beste. Ga eert samen iets opbouwen, leuk huisje zoeken, vaste baan etc, beetje sparen. Je hoeft helemaal nog geen haast te hebben! Echt, als je met niks begint en dan gelijk een gezin, dan is het zooo moeilijk om nog wat op te bouwen! Zeker in deze tijd!
Het is niet officieel. Maar we konden deze avond komen kijken in bij een klein appartementje. Iets verder uit de buurt, en wat lastiger om met het ov naar school te gaan.. maar het is te doen. Het is goedkoop.. EN WE HEBBEN BESLOTEN HET TE DOEN! JEEEJ had dit totaal niet verwacht. Het is SUPER goedkoop, 480 all in! Gewoon om te lachen dus, en zeker in deze omgeving.. Tsja, we kunnen ons niet inschrijven. De reden ga ik niet vertellen hier het is zo goedkoop omdat het eigenlijk van de woning bouw is. Dus ja, denk even na en je weet het Nu moeten we wel binnen een paar dagen de eerste maand huur en de borg hebben Maar dat valt te regelen! (missen deze maand onverwachts 500 euro, voor het geval ik hier weer commentaar over krijg). Het is een klein appartementje. Redelijk ruime woonkamer incl kleine keuken. De badkamer is ruim zat voor de wasmachine etc. En de slaapkamer ruim genoeg voor een 2 persoonsbed en een grote kast (die kast staat er al).. laminaat ligt er, en de muren zien er nog prima uit! Ook is er een ruime zolder aanwezig!!! Ben ergens al heeeeel blij, maar niets is officieel nog.. Morgen nog even contact opnemen enzo..
Ik kan me je "aanval" voorstellen hoor, maar je bent hier op een forum met kakelende kipjes en ergens hupt een hen rond maar ondanks dat je vraagt naar adviezen. Ze zullen niet altijd dát advies zijn wat je wilt. Het hebben van een kinderwens snap ik! Al vanaf mn 17e kriebelde het! Ik leerde mn vriend (nu man) kennen, en zijn naar 6 mnd samen gaan wonen, maar... We hebben eerst samen genoten van het samen zijn! Mijn studie heb ik afgemaakt en een baan gezocht. Inmiddels zijn we bijna 6 jaar verder en hebben we een prachtige zoon van bijna 10 maanden. Hoe lang zijn jullie nu samen als ik vragen mag?
Nogmaals sorry van mijn uitspatting. Je berichtje kwam nogal bot op mij over. Je advies, nu, is goed bedoeld.. en dat advies neem ik graag aan. Ik ga me nu even focussen op mijn studie, en het (HOPELIJK) aanstaande appartementje! Mamakelly, bedankt voor je berichtje. We zetten de kinderwens sowieso een paar maanden in de koelkast. In ieder geval zo lang als nodig is een stabiele basis te hebben. Bedoel dus genoeg ruimte, en genoeg inkomen. Leenislief, thanks voor je berichtje.
Wij zijn bijna 4 jaar samen nu. Bij ons kriebelt het ook al een hele tijd. Moeilijk hoor, het opzij zetten. Denk er constant aan. Vind het knap van je dat je dat zo lang volgehouden hebt, dat opzij zetten!
Goed meid ga ervoor. Straks zul je zo blij zijn dat je gewacht hebt. Het is veel fijner om te kunnen genieten van je baby zonder zorgen.
Fijn dat je een plekje hebt, maar pas wel op....Als ik het goed begrijp is dit onderverhuur van... Let daar wel mee op. Zeker als het een woning vd woningbouw is! Succes!
Tja, we weten het. Het mag niet. En ja, als ze er achter komen.. voor ons heeft het niet zo veel consuquenties.. alleen voor diegene die het aan ons verhuurd. Maar ja, een aardige man.. woont zelf in het buitenland en wilt dit huisje graag aanhouden voor als hij terug komt over een paar jaar. Voor ons heeft er een jongen 3 jaar ingezeten. Ik wil dit risico wel lopen, als we dit niet aanpakken zitten we hier waarschijnlijk nog maanden. En dit is een mooie tussenstap. We kunnen sparen, maar hebben wel een eigen plek. Maar meiden, ik ga nu slapen. Ik open morgen het topic nog wel een keer. Bedankt voor jullie adviezen. Deze had ik echt even nodig.
