Dag allemaal, ik vroeg me af of het streepje van de zwangerschapstest steeds donkerder moet worden naarmate je zs vordert. Ik heb vergeleken tussen 2 dagen voor NOD en op NOD en de kleur is niet erg veel verschillend.
volgens mij moet hij idd wel donkerder worden, maar dat gaat niet altijd superhard ofzo...als hij maar een beetje donkerder is en anders over 2 dagen nog even weer testen. Je hcg loopt langzaam op. het kan ook verschillend zijn of je de avond ervoor veel hebt gedronken of op een ander tijdstip hebt getest
Ze horen om de dag wat donkerder te worden. Hcg vermenigvuldigd zich nl om de dag. De een maakt het ook sneller aan dan de ander. Heb je een foto?
Meestal worden testen om de 2 a 3 dagen donkerder. Heb je inderdaad misschien een foto? Ik heb zelf nu een aantal testen die niet donkerder worden en heb er geen goed gevoel bij. Heb nul komma nul kwaaltjes. Bij m'n vorige zwangerschap voelde ik wel iets. Heb besloten een week niet te testen, want maak mezelf er alleen maar erg onzeker mee. Jij hebt pas 2x getest, dus zou 2 dagen na NOD nog een keertje testen om te kijken of het lijntje zichtbaar donkerder wordt. Succes meis!
Uiteindelijk moet hij wel donkerder worden. Maar die van mij werd ook heel langzaam donkerder, en dat zat gewoon goed hoor.
Ik weet nu een week dat ik zwanger ben en de testen werden af en toe heeel iets donkerder en vandaag opeens de helft lichter Denk niet dat het een goed teken is.... Ik hoop voor jou je testen binnenkort gaan knallen !
dag allemaal, ik plaats zo dadelijk een foto, alvast bedankt voor de info en tips. Ik heb eerst getest 4 dagen voor m'n NOD. Toen had ik een heel licht witachtig maar wel zichtbaar streepje. 2 dagen voor NOD was dat een lichtroze streepje en vandaag (op m'n NOD) is het iets rozer, maar niet heel erg. Ik had een groot verschil verwacht, omdat ik hier en daar lees dat er vrouwen zijn die een knalpaarse test hebben op hun NOD. Maar tja, ik zit vandaag wel nog maar op m'n NOD. Ik gebruik trouwens de testen van Babi (via sensitest, dipsticks). Ik ga maandag wel langs de dokter, dus hopelijk stelt die vast dat alles goed gaat.
In theorie moeten ze donkerder worden, omdat de hoeveelheid HCG in je bloed toeneemt. MAAR: dat betekent niet altijd dat de hoeveelheid HCG in je urine ook altijd toeneemt. Als je veel hebt gedronken, is je urine meer verdund en zit er dus minder HCG in. Dan kan een test toch even donker blijven of zelfs lichter worden. Als je om de twee dagen met ochtendurine test, zou je wel een beetje kunnen vergelijken. Maar testen die op verschillende momenten genomen zijn, zou je eigenlijk niet te veel moeten vergelijken. Je kunt je er alleen maar zorgen om gaan maken, terwijl het geen betrouwbare methode is om te kijken hoe je zwangerschap vordert. Daar komt nog bij dat niet iedere vrouw even snel en even veel HCG aanmaakt.
dag allemaal, hierbij 2 foto's, bovenste test is telkens 4 dagen voor NOD, dan 2 dagen en tot slot op NOD. Wat je niet ziet op de foto, is dat het lijntje van de test op NOD voller is tov 2 dagen voor NOD. Toen was het waziger maar qua kleur bijna gelijk.
Die van 2 dagen voor NOD was getest met ochtendurine, die van op m'n NOD ook met ochtendurine, maar eigenlijk met de 2de lichting (rond 7u15 gaan plassen en uurtje later opnieuw en die laatste urine heb ik gebruikt). Misschien speelt dat ook een rol? Ik hoop maar dat alles in orde is, het is m'n eerste zwangerschap en ben dus nog erg onzeker ...
Hier hoef je je echt geen zorgen om te maken ze lopen mooi op. 1 tip als je het leuk vindt doe je morgen of over 2 dagen een cb met indicator (leuk voor het album ) en dan stop je met testen. Het maakt alleen maar onzeker, je bent gewoon.zwanger. Geniet van het gevoel.
Hei Leonizzie, ik had er 2 dagen voor NOD 1 gedaan van clearblue, inderdaad met de bedoeling om die in m'n album te stoppen, maar het was een digitale (en wist ik veel wat dat juist betekende ). Die gaf zwanger aan, maar ik las in de gebruiksaanwijzing dat die maar 24 u zou blijven staan op zwanger, dus heb er snel een foto van gemaakt . Ik was niet van plan nog eens te testen, maar je kent dat, had 3 testen van Sensitest en wilde toch eens de evolutie checken ... niet slim, ik weet het ...
Dit was mijn testje op mijn NOD met middagurine. Op de echo bleek ik een dag verder te zijn, dus dan was het al 1 dag overtijd. De volgende dag met ochtendurine was hij zelfs lichter. En die week heb ik nog meer testjes gedaan en misschien dat ze iets donkerder werden maar ik heb toen nooit echt een knaltest gehad. Toen ben ik gestopt met testen. Image - TinyPic - Free Image Hosting, Photo Sharing & Video Hosting