Hoi allemaal, Mijn dochter heeft sinds 2 dagen een nieuw schema (na lang puzzelen), omdat ze steeds haar 2de fles weigerde. Het CB wil dat ik de laatste fles laat vervallen, maar ze drinkt deze nog helemaal leeg. Het schema is nu als volgt: 6.30-7.00 uur groeiontbijt met 150 cc opvolgmelk 10.30-11.00 uur fruithap 150 ml + halve liga in het handje 14.30-15.00 uur fles 150 cc 16.30-17.00 uur groentehap 150 ml 18.00-18.30 uur fles 120 cc 21.30-22.00 uur fles 150 cc Het werkt op zich goed tot zover en ik merk niet dat ze tekort komt. Dus moet die laatste fles er nou echt af? Wat vinden jullie?
als ze die fles nog graag wil en opdrinkt waarom zou je die er dan afhalen? ik zou die gewoon lekker zo laten en straks die fles van daarvoor iets verlaten zodat ze na die fles naar bed kan en dan pas die laatste fles laten vervallen.
Lijkt mij ook niet nodig om de laatste fles te laten vervallen. Ten eerste wil ze 'm nog graag en ten tweede is 4 'melkmomenten' per dag heel normaal voor een babietje van 6 maanden. Ik geef BV (en geen pap 's morgens) maar heb ongeveer hetzelfde schema als jij. Ook een fruit- en een groentehapje + 4x per dag BV-melk. En vaak een nachtvoeding ook nog, als ze erom vraagt krijgt ze die.
Nee het hoeft zeker niet. Maar ik heb wel het idee dat je veel eet momenten hebt met s'ochtends veel tijd tussen de flessen en s'middags alles vlot op elkaar. Ik snap dat je net op dit schema zit en niet weer wilt gaan veranderen.
Dat komt omdat ze tussen 11 en 2 een middagslaapje heeft en ik ga haar niet wakker maken voor een fles die ze dan toch niet opdrinkt. In feite geeft ze zelf aan of een schema werkt of niet. Ze heeft tot zover alles opgegeten dus ik heb niet het idee dat het teveel in de middag voor haar is. Bedankt voor jullie antwoorden.
hier ook nog een late fles hoor en ons meissie is al 10 1/2maand oud mja zij gaat ook pas om 23:00 slapen en slaap[t dan tot 9:30 dus ja we beginnnen later aan de dag dus daarom nog zolaat eenfles en ze drinkt nog steeds 3 flessen want brood als we dat proberen ze heeft het kauwen nog niet door ze wil het gelijk doorlslikken mja dat komt allemaal wel