moet waarschijnlijk de hond weg doen ivm allergie zoontje...

Discussie in 'De lounge' gestart door girl21, 30 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. girl21

girl21 Niet meer actief

he bah, mijn nachtmerrie wordt steeds meer werkelijkheid!

ik was er van af de geboorte al bang voor dat mijn zoontje allergisch zou zijn voor ons hondje.. al gauw bleek dat het mee viel, en hij geen last had.. tenminste... dat dacht iedereen.. niets met de luchtwegen ofzo, maar ik heb vanaf dag 1 dat hij eczeem had gezegd dat het van de hond kwam.. nee joh, dat kan niet... dat was alles wat ik hoorde.

de zomer kwam eraan, de deuren veel open, lekker veel buiten, mooi weer, dus de eczeem werd steeds beter! (oei wat een opluchting..)

maar nu komt het slechtere weer er weer aan en het bleef tot op de dag van gisteren weg.. mijn ventje is uit logeren geweest bij iemand die een hond heeft (weet dat de hond enorm uithaart, dus haren genoeg op de grond ondanks het stofzuigen)
    kom ik hem halen, zie ik dat hij weer enorm veel eczeem heeft, met name op zijn gezicht:(
    zal het dan toch zo zijn? zou mijn ventje dan toch allergisch zijn?
    ik blijf hopen dat het van het weer oid komt, maar diep in mn hart weet ik bijna wel zeker dat het van de hond komt...

wat moet ik nou doen.. heb de huisarts maar gebeld voor een allergietest, en dan is het nu afwachten... zit nergens anders aan te denken, zou het echt erg vinden als ik mn hondje weg moet doen (maar ja, mn kind gaat nou eenmaal voor) mn hondje is nog maar 2,5 jaar, dus ik zal hem waarschijnlijk wel makkelijk kwijtraken..

hebben jullie nog ideeen of tips om toch te proberen om dit te voorkomen? ik stofzuig natuurlijk elke dag, maar zoals mensen met huisdieren weten, je blijft de lucht en haren houden...

pffff heel verhaal, maar heb mn hart toch weer een beetje gelucht:)
    ik hoop dat het niet hoeft, maar mn gevoel zegt van wel, en die heeft me nog nooit in de stek gelaten (zelfs niet toen met de echo werdt gezegd dat we een meid kregen, ik wist wel beter, t was een jongen;))

2. eliesja

eliesja VIP lid

3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    Oh wat zou dat verschrikkelijk zijn zeg.
    Weet geen andere tips dan idd goed stofzuigen,nat soppen en de hond iedere dag kammen (buiten), weet niet waar het hondje verder in huis nog komt, maar alleen beperken tot woonkamer en zeker niet boven laten. Hopenlijk kan je er zo mee door en mischien groeit je zoontje over de allergie heen. sterkte.

3. girl21

girl21 Niet meer actief

de hond komt alleen beneden (kamer keuken en hal) verder mag ie al niet..

heb kammen ook geprobeerd, maar helaas krijg ik er geen/weinig haren uit (kortharige jack russell)

maar bedankt voor je reactie

4. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

als je een kortharige jack heb, STOP met borstelen, hoe meer je borsteld hoe meer hij gaat verharen, overbeborstelings effect.

je kan hem dan beter vaker wassen, dus liefst 1 keer per maand lekker wassen met goede shampoo(nee kan geen kwaad voor de vacht of huid)

5. girl21

girl21 Niet meer actief

oke dankje! goede tip dus;)

6. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Hoe oud is je zoontje?
    Want je hebt kans met een allergietest dat er vals negatief uitkomt omdat het onder de 4 jaar niet altijd kan.

7. Duckertje

Duckertje Fanatiek lid

16 jun 2010
    1.489
    1
    38
    NULL
    NULL
    Girl21,

Ik heb het met je te doen. Ik heb zelf precies hetzelfde...
    Ik ben dan wel 28 jaar, maar ik heb zelf zwaar atopisch eczeem door allergie... En dan ben ik zelf dierenarts... :(

Ik heb hier nog wel een hond rondlopen en dat gaat bij mij nog wel prima. Inderdaad veel de deur open en regelmatig stofzuigen.
    Ik ben wel gestopt met medicatie, ze zeggen allemaal wel dat het helpt, maar ik kan er niets mee, met al die bijwerkingen.....

Ik weet niet of je vloerbedekking hebt liggen? Wij hebben overal laminaat, en dat helpt een hele hoop.
    Verder hebben we zo'n luchtfilter, die een hele nacht aanstaat. En de hond zo veel mogelijk in de tuin rond laten lopen...

