Zwangerschapsgym?

Discussion in 'Zwangerschap' started by Miracle1984, Apr 11, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Miracle1984

Miracle1984 Bekend lid

Jan 5, 2009
    727
    0
    0
    Hoihoi,

Wat zijn jullie ervaringen met zwangerschapsgym? Is het aan te raden? Ik ben in verwachting van ons eerste kindje en het lijkt me wel leuk om hier aan mee te doen. Is het vooral informatief of doe je ook oefeningen etc. Ik zag ook iets over zwanger&fit. Iemand hier ervaring mee?

Vast bedankt!
    Miracle.

2. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

Nov 13, 2008
    3,423
    447
    83
    Limburg
    Ik heb de zw gym gedaan en vond het op zich wel aardig. Met name het contact met andere zwangeren. Hier was het informatief en je kreeg oefeningen om de weeen op te vangen en om jezelf een beetje soepel te houden.

3. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

Nov 12, 2008
    17,671
    2
    0
    Zuid-Holland
    Ik ben ook op zoek,
    zie al zwangerschapsfitness, zwangerschapsyoga, zwangerschapspilates, zwangerschapszwemmen.

