Alternatief voor eten koken

Discussion in 'Zwangerschap' started by marielle82, Feb 19, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. marielle82

marielle82 Bekend lid

Feb 15, 2008
    615
    0
    0
    Echt iedere avond, zo rond de klok van 5 a 6 uur, zie ik er als een berg tegenop om in de keuken te gaan staan. Ik heb er geen zin in, geen trek in,geen vut voor.
    Het is al verschillende keren gebeurd dat mn ventje ging koken, maar ik vind het een beetje sneu voor hem.
    Ook komt het voor dat ik, net als gister, brood eet.
    Prak vind ik sowieso verschrikkelijk nu. Soep krijg ik nog het makkelijkste weg. Maar verder is het echt prut....
    Hoe doen jullie dit?
    Of koken jullie wel gewoon?
    Ben ik het alleen die dit heeft? :oops:

Groetjes Marielle

2. vosje2000

vosje2000 Fanatiek lid

May 28, 2007
    3,777
    1
    0
    Thuismama en vrijwilligster voor diverse organisat
    Hihi ik herken het wel.
    Maar ik kook meestal toch gewoon..
    Voel me anders zo schuldig..

3. Mili

Mili VIP lid

Feb 23, 2007
    6,199
    0
    0
    Hihi hier kookt mn man vaak. Heb zelf last van BI en kan dus niet lang staan en ben ook erg moe enzo.
    Dus kookt hij lekker.
    Straks ga ik wel weer meer koken denk ik

4. knorretje21

knorretje21 VIP lid

Jan 1, 2008
    5,805
    0
    0
    hha kan het helemaal.. heb ook echt een hekel aan koken gewoon... maar doe het wel elke avond en heeeeel soms in het weekend kookt me mannetje maar eerlijk gezegd eten we dan vaak makkelijk ;) haha en doorderweeks maak ik ook alleen makkeliljke gerechten :)

5. Lampie

Lampie Bekend lid

Sep 30, 2007
    847
    4
    18
    Noord-Brabant
    Hier ook hetzelfde probleem, begin al te kokhalzen als ik eten ruik, maar toch kook ik wel. Het is niet uitgebreid, vaak salades, soep+stokbrook enz. Zolang het maar niet te hard stinkt ;)

6. roshi

roshi VIP lid

May 8, 2006
    6,706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    het koken op zich valt hier wel mee, maar de lucht die daarna in de keuken hangt. heb het idee dat ik met alle deuren en ramen (lekker houd brrr) tegen elkaar open nog steeds die lucht ruik :( volgens mannetje is het natuurlijk onzin en is de lucht al weg...

liefs

7. Onder water

Onder water Niet meer actief

iehhh hier hetzelfde probleem , kan geen stukje gehakt of een aardappel zien..Zit de hele dag aan vanille yoghurt maar daar schiet je ook niets mee op :(

8. daphne78

daphne78 VIP lid

May 10, 2006
    7,311
    0
    0
    Nijmegen
    Ik heb de eerste weken mijn man wat vaker laten koken. Ik kon wel eten vaak, maar het koken was echt verschrikkelijk.

Nu gaat het gelukkig wel weer goed. (Na een week of 13 werd het beter)

9. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

Sep 30, 2007
    5,584
    2
    38
    hoi hoi

hier geen last van mijn man kookt namelijk altijd hahaha :) :) :) en de enkele keer dat ik kook vind ik het ook niet erg maar meestal mag ik niet eens koken mijn man vind het veelste leuk

groetjes nathalie ;)

10. EdNe

EdNe Actief lid

Aug 22, 2007
    113
    0
    0
    België
    heb ook een periode gehad dat ik niet graag kookte. Niet dat ik misselijk werd van de geuren of zo maar ik had nergens zin in, en werd ook soms niet goed van de gedachte aan het eten. Ik maakte dan maar dingen waarvan ik wist dat ze wel samen paste ook al had ik er totaal geen zin in. Het rare was wel dat eens ik ervan at het meestal toch wel smaakte.

11. Ik ben van week 9 tot week 20 hartstikke misselijk geweest.. In die tijd heb ik gewoon makkelijk gekookt.. Desnoods voor manlief wat kant en klare maaltijden gehaald.. Maar zo weinig mogelijk uitgebreid..

