Onze dochter is vandaag een half jaar. Ze slaapt redelijk door van 20u tot 6u of 6u30. 't Is een vroege vogel, rond die tijd wil ze altijd drinken. 's Ochtends zou ik haar dus gewoon de fles melk willen blijven geven (200cc) zonder pap erin of pap van een bordje, omdat het nog zo vroeg is 's ochtends is dat makkelijker. Op het schema van het CB vanaf 6 maanden staat er al lunch met pap met lichtbruin brood of met rijstebloem. Er staat dan 100 pap en 100 melk. Maar rijstebloem werkt hier een beetje stoppend. Kan ik ook wat anders geven? Is het gek om de pap als lunch te geven en niet 's ochtends? Ze krijgt 's ochtends dan tussendoor wat groente+water en 's avonds ook groente. Hoeveel mag dat ongeveer zijn? Bij 6 maanden staat er naast de groente als avondeten ook nog 100ml melk, dus dat mag nog gewoon denk ik?
Ik geef hier 's ochtends Bambix Fijne ontbijtgranen, is vanaf 6 maand. Zelf geef ik ondanks het tijdstip het liefst wel uit een bordje, aangezien ik geen voorstander ben van de fles na 6 maand Wbt de groente, ik geef de grote Olvarit potjes, en dat is 200 gram. Heeft ie de ene keer te veel aan, de andere keer genoeg.. is beetje wisselend. Naast de groente, fruit, boterham en het tussendoortje, heeft ie gewoon nog 3x opvolgmelk, 's ochtends 180+6 met dus Bambix ontbijtgranen, 's middags bij de boterham 150+5, en 's avonds vlak voor ie naar bed gaat 180+6. Geloof dat baby's tot 1 jaar sowieso nog gewoon opvolg melk naast de bijvoeding 'moeten' Waarom geef je 's morgens geen fruit, ipv groente, en dan de groente gewoon 's middags?
Je geeft nog geen groenten en fruit begrijp ik, aleen groenten? Dan zou ik zelf gaan beginnen wennen aan fruit langzaam aan? Ik geef zelf, ook nu ze een jaar is, nog wel een papfles 's ochtends. Ze lust haar pap namelijk niet van een lepel en drinkt haar melk niet uit een beker. iom de diestiste en CB ( En anders toch nog ) krijgt ze het dus nog per fles omdat haar dieetvoeding heel sterk ( = vies ) ruikt. Rijstebloem tussen de middag vind ik gek. Rijstebloem bevat geen toegevoegde voedingswaarde. Vanaf 6 maanden moeten kindjes wel gaan wennen aan tarwe/gluten dus zou je ook om 12u de papfles of bordje pap kunnen geven ja. En dan later bijvoorbeeld 's ochtends vroeg een fles melk en als jullie uit bed zijn een boterhammetje.