Maar wat verwacht je dan? Ik heb zo nog een aantal jaren gewoond toen ik aan het werk was. Particuliere huur, helft van mijn salaris voor een 1kamerappartement op een tochtige zolder.... Alle dubbeltjes om moeten draaien, alle eindjes aan elkaar knopen. Ik heb mijn man pas leren kennen toen ik 27 was, hij na een scheiding in een vergelijkbare situatie. Samen toen een huisje kunnen kopen, waar kinderen krijgen niet mogelijk was, want veel te klein. Dus eerst nog een tijd moeten werken en sparen, voordat we verder konden wat dat betreft. Op het moment dat we aan kids konden beginnen, bevonden we ons beiden al een jaar of 8 op de arbeidsmarkt. Dus heel eerlijk? Ik vind dat het overkomt alsof je alles wilt en wel nu. Zo werkt het leven niet. Stap voor stap en al die tijd prioriteiten stellen. Mij lijkt het wel zo gezond om eigen woonruimte als eerste prioriteit te hebben, naast afstuderen. Ga je daar eerst eens op richten! Als je zo oud bent als ik denk, vanwege je nick (22?), heb je nog alle tijd om daarna die kinderwens te gaan vervullen. Alles tegelijk hebben/krijgen, is maar aan een kleine groep gelukkigen gegund. Alle anderen moeten er gewoon net als jij voor knokken....
Wat super dat je een appartementje hebt- als is het dan onderhuur. Nu gewoon lekker sparen en wie weet lukt het om binnen een paar jaar gewoon legaal te wonen! . En dan kun je nu ook lekker aan je kinderwens toegeven! Ik kreeg gelukkig pas een kinderwens toen ik al vrij oud was, haha. Ik zat toen dus al in een redelijk stabiele financiële situatie. Maar toen ik mijn kinderwens kreeg wilde ik ook m'n kindje liever gisteren nog dan vandaag . Dus ook al ben je een stukje jonger, ik snap je wel. (Helaas heeft het bij mij toen alsnog 3jr geduurd tot we eindelijk zo gelukkig mochten zijn). Hopelijk ben je straks snel zwanger!!
Voor iedereen is het alle begin het lastigst, Heb je een maal wat onder je kont een eigen plekje zal je wat rustiger worden. Nu lees ik iets over onderhuur. Zou toch even heel goed informeren of je dan geen problemen kunt krijgen. Stel de woningbouw komt er achter. Dan kunnen ze alle minuut de woning terug eisen en sta ja als nog op straat en kan je weer terug naar de zolder kamer. Kijk of er mensen zijn die een koopwoning hebben en die al een andere woning hebben. En die even een tijdje een tussen oplossing zoeken zou voor wat vaster gaan dan onder huur. Want als het mis gaat en je denkt alles op order te hebben kan je weer van voor af aan beginnen. Dat je een kinderwens hebt is te begrijpen en het klinkt verstandig dat je nog even wacht. Succes ermee
Heel fijn dat appartementje, en voor jullie een goede tussenstap. Maar ik zou toch goed oppassen, en ook zeker niet aan een kindje beginnen zolang je in dat appartementje zit, want als ze er wel achterkomen... sta je met baby op straat.
Fijn dat je nu een plekje hebt. Maar je kan niet alles tegelijk.. zoals meerdere dames al hebben gezegd.. Wij wonen nu 4 jaar op onszelf (ik ben een jaartje ouder dan jou) met onze dochter.. -voor 350 euro, dat dan weer wel- In een eengezins hoekwoning, 3 grote slaapkamers ,zolder en een enorme tuin. Maar daar hebben we ook hard voor moeten bikkelen, we hebben geen auto, een auto is een luxe artikel. We hebben moeten leven van 40 euro per wee -goddank niet meer- dus 300 per maand is echt wel te doen met zn tweetjes, helemaal als je niet rookt en dus niet voor je buskosten hoeft te betalen.