Ziekenhuis bevallen maar toch bed op klossen?

Discussion in 'Zwangerschap' started by Blaak, Feb 15, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Blaak

Blaak Niet meer actief

Hallo,

Ik ga in het ziekenhuis bevallen dus niet thuis.
    Ik dacht dat je dan je eigen bed niet op klossen hoefde te zetten.
    Maar net heb ik intake gehad met kraamzorg en die zei dat ik dat wel moet doen. Vanaf 10 maart moet ik dus klossen op komen halen. Voor die kraamzorg personeel wat makkelijker voor de rug. Is dat altijd zo of ben ik weer een uitzondering?
    Ook zeiden ze dat het beter is om de ledikantje in mijn slaapkamer beter is dus dat de baby naast ons slaapt, maar bij mijn eerste kindje vertelden ze dat het beter is om je baby al vroeg aan hun eigen kamertje te laten wennen. Wat nu?

En die klossen, zijn dat gewoon van die dingen die je onder de poten van het bed moet plaatsen, is dat dan niet te hoog? Ik heb een tweepersoonsbed straks is het zo hoog dat ik er nog niet eens in of uit kan klimmen!

Ik hoor graag reacties.

Groetjes, Mandy

2. n4th4li3

n4th4li3 Fanatiek lid

Sep 15, 2007
    1,409
    0
    0
    Hoi mandy! De klossen heb je idd nodig, voor de kraamzorg, als ze bijv. je hechtingen moeten verzorgen, niet te diep door hun rug moeten. Je bed moet minimaal 70 cm hoog zijn.
    Dat van de baby bij je op de kamer hebben ze tegen mij niet gezegd. Ik ga de baby ook niet bij ons op de kamer doen maar gewoon op z'n eigen kamer.
    Succes!

3. Choco

Choco Fanatiek lid

Oct 30, 2006
    1,186
    0
    0
    Friesland
    Klossen: je bent geen uitzondering, iedereen moet dat doen.
    Ledikant: tja, wat wil je zelf? Je bent niet verplicht om het ledikant inje slaapkamer te zetten.

4. Blaak

Blaak Niet meer actief

Ok ik begrijp het. Vanaf 10 maart kan ik de klossen zeg maar ophalen bij zon instantie. Is dat gratis of moet ik daarvoor betalen?

Zou ik ook gewoon 4 kratten (van bier) niet gewoon onder ieder poot van onze bed kunnen zetten dan? Als dat kan, en als je voor die klossen voor moet betalen, kies ik toch voor die kratten hahaha

En dat ledikantje, mooi zo dan laat ik die ook gewoon lekker staan in eigen kamertje. Ik vind het persoonlijk beter omdat de baby dan ook een rustig omgeving heeft en kan wennen eraan, want straks krijg ik misschien anders een huilbaby ofzo en daar zit ik niet op te wachten!

5. n4th4li3

n4th4li3 Fanatiek lid

Sep 15, 2007
    1,409
    0
    0
    Daar hoef je als het goed is niet voor te betalen. En idd, kratten kunnen ook onder je bed, als je die 70cm maar haalt.

6. MamaSon

MamaSon Niet meer actief

De klossen zijn gratis hoor en wel wat steviger dan kratjes ;)

Ik zet het bedje wel naast mijn bed omdat ik borstvoeding wil gaan geven. Ze raden aan niet pas aan te leggen als de kleine huilt van de honger (want dan moet je 'm eerst tot rust brengen en ben je dus langer bezig), maar al eerder bij de eerste sabbelgeluidjes die je hoort. Dat hoor je dus wel als de kleine naast je ligt. Ook midden in de nacht.
    Maar dat is dus een persoonlijke keuze!

7. laika10

laika10 Actief lid

Jul 28, 2007
    213
    0
    0
    hilversum
    Hebben ze mij ook gezegd dat het bed op klossen moet, ondanks dat ik in ziekenhuis ga bevallen. Nou helaas pindakaas, mijn bed gaat niet op klossen! ik snap arbo wetten prima, maar geen klossen onder mijn bed. Ik kan er nu al nauwelijks in en uit komen, laat staan als ik erin moet klimmen of eruit moet springen. En als ze echt weigert te bukken ga ik wel even op de eettafel liggen..... hihi

8. emmyg

emmyg Actief lid

Sep 16, 2007
    172
    0
    0
    je mag ook het bed verhogen middels een extra matras. Dus klossen hoeft niet.

Zolang het bed om en nabij de 70 cm hoog zit met de extra matras erop.

Zelf heb ik nu al problemen om uit bed te komen dus de klossen zijn geen optie voor mij. Na de bevalling jat ik de matras van manlief erbij als de kraamhulp controles wil uitvoeren. Maar die controles zijn volgens mij niet verplicht je kan ze dus weigeren. Als je geen hechtingen hebt lijkt zo'n onderzoek me overbodig.

9. Beastie

Beastie VIP lid

Jul 9, 2007
    10,314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    Da's alleen niet zo best voor jouw rug... :( wiebel de wiebel

enne WAT? ze zijn er voor je kind en jou ...niet je hegtingen? Als je borstvoeding geeft is het ook handig hoeft de kraamhulp niet door de knietjes om te kijken of je goed aanlegt etc. En ze masseren je baarmoeder...

Maar weigeren doe dat nooit! Ze zijn er voor jou en beebs gezondheid!

