Hallo dames, Ik heb een vraagje... Onze baby word geschat op net iets onder, of tegen de 6pond aan. Nu vraag ik me af welk maatje word voornamelijk gedragen, door baby's met het gewicht van net onder of tegen de 6pond? Alvast bedankt voor jullie reactie's! Groetjes, Manon
Mijn dochter was 6 pond, en ik had voor haar 2 pakjes maat 50 en de rest gewoon 56. Bij 56 even de mouwtjes omslaan en dit was prima te doen.
56 is vaak nog veel te groot. Zelfs 8 ponders doen meestal de eerste 2 weekjes met maat 50. By the way: schattingen van verloskundigen zou ik met een korreltje zout nemen: mijn vriendin zou ook een 6 ponder krijgen, kindje woog 9 pond! En zo ken ik nog meer verhalen.
Met 6 pond kunnen ze wel een paar weken maatje 50 aan. Maar het ligt er ook heel erg aan hoe de kleertjes vallen, dat verschilt echt heel erg per merk. Gewoon een paar pakjes maat 50 halen. En de rest 56. Lisa verzoop in het begin (2880) echt nog in maat 56 en had spijt dat ik niet wat meer 50 had gehaald. Zeker ook de rompertjes zit gewoon veel mooier en je wilt toch met je kindje showen he bij al dat kraam bezoek Ze zitten er met schatten overigens ook heeeel vaak naast hoor
Bedankt voor jullie reacties dames! Ik heb 11setjes van maat 56 & 1 setje maat 50 Ik bekijk nog wel eventjes of ik nog wat maatje 50 aanschaf, en anders gewoon inderdaad de mouwtjes omslaan. Ik heb inderdaad al vaak gehoord dat ze er vaak naast zitten! Tís gewoon afwachten! Groetjes!
ilse was net geen 6 pond en heeft ruim een maand maatje 50 aangehad, vond 56 niet leuk staan, veelste groot
Er naast zitten ze zeker vaak! hier ook op een kleintje geschat en zelfs een groei echo gehad! Maar ze was toch echt 9 pond!.... Maar ik zou gewoon niet teveel te klein halen... als 56 echt te groot is kan je man/moeder of eventueel visite(als kado) toch nog wat menemen in 50
Het ligt ook heel erg aan de bouw en lengte van je kindje. Kyra woog met de geboorte 3240 gram en we hebben toen zelfs nog 2 pakjes gehaald in maatje 44 laten halen omdat ze echt verzoop in maatje 50 en ik het toch wel leuk vond als ze iets aan had wat ook echt pastte. Zou als ik jou was nu niet teveel meer kopen, is zo bijgehaald als het moet.
Volgens mijn VK passen ze tot een kilo of 4 goed in maatje 50, mijn meisje was 7 pond (heb een hele accurate schatting gekregen, ze woog 3445 en de vk had haar geschat op 3400, zonder aparatuur, gewoon met het handje!) en 50 zat perfect, 56 was echt te groot. Na een week of 4 was ze de 4 kg ruim gepasseerd en begon 50 wat aan de korte kant te worden en nu met 7 weken zit ze toch wel echt in 56 (en ze groeit flink, na 5 dagen zat ze alweer boven haar geboortegewicht en met 5 weken woog ze 4600) behalve Esprit, daarvan past ze nog makkelijk in 50, dat valt erg groot! Ik was blij dat mijn moeder vond dat haar kleindochter ook de eerste paar weekjes goed passende kleertjes moest hebben en voor flink wat maatje 50 had gezorgd (ze is de laatste weken van mijn zwangerschap helemaal losgegaan op marktplaats) want het staat zoveel leuker dan kleertjes waar ze in zwemmen,56 was niet alleen te lang maar vooral veel te wijd.
Mijn dochter woog bij haar geboorte 2800 gram en past nu (ruim 6 weken) nog steeds in maat 50. Ze weegt nu 4200 gram. Ik had drie setjes in maat 50 en ik heb een vriendin (met dezelfde smaak ) nog 3 setjes bij laten halen. Bij Puck vielen de kleertjes van Noppies het mooist! Groetjes Elke
Als je het zonde van het geld vind: Bij zeeman en wibra heb je voor 10 euro soms al 2 setjes... En op marktplaats 4... ik zou echt wel een paar setjes maat 50 halen. Of 1 zacht broekje met een paar shirtjes.. Onze dochter was 3870 gram en heeft 3 weken mt 50 aangehad.
Mijn kleine meid was 6 pond en heeft zo'n 4/5 weken goed in maat 50 gepast. Ik ben eigenlijk wel blij dat ik weinig maat 50 had gekocht, tot nadat ze geboren was, omdat de maten per merk zo verschillen. De rompers van de hema vallen enorm groot uit, zodat ze die nog wel past. Ik heb ook maat 50 van andere merken die ze na 2 weken al niet meer aan kon. Het is handig als je een beetje 'op het oog' kunt kopen zeg maar.
Gewoon zorgen dat je een paar dingen maat 50 en maat 56 in huis hebt. Je haalt gemakkelijk bij als dat nodig is.
Noor was 2910 gram bij haar geboorte en 49 cm. Maat 50 was veel te groot, maar ik had niets anders. Het merk Feetje viel voor haar precies goed. Die kleding valt kleiner uit. Nu met 9 weken is ze net over in mt. 56. Ze was trouwens op 7 pond geschat.
Mijn zoontje was 6 en een halve pond en 56 was ook echt veelste groot, hij heeft best lang nog 50 gehad.
Mijn dochtertje was 3240 gram en heeft een week of 5 in maatje 50 gezeten. Nu heb ik veel van noppies maat 56 gekocht want dat valt erg klein. Ik had bij symply colors een shirtje in maat 50/56 gekocht met haar naam erop om aan te doen nadat ze geboren werd maar die hebben we in de kast kunnen leggen want ze verzoop erin. Kijk dus ook naar het merk.
ik vroeg me dit dus ook af en heb maar weinig maatje 50 liggen nu maar van de andere kant denk ik, zodra het geboren is en het is echt te klein voor maatje 56 dan halen we gewoon bij . manlief of moeders kan best een setje uitzoeken en dan hebben we nooit teveel wat we misschien meteen weg kunnen gooien omdat hij toch meer weegt dan 6 pond.