Maar wij zijn er ook bang voor, als we straks voor een kindje willen gaan. Ik ben zwaar allergisch en bang dat ik dit door ga geven. Maar de hond wil ik ook niet weg doen, hier is hij ook pas 2,5...

Ik wilde dat hier ook een duidelijke oplossing voor was, maar ik vrees dat het gewoon een manier van leven is... je moet er aan wennen en je overal aan aanpassen.
    Ik moet zeggen, ik ben van diep gekomen, maar mij is het gelukt. Ik ben dan wel niet meer actief als dierenarts, maar mijn kanjer loopt hier nog steeds!

Natuurlijk is het anders als je een klein kindje hebt met een hele hoop jeuk. Ik heb voor mezelf kunnen beslissen wat ik nog aanvaardbaar vind aan eczeem.

Ik hoop het beste voor je!!

Liefs, Duckertje

8. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    je bent niet allergisch voor haren, maar voor huidschilfers van beesten. 1 keer per dag afnemen met een natte washand kan al voldoende zijn om de klachten behoorlijk te verminderen.

9. girl21

girl21 Niet meer actief

we hebben overal al laminaat, dus helaas, er is weinig te verbeteren... mijn kereltje is nog geen jaar, dan zal de test dus ook weinig zeggen.. helaas..

ik wil het natuurlijk zo lang mogelijk aankijken, maar moet wel realistisch blijven.. ik ga nu proberen om mn hond dan wat vaker te wassen, misschien helpt dit..

ik weet dat t de schilfers zijn ben zelf als kind ook allergisch geweest, maar er vrij snel overheen gegroeit gelukkig.. daarom blijf ik hopen!

10. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Lianna had als baby ook al last van eczeem en bij de huisarts kwam uit de allergietest dat ze allergisch is voor honden (we lieten haar testen ivm een andere allergie). We hebben uiteindelijk onze hond weggedaan ivm andere redenen dan deze en we dachten dat de klachten dan over zouden zijn. Nou niet dus en we zijn al 1,5 jaar verder. We hebben 'n paar weken geleden wel een andere zalf van de huisarts gekregen en nu is het stukken minder tot bijna niks meer.

11. noukie89

noukie89 Niet meer actief

ik heb ook eceem

geef je hond schapen vet vinden ze niet altijd lekker

douche hem zodat de huid schilfers dr af gaan doe dit 1 tot 2 keer in de maand

ik doe het ook en het is een stuk beter geworden

12. girl21

girl21 Niet meer actief

nou, ben heen geweest te bloed prikken... volgende week de uitslag denk ik... ben benieuwd...

worden de komende dagen erg spannende dagen hoor!

13. Fruitje

Fruitje Niet meer actief

De tips hierboven hebben enorm geholpen bij mij een jaar terug. je ebnt inderdaad allergisch voor schilfers en niet voor haren.

Goed schoonmaken ( wekelijks meubels van de kant ), goed luchten en de hond niet kammen maar wassen. Alleen met water doe ik en eht werkt super. Ik heb haast geen klachten meer maar als ik een week oversla merk ik dat direct.

14. WenT

WenT Bekend lid

25 jul 2008
    766
    1
    0
    Service Manager
    Noord-Brabant
    Sommige reacties lees ik met wat lichte verbazing hoor.. ik begrijp natuurlijk dat je van je hond houdt en 'm graag zou willen houden, maar als het zo zou zijn dat je kindje echt allergisch is, dan is niets fijner dan dat er niets in huis is dat een allergische reactie kan oproepen.

Huidschilfers zijn zo klein en licht dat ze overal in gaan zitten.
    Ook je hond natmaken of grondig wassen is geen middel om allergische reacties te voorkomen. Zodra het diet droog is, geeft zijn huid toch schilfers af.
    Afhankelijk van wat voor ras kan dat ook nog eens heeeeel erg zijn.

Bovendien moet je je afvragen of je het kunt opbrengen om je hond elke dag zo'n behandeling te geven èn of je het risico wil lopen dat je kind toch nog een reactie krijgt...