Altijd min 70 cm...staat voorgeschreven ondanks ziekenhuis bevalling ;)

10. Chantal87

Chantal87 Fanatiek lid

Apr 2, 2006
    3,727
    0
    0
    ik heb nooit klossen onder mijn bed gehad
    ben wel in ziekenhuis bevallen
    en ik moest zelf mijn bed verschonen van de kraamhulp

11. Beastie

Beastie VIP lid

Jul 9, 2007
    10,314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    :confused: RAAR!

12. mijn bedpoten zijn te breed. dus die blijft niet staan op klossen! daarom maar op kratjes gedaan!
    en klossen hoe je niet voor te betalen.
    en als je bv gaat geven is het wel makkelijk om je kindje de eerste paar dagen bij jou op de kamer te houden. dan ben je sneller wakker als de kleine gevoed moet worden.. en je kunt lekker in je eigen bed voeden snacht's. ik had ook geen ledkant bij ons op de kamer maar de eerste dagen kunnen ze prima in de bak van de kinderwagen slapen:)

13. Patricia01

Patricia01 VIP lid

Oct 31, 2007
    6,577
    0
    0
    Office Manager/Freelance model
    Zuid Holland
    Ik heb ook nooit klossen gehad omdat dat niet mogelijk is onder ons bed, wij hebben toen een tweede matras erop gelegd, en dat werkt prima..en verschuift ook niet.
    Als je bed is niet opgehoogd, verschonen ze niet je bed ivm rugklachten, dat klopt.

14. Blaak

Blaak Niet meer actief

Hmm ok wel een verschillen allemaal zeg! Ik kijkw el eventjes , omdat het gratis is, ga ik het proberen maar als ik zie dat het mij veel te hoog is dan hebben ze pech. Mijn vriend is ook lekker thuis 2 weken ofzo na de bevalling dus die kan ook gewoon ons bed verschonen enzo. Geen probleem! Maarja wel zien wel, komt wel goed! Straks kom ik er zonder kleerscheuren vanaf en dan al dat gedoe om niks hihihihi. Ach ja.. We merken het wel.

Borstvoeding ga ik zeker geven, maar in een fles. Ik ga afkolven, dat was bij mijn eerst zeer goed bevallen endus is dat mijn keuze voor straks :)

15. Ons bed is met matras en al 65 cm hoog.. En als het niet hoog genoeg is, gooien we gewoon een extra matras onder mijn matras.. Dan komt ie boven de 70cm uit..

Klossen wil bij ons niet, ivm met de ombouw van het bed.. Dus dan gewoon een extra matras..

Dinsdag komt de kraamzorg hier voor een intake.. Dan hoor ik het wel of het hoog genoeg is..

Ik beval toch ook in het ziekenhuis..

16. MamaSon

MamaSon Niet meer actief

De kraamzorg komt om jou te helpen hoor! Ze komt echt niet alleen maar om je bed te verschonen, dan kan je haar net zo goed afbellen.
    Ze doen elke dag controles met je baarmoeder (die moet naar de oude vorm terug), ze behandelen/bekijken de hechtingen, ze helpen met aanleggen, ze temperaturen enz enz.

17. Blaak

Blaak Niet meer actief

En voor al die controles moet ik ervoor naar mn nest toe? Pfff.. Ik zit liever gezellig beneden op de bank.. Ik hoop niet dat ik de hele dag op mn kamer moet zitten zeg bah, dan moet er toch echt wel een tv komen en mn mannetje en mn dochtertje erbij hahaha

18. moon85

moon85 VIP lid

Jul 5, 2006
    6,811
    0
    0
    Heb je dat bij je eerste niet gehad dan?
    Oh nee natuurlijk die was ook prematuur... slim..
    Ik heb ze tot 1,5 maand na m'n bevalling er onder laten staan.
    Echt heerlijk!
    Twas dat m'n man ze er onder vandaan wou hihi.
    Ze zullen wel zeggen dat je rusten moet.
    Want je bij je dochtertje gehad heb dat je meteen weer door moet gaan is dan niet.
    Lijkt mij wel lekker..

19. smoekie

smoekie VIP lid

Mar 7, 2006
    5,543
    1
    0
    wij hebben alle 3 de keren het bed niet op klossen gezet...

als iedereen volgens de "regels van de wet" zou leven :(

regels zijn er uiteraard maar weinig mensen houden zich ook echt aan alle regels..

heb je een pietje precies als kraamverzorgster of vk tja dan kan het gebeuren dat ze de controles misschien niet doet, of je bed niet verschoond...maar heb het eerlijk gezegd nog nooit meegemaakt en of gehoord uit mijn omgeving...

gr.smoekie

20. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,238
    7,282
    113
    Female
    Brabant
    Wij hadden ons bed wel op klossen, maar ons bed staat in een hoek dus je moet erop klimmen (zeker met klossen ;)) om het op te maken. Wij hadden zoiets, dat doen wij dan wel, maar onze kraamhulpen (van rond de 50) deden het wel gewoon.

En je hoeft echt niet de hele dag in je bed te liggen voor de controles hoor! Even naar boven en een paar minuten later weer naar beneden. Bij mij werden mijn temperatuur, baarmoeder en borsten gecontroleerd, zo gedaan, maar wel belangrijk.

Share This Page