Onze jongste zoon is nu bijna vier maandjes oud een heel tevreden rustig manneke, nu moet ik van cb van vijf flessen van 180 +6 naar 4 flessen van 210 + 7 iemand idee hoe ik dit ga aanpakken? Het is wel de derde in het gezin maar de oudste is nu 6 en de middelste 4, lijkt net of alles nu weer veranderd is naar mijn idee??
Wat gaven ze als reden dat deze fles eraf moest? Gaan ze dit niet zelf beetje regelen? (Kiest het niet hoor want is pas mijn eerste kindje) Hier is onze dochter 5 maanden, wel 4 weekjes te vroeg, en zit echt nog lang niet op 4 flessen. Wil ik ook niet want dan drinkt ze veel te weinig. Wij moesten de flessen ook ophogen naar 180 omdat ze "te weinig" dronk. Maar ja kan de flessen wel ophogen maar als ze de flessen niet leeg drinkt? Ze drinkt ong 730ml per dag en bied flessen van 190ml aan. Ze drinkt er op een dag misschien maar 1 echt leeg. De tijden van flessen zijn 7.00/10.30/14.30/18.00 en dan wanneer ze zelf komt.
Nou, niet . Als hij het goed doet op die vijf flessen zou ik het lekker zo laten. Sommige consultatiebureaus zijn echt van de weinig maar grote flessen.
Eens! Hier moest dat ook.. maar hoe dan, als ie nie meer wil?! Zelfs in de ochtend nie, als ue uren niets gehad heeft. @ts, ik zou gewoon aanzien, het regelt zich vanzelf wel.
Het moment dat de laatste fles eraf kan.. komt vanzelf.. dan drinkt je kindje het niet meer helemaal leeg een tijdje OF je merkt dat je kindje er niet meer zelf voor wakker wordt en is moeilijker te wekken..
Je kan inderdaad best proberen om de laatste fles te laten vallen, maar ik zou niet ophogen naar 210 hoor. Onze dochter weegt denk inmiddels bijna 9kg en drinkt al maanden 4x 180/6 en dan 's nachts vaak ergens een klein flesje van 70cc-100cc en een enkele keer slaapt ze door. Flessen van 210 krijgt ze ook echt niet op. Of ze drinkt 'm wel leeg maar drinkt de volgende fles maar half.
210/7 drinken de meeste kinderen nooit. Mijn zoon van 9 maanden heeft nooit 210/7 gekregen. Die dronk met 4 maanden 130ml. Als je kindje het goed doet op 180/6 dan blijf je dat aanbieden. 210 is een enorme plons
Gewoon lekker zo laten als het goed gaat Er is echt geen reden waarom een baby vab deze leeftijd 4 flessen zou moeten
Je kindje geeft het zelf aan! Hier wel vrij snel op 3x180 en 1x210 maar dat kwam doordat hij dat zelf aan gaf en niet omdat het moest. Ze kunnen het echt zelf goed regelen hoor, dus lekker laten zo als je kleintje het er goed op doet!
Bedankt voor jullie reacties. Omdat ze zeiden dat ik met fruithapje mocht beginnen omdat hij last heeft van harde ontlasting en ook al de Nutrilon omneo gebruik. Ze deden dit vaker bij kindje die harde ontlasting hadden en dan ging het vaker beter... 5 x 180 was hij heel tevreden op maar omdat de ontlasting hard is dacht ik dat het zou helpen... je denkt dat hun toch wel een beetje tips hebben maar niet echt dus deze... Heb het wel geprobeerd met 210 maar hij is over de dag heen onrustiger en huilt meer dus terug gegaan naar 5 flessen.... En hoe ziet jullie dag er dan uit qua flessen en tijd/
Ik zou t lekker zo laten, vind t behoorlijke flessen trouwens wat ze als advies gaven hier zitten we net op 100 5/6x maargoed mijne groeit ook niet bizar hard
Je kunt voor de harde ontlasting ook gewoon een beetje extra water bij de fles erin doen, bv 10/20 cc of gewoon wat water tussendoor geven, dat hielp hier ook goed!
Mijn zoon zelfs 6 x 150/5. Hij heeft gewoon echt elke 2.5 a 3 uur honger. Ik denk wel dat ik naar 5 x 180/6 ga als er groente/ fruit bij komt. Nog niet mee begonnen. Hij is 5 maanden nu.
Nutrilon Omneo zorgde hier juist voor moeizame ontlasting, werd een soort klei. Ben er snel weer mee gestopt en na een paar dagen had ze gewoon weer prima gele luiers. Dus wellicht kan je weer eens standaard voeding proberen? Weet niet hoe lang je de omneo al gebruikt? De meeste beginnersprobleempjes zijn rond de 3-4 maanden wel over, maar dat moet je natuurlijk helemaal zelf weten. Hier was het schema met 4 maanden ongeveer zo: 8.00 fles 180/6 12.00 fles 180/6 16.00 fles 180/6 20.00 fles 180/6 Tussen 4.00-6.00 flesje 100/2 Eigenlijk is het schema nu met bijna 6 maanden nog steeds zo. Wij zijn met 4,5 maand begonnen met groentehapje en even later met fruit. Je moet nog helemaal niks hoor.
Mijn dochtertje van bijna 5 maanden krijgt 4 flessen, maar dan flessen van ongeveer 180 (Bv en kv gemengd) Rond 8.00/9.00 12.00 16.00 en 19.00 Van 19.30 tot 8.00/9.00 slaapt ze. Overdag moet ik echt zelf de tijd bepalen voor de fles anders slaat ze er nog 1 over. En ik vind al dat ze te weinig drinkt. Hapjes krijgt ze nog niet. Ik zou je eigen gevoel volgen, maar ik ben dan ook anti-cb
Onze dochter van 5 mnd drinkt heel wisselend qua hoeveelheden maar ik schrijf het ff op wat we aanbieden 7.00 190ml 10.30 190ml 14.30 190ml 18.00 190ml En dan komt ze zelf nog een keer s avonds/ s nachts Ze drinkt gemiddeld 750/800ml
Ohhh die 210 flessen. Mark my words, over 5 jaar raden ze het massaal af vanwege onnodig oprekken van de maag en kans op obesitas in de toekomst. Lekker NIET luisteren is mijn tip.