15. Suzanne68

Suzanne68 Niet meer actief

Allergie is iets wat zich blijft opbouwen als de oorzaak van de allergie gewoon blijft.Stofzuigen,dweilen,je hond vaker wassen....op de lange termijn is dit allemaal nutteloos.De allergie zal alleen maar erger worden.Tuurlijk groeien sommige mensen eroverheen,maar wil je dit risico nemen?Ik spreek uit ervaring....had een hond en een allergische baby....hond zolang mogelijk gehouden...met als gevolg dat ik midden in de nacht met een blauw aangelopen kind bij de ha zat.Ik weet dat het niet iets is wat je wilt horen,maar als je niet wilt dat je kindjes allergie verergert zul je toch echt de hond weg moeten doen....als blijkt dat dat de oorzaak is natuurlijk.

16. mroos

mroos Niet meer actief

Helemaal mee eens, wilde net iets soortgelijks gaan typen.
    Ik ben ook allergisch voor honden en weet hoe vervelend het is dat mensen zo weinig begrip hebben voor deze allergie. Mensen komen idd aan met dingen als 'ik heb goed schoongemaakt', 'ahh eventjes meenemen kan toch wel?', en, 'nou, vervelend dat jullie nu al weggaan'(als ik met rode ogen mezelf aan het kapotkrabben ben).
    Je hebt gewoon last van een hond, hoe goed er ook schoongemaakt wordt.
    Dus als je zoontje er echt allergisch voor is moet de hond mijns inziens gewoon weg, hoe zielig dat ook is. Hebben mijn ouders vroeger ook moeten doen. Trouwens, wat wel al gezegd is, een allergietest is niet altijd betrouwbaar. Dus als jij denkt dat het aan de hond ligt en je vermoedens lijken telkens bevestigd te worden, dan zal je wel gelijk hebben..

17. girl21

girl21 Niet meer actief

ik wacht als eerst de uitslag even af, mijn gevoel blijft zo natuurlijk, en een uitslag die erop wijst dat er wel een allergie is + mijn gevoel = dan toch met tranen in mn ogen mn hond weg doen...

ik weet inderdaad dat een allergie niet onderschat moet worden.. als de test uitwijst dat het zo is, gaat de hond zeker weten weg, dan ga ik niet meer proberen het uit te stellen, ga geen problemen opzoeken.. mn ouders hebben met mij ook geluk gehad, was er ook bijna niet meer geweest... (blauw, geen lucht, mn vader heeft me op de kop moeten hangen en tegen mn rug moeten 'slaan'om weer lucht in me te krijgen) misschien ben ik er daarom ook zo huiverig voor...
    de oplossing die ik zoek zijn voornamelijk om deze periode te overbruggen.. en tjah, als straks blijkt dat hij volgens de test niet allergish is, wil ik het toch eens aankijken door de tips te proberen (bv het wassen van de hond) dan kan ik zelf wel een conclusie trekken of het dan wel of niet beter wordt.. als het dan toch (tijdelijk) beter wordt, blijkt het idd van de hond te komen, en zullen we hem alsnog weg moeten doen...

maar goed, het blijft toch spannend vind ik!

heeft iemand van jullie ervaring met een bloed test voor een allergie voor een kindje onder een jaar?
    ik dacht dat ze het met krasjes op de huid zouden doen namelijk.. maar denk dat een bloedtest betrouwbaarder is?

18. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Huh sinds wanneer kan je via een bloed test zien of je allergisch bent voor een hond ?

Bij mij is het echt heel anders gedaan.. heel veel kleine sneetjes (lees puntjes) in mn huid gedaan en op elk sneetje vloeistof van allerlei dingen wat een allergie op kon wekken. Wat een hel !!
    15 minuten zitten met reactie voor dingen waar ik allergisch ben en niet mogen krabben. Volgens mijn longarts kon een bloedtest NIET.

Dus ben echt benieuwd dan..

Ik ben trouwens ook allergisch voor honden, maar voor de honden waar ik mee heb geleeft, was ik uit eindelijk niet meer allergisch.

19. girl21

girl21 Niet meer actief

zo'n test had ik indd ook verwacht hoor!

misschien doen ze voor babys bloedtesten omdat ze dan betrouwbaarder zijn? of misschien omdat t kindvriendelijker is..

20. moes

moes Fanatiek lid

20 jul 2006
    2.765
    9
    38
    bij mij is ook via een bloedtest vastgesteld dat ik allergisch ben voor honden en katten.
    dus niet via zo'n 'sneetjessysteem'.

mijn zoontje is getest toen hij 2 jaar was, die was toen negatief,
    maar de huisarts zei wel dat het ook vals-negatief kon zijn, omdat hij nog zo jong is.
    ikzelf denk dat mijn zoontje niet allergisch is, hij heeft echt alleen maar af en toe 'last' in de winter.

Deel Deze Pagina