Ik zou dit toch echt niet gaan doen. Wij hebben dit gezien bij onze overburen. Mensen erin en nog geen 2 maanden later eruit gezet door woningbouw. Als er wat in huis is kan je ook woningbouw niet aanspreken en alles. Mij lijkt het in elk geval geen goeie oplossing ..
Ik heb niet alles gelezen maar wilde je een hart onder de riem steken. wij zijn vrij moeilijk gestart. mijn man kwam in de ww en door omstandigheden kwam er bij mij weinig binnen. we zijn veel gesteund. na 1jr hadden we een flat en mijn man een baan met minimum loon. de flat op zich was goed te betalen en ruim genoeg. maar veel overlast van de buren. ik vluchte het liefst uit het huis. we wilden al vroeg graag kindjes. maar ik wilde het sowieso niet in die omstndigheden en niet op de flat. ik kreeg een andere baan. (inmiddels 2,5 jr later) en toen ging het rap. ik kreeg loonsverhoging mijn man ook. na 1 jr kreeg ik een vaste aanstelling en mijn man een andere baan met hoger loon. we konden een leuk huis kopen. (waren toen 3 jaar verder. na 3,5 jaar zijn we voor een kind gegaan) waarschijnlijk wordt het bikkelen. maar het kan heel snel gaan. kop op! gewoon blijven knokken.
hhh, ik had net alles getypd is het weg:x.. Even in het kort opnieuw. Bedankt voor de reacties dames. We weten dat we op moeten passen. Maar goed, als we dit niet pakken hoelang zitten we dan nog hier? We moeten gewoon een eigen plek hebben en alles op een rijtje zetten. Het is goedkoop, dus we accepteren het en proberen er naast te sparen. Ik kreeg vanmiddag een mail via de woningbouw dat ik mag komen kijken bij een studenten woning. Ik sta 13e, het is een oude flat met 3 slaapkamers, zelf aan te schaffen gaskachels, enkele beglazing, etc. Hier zouden we na mijn studie dus nog een tijd mogen wonen. Bovendien is het net onder de huursubsidie prijs, en nu al (zonder subsidie) 20 euro goedkoper dan dat we de andere woning accepteren. Maar ik loop dus wel risico dat een van de andere 12 mensen deze woning accepteert en dan zitten we weer met de handen in het haar. Dan moeten we hier dus nog zeker een aantal maanden zitten, nee bedankt.. ik pas liever! Maar, als ik dus nu al 13e kan staan bij een grote studentenwoning. Dan kan ik over een paar maanden misschien wel eerste staan. (in de meeste studentenwoningen mag je na je studie nog een aantal jaar blijven wonen dus dan loopt de meettijd weer op). mmm, heb even getwijfeld. Maar nee, mijn besluit staat vast! We accepteren deze woning en kijken over een half jaar weer verder. Wat betreft de kinderwens, dat doet pijn! en dat is echt niet leuk. Er gaat letterlijk geen dag voorbij dat ik er niet aan denk. Maar oke, ik wil mijn kindje alles kunnen geven, waaronder een eigen plekje. Ik wil kunnen genieten van ons kindje, en me niet constant zorgen om alles hoeven maken. Het staat vast dat het sowieso voor een half jaar de koelkast in gaat. Ik denk langer, maar voor nu een half jaar. Dat is nog te over zien en klinkt voor mij niet TE verweg Cherie thanks. Zo zie je maar, dat het meestal allemaal op zijn pootjes terecht komt. Geduld en doorzettingsvermogen heb je veel nodig, en daar ontbreekt het hier af en toe aan
Dit begrijp ik echt niet, jullie zijn nog jong en je hebt nog alle tijd. Waarom zo duur gaan wonen als je zicht hebt op iets goedkopers? Je schrijft over je kinderwens maar bent ook gaan studeren. Besef ook wel dat je over de jaren dat je gaat studeren een flinke schuld zal opbouwen terwijl je in die tijd ook elk dubbeltje zal moeten omdraaien. Hoe ben je van plan het huis in te richten terwijl je niet hebt kunnen sparen? Zelf was ik op mijn 21e moeder maar dat is niet aan komen waaien. Naast mijn school heb ik hard gewerkt, net als mijn man. Na onze opleiding zij. We ook hard gaan werken en Flink gespaard in die tijd zodat we een klein huisje konden kopen. Inmiddels wonen we een stuk groter, maar dat is niet vanzelf gegaan. Als ik jullie was zou ik nog even blijven zitten, wat sparen en dan langzaam kijken naar wat goedkopers waar je ook recht hebt op huursubsidie. Dit zodat je in die tijd ook nog wat kan sparen en niks hoeft bij te lenen en zodat je een buffer hebt mocht het nodig zijn. Zodat je na je studie met een schone lei aan jullie kinderwens kan beginnen.
Ten eerste krijg ik nog maar een paar maanden studiefinanciering, dus bij lenen zou ik straks sowieso moeten doen. Dus met een schone lei beginnen zit er niet in. Het is een hartstikke goedkoop huisje, wij zijn beide nog geen 23 he, dus onze huur voor huursubsidie mag niet hoger liggen dan 366 euro. Belachelijk laag dus, en dus weinig kans op iets onder deze prijs. Ik sta 13e op die woning. Hoe groot is de kans dat ik deze woning krijg? Nou, die acht ik niet zo groot helaas. Ik ga hoe dan ook, echt niet nog eens maanden hier zitten. Nee, dan kan ik mij absoluut niet focussen op school en dan gaat het geheid fout. We hebben voor nu iets, voor een paar maanden (hoop ik). We kunnen als we dit huisje accepteren ook sparen. En dat gaan we ook doen. Het huis inrichten? We hebben hier en daar nog wat oude spullen. Er staan ook al wat spullen in het huis, zoals een bank, wasmachine, koelkast etc. Dure spullen hoeven we niet te kopen.. mochten we wel iets nodig hebben kijken we op marktplaats. Maar bedankt voor je goede advies