12. Dretjuh

Dretjuh VIP lid

Oct 12, 2007
    8,240
    85
    48
    Female
    Visagiste voor MAC Cosmetics, eigenaresse webshop
    Brabo in België
    Zelfde hiero!

BAH eten, zie er zoo tegen op, heb nergens zin in (qua eten) ben ontzettend moe... moet echt niet denken aan een stuk vis of vlees bah...

normaal aten we nooit pizza, nu toch wel een keer in de week, of ff gauw een frietje halen, inderdaad wat soep eten.
    Als het maar gemakkelijk en snel klaar is..

Terwijl ik altijd zo uitgebreid kookte..... Mijn man is pas rond half 7 thuis dus om dan nog te gaan koken als hij net terug komt van werk is ook weer zoiets.

Hoop dat het gauw over is ;)

13. MamaSon

MamaSon Niet meer actief

Mijn vriend is hier de kok in huis!
    En daar ben ik zoooo blij mee....ik houd van eten, maar niet van het bereiden.

14. Pruts27

Pruts27 Fanatiek lid

Jan 6, 2008
    1,275
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Kampen
    Als ik niet kook dan eten we veel te veel junkfood!
    Meestal kook ik nou te veel, want warm eten gaat er bij mij niet echt in. Met wurgen krijg ik een klein bordje naar binnen.
    Eet een extra boterham op het werk. Die smaken tenminste!

15. Dombo

Dombo VIP lid

Feb 12, 2007
    8,219
    0
    0
    Veluwe
    Herkenbaar hoor. Veel vind ik momenteel ook niet echt lekker en sommige dingen krijg ik amper naar binnen geschoven. Toch blijf ik maar wel gewoon koken voor man en dochter, alleen eet ik er zelf minder van dan anders.

16. Delilah

Delilah Niet meer actief

Ik vond het in het begin ook moelijk om te bedenken wat we gingen eten omdat ik gewoonweg nergens zin in had. Maar heb me er wel toegezet, gewoon gekookt en dan kreeg ik er vanzelf trek in en als dat niet zo was had ik in ieder geval iets binnen.

17. Yule

Yule VIP lid

Dec 6, 2007
    8,059
    1
    36
    Ik heb het ook gehad. Mijn vriend heeft een paar keer gekookt, ik at veel AH-stoommaaltijden (lekker makkelijk) of ik maakte voor mezelf brood met gebakken ei, waarna ik voor mijn vriend kon koken. Het is nu sinds een paar daagjes over en ik word langzaam weer de keukenprinses die ik was!

18. Sas7

Sas7 Fanatiek lid

May 23, 2007
    2,092
    0
    0
    heb ik ook gehad in het 1e trimester. Ik kon geen kookluchtje hebben. Mn man heeft toen gekookt. Alleen toen hij 2 weken weg was, heb ik zelf moeten koken. Dat was koken, spuggen en na een uur de gekookte maaltijd opwarmen in de magnatron en dan pas eten. Ik kookte ook meestal voor 2 dagen. Ik vond het toch erg belangrijk dat ik gezond at, met zo'n beebje die zich nog helemaal moet ontwikkelen. Na de 13e week kon ik weer zelf koken. Jammer voor je man, maar zwanger zijn ben je met zn 2en dus als jij iets niet kan, zal hij bij moeten springen. Straks aan het einde van de zwangerschap zal het wel vaker nodig zijn. Dit hoort ook bij zijn voorbereiding op het vader zijn. En mijn mannetje doet het allemaal met liefde en plezier voor mij. En ik maak er geen misbruik van.

19. Puck70

Puck70 Bekend lid

Jan 6, 2008
    759
    0
    0
  20. marielle82

marielle82 Bekend lid

Feb 15, 2008
    615
    0
    0
    @puck70, ehm....bedankt voor de tip. Maar ik word er al beroerd van als ik het ziet. Heb nu maar een pan soep gekookt, hopelijk gaat het allemaal nog over...Echt heb al in geen weken een aardappel meer gegeten.
    Van de week maar weer een keer rijst en pasta en pizza.

Trouwens, schiet me ineens te binnen. Ik kan natuurlijk ook aardappelpuree doen,misschien gaat dat beter...

Mensen wat een getob :cry:

Marielle

Share This Page