Moet morgen de deur uit met kleine, wat aantrekken?!

Discussie in 'Prematuur' gestart door jerami, 1 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jerami

jerami Fanatiek lid

16 aug 2009
    2.007
    0
    0
    Zuid Holland
    Ons zoontje is geboren met 34/4 en nu sinds 6 dagen thuis na 2 weken ziekenhuis.
    Morgen moet ik voor controle naar de ka, voor ons ong. 15 min. lopen. Hij zal dan dus voor het eerst mee gaan in de kinderwagen. Nu zou ik alleen niet weten wat ik hem aan moet trekken! Met dit warme weer heb je zelf maar weinig aan, maar hij is nog zo klein en ben bang dat hij teveel afkoelt.
    Het is voor het eerst dat hij buiten komt, aangezien hij nog maar 2430gr weegt. Ik weet dat ik met deze warmte de kap beter omlaag kan houden en de parasol erover heen zetten. Maar moet ik iets van een dun jasje/vestje aan doen of dat niet maar enkel een pakje en hem onder een lakentje met dekentje? Moet ik het mutsje aan of af laten (thuis heeft hij meestal zijn mutsje alleen 's nachts nog maar op, tenzij zijn temp wat lager is)?

2. vondebs

vondebs Bekend lid

16 okt 2009
    684
    0
    0
    ik zou gewoon een bodytje aandoen (aangezien het 37 graden wordt) ik heb er nooit echt naar gekeken. maar mijn dochtertje heeft het nog al snel warm. ik denk dat een pakje en daarover een lakentje echt voldoende is

3. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Hier heeft ze nog steeds een romper zonder mouwen aan en een dun katoenen wikkeltruitje en broekje en sokjes.
    Haar temperatuur is hiermee rond de 36.9 en 37.0
    Ze ligt natuurlijk wel stil de hele dag.
    En het waait ook wel buiten.
    Ik zou ook zoiets doen en dan verder niks over hem heen.
    Mutsje misschien als je in de ochtend gaat en het nog niet smoorheet is.
    Je kan een dun lakentje meenemen maar ik zou er geen jasje overheen doen.
    Als je naar een supermarkt gaat dan weer wel of ergens waar airco is.

4. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    En verder zijn nekje voelen dat is de graadmeter.

5. jerami

jerami Fanatiek lid

16 aug 2009
    2.007
    0
    0
    Zuid Holland
    hier is zijn temp ook altijd stabiel op 36.9/37.0 met een korte mouw tuinier en pakje er over heen. maar nu met deze warmte in huis is het 37.5 dus ligt hij in de wieg zonder deken en mutsje. we moeten in de middag tijdens het hoogte punt, dus zal goed warm zijn.

6. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    En buiten is het warmer dan binnen. Anders rompertje lange mouw en broekje?

Deel Deze Pagina