Vooral je afspraak niet afzeggen hoor en gaan! Anders kom je er nooit doorheen. Misschien een idee om van tevoren de tandarts in te lichten over je angst?
Bent zeker niet de enige. Ik zeg het ook altijd eerlijk dat het niet m'n favoriete plek is, maar ja het is beter om er 2 keer per jaar heen te gaan en hun advies op te volgen als er iets moet gebeuren. Heb paar jaar terug 4 vullingen moeten laten vervangen (twee aan elke kant). Het viel op zich allemaal mee, het kneusde alleen wat. Omdat ze natuurlijk toch wat doen dan. Maar op zich valt het idd allemaal reuze mee als je erna weer buiten staat. Misschien kun je met je tandarts afspreken dat je je hand omhoog doet om aan te geven wanneer je even een rustpauze wilt? Dat heb ik met een vorige een keer gedaan (nooit nodig gehad) en die verzekerde me toen dat ie dan idd op zou houden zodra het dan kon. Dan voel je jezelf toch iets meer in controle. Nu heb ik een keer zo'n verschrikkelijke tandpijn gehad, dat de angst wat gezakt is. Het maakte me toen niks uit of ze iets gingen trekken, zolang de pijn maar op hield. Het werd een wortelkanaal, waar ik ook bijna voor in m'n broek piestte toen ik ervoor heen moest (na een week antibiotica moest het), maar zelfs dat viel uiteindelijk mee. Krijgt genoeg verdoving. Zeker toen de tandarts zei dat het net op tijd was...god weet hoeveel pijn er nog was geweest. Dus idd even doorbijten, het is niet leuk, maar ook aangeven dat je nerveus bent. Snappen ze heel goed hoor. Ze zijn nu eenmaal niet geliefd haha!
Zo herkenbaar! Ik ben ook letterlijk ziek als ik naar de tandarts moet: koud, warm, trillen,buikkrampen en diaree . Ik loop bij een tandarts voor angsthaasjes vind het een lieve geduldige man maar je moet gewoon uit me mond blijven met al die instrumentjes brrrrr. Nu heb ik het ongeluk dat ik best met name zwakke kiezen hebt als je mijn foto's ook ziet zie je in bijna iedere kies staafjes lopen van de wortelkanaalbehandelingen. Ik poets netjes 2 keer per dag en flos en gebruik mondwater maar op 1 of andere manier helpt dit niet goed genoeg. Zoon lief gelukkig nog geen gaatje gehad ( loopt vanaf 2,5 bij tandarts) nu 2 keer geweest.
zoow deze angsthaas is er mooi weer vanaf voor een half jaartje! vanmorgen ook een lange lig in de stoel gehad, lekker wortelkanaalbehandelingetje en opnieuw vullen van voortand. brrr... maar het viel achteraf erg mee, ik viel bijna in slaap zelfs haha @wachtkamer: hier hebben ze een tv hangen en die staat altijd op animal planet, dus genoeg afleiding om mijn gedachtes te verzetten.
Hier nog zo een bange poeperd. Ik ben gister eindelijk naar de tandarts geweest nadat ik al een week of 4 met kiespijn liep. Alleen het bellen voor een afspraak bezorgde me al hartkloppingen. Voordat ik naar de tandarts ging heb ik Passiflora van A.Vogel geslikt (rustgevend) maar of het me nou echt zoveel hielp, denk het niet. En altijd denk ik achteraf; Ach dat viel nog best mee. Maar toch ga ik elke keer weer met angst erheen, als ik uberhaupt al ga haha!