Hoogte uitkering

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door Isabelle75, 8 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Isabelle75

Isabelle75 Nieuw lid

8 mrt 2011
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Beste UWV medewerker,

Ik heb vandaag een positieve zwangerschapstest gedaan, blij! De vermoedelijke bevallingsdatum is 14-11-2011. Nu is het zo dat ik vorige week gehoord hebt dat mijn contract per 15-11-11 niet wordt omgezet naar een vast contract. Aangezien deze al drie keer is verlengd betekent dat dat ik geen baan meer heb per deze datum. Mijn bruto salaris bedraagt €5600 bruto per maand. Mijn werkgever vult dit aan tot 100% bij zwangerschap (maar niet meer na 15-11-11). Ik heb 10 jaar fulltime gewerkt en ben nooit ziek geweest. Is het correct dat ik tot 15-11 aanvulling krijg van mijn werkgever (dus normaal salaris) en daarna terugval naar maximaal 3800 bruto per maand? Hoeveel is dit dan netto?

groeten Isa.

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Isabelle75,

Je wilt graag weten hoe hoog de Zwangerschaps- en bevallingsuitkering (WAZO) is wanneer je contract is beëindigd. De WAZO-uitkering heeft een maximum dagloon. Vult je werkgever aan tot 100% bij zwangerschap dan zal na 15 november 2011 de uitkering tot het maximum dagloon worden uitgekeerd.

Op dit moment is het maximum dagloon € 188,88.
    Dit betekent dat je WAZO-uitkering per week maximaal 5 x € 188,88 zal bedragen.
    Dat houdt in dat er inderdaad een verschil zal zijn tussen het loon dat je werkgever aanvulde tot 100% en de maximum vanaf uitkering 15 november 2011.

Op de bruto-uitkering worden onder andere loonheffing en premies sociale verzekeringen ingehouden. Over de hoogte van deze inhoudingen zou je kunnen informeren bij de Belastingdienst 0800-05 43.

Actuele informatie vind je hier.

Met vriendelijke groet,

Mariëlle
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

Deel Deze Pagina