Vraagje: ik moet vanmiddag voor controle naar de tandarts en dan wordt ook tandplak/tandsteen verwijderd. Kans is daarbij dat het tandvlees misschien gaat bloeden, en nu in de zwangerschap is daar nog meer kans op. Mag je dit gewoon laten doen? (ik dacht dat ik ooit ergens gelezen had dat het allemaal gewoon kan, maar kan het niet meer terugvinden)
Jahoor dat is echt geen probleem. Ik heb vorige week zelfs verdoving gehad kan geen kwaad! Is juist goed dat je naar de tandarts gaat!
Hoi Loe, Ja hoor dat mag gewoon. Bloedend tandvlees of het schoonmaken van je gebit is niet schadelijk voor je kindje. Ze kunnen ook gerust polijsten e.d. Wat niet mag is een verdoving (niet heel erg verboden, maar ze raden je dan aan om na de zwangerschap terug te komen). Ik ben zelf ook elke 3 maanden naar de mondhygieniste geweest, omdat je tanden en tandvlees gevoeliger zijn tijdens een zwangerschap en ik deze wel goed wil onderhouden. Ze zeggen niets voor niets 'elke zwangerschap kost een tand'.... Dus lekker doen!
Verdoving mag wel hoor . Dit is heel plaatselijk en dus niet schadelijk voor je kindje. Heb het er met mijn VK over gehad, en mijn tandarts zei dit zelf ook!
Thank joe! Enne, geen tanden meer aub, ik mis al twee kiezen (ziet er niet uit zo'n gat) Polijsten mag dus ook. Ik probeer natuurlijk ook de troep niet door te slikken. Moet voor het eerst bij een nieuwe tandarts, ben benieuwd.
Het is geen probleem, ik heb ook verdovingen gehad aan het begin van de zwangerschap. Wat wel belangrijk is, is dat je je zwangerschap wel meldt. Of voor mijn part meldt vermoedelijk zwanger te zijn als je het niet wil zeggen. Bij mij wilden ze zomaar een rontgen maken namelijk en dat schijnt dan weer niet goed te zijn. Succes!
eh, dus je mag wel verdoving voor als ik een gaatje zou hebben? Ze mogen wel boren? Of is t ook houdbaar zonder verdoving?
Met gaatje is het wel te doen hoor de pijn. Maar ik had een wortelkanaalbehandeling en dat moest wel met verdoving!
enige wat niet mag, wat ik weet is dat je geen rontgen mag laten maken....straling zou niet goed zijn...maar denk dat een tandarts dat ook wel aan (zou moetn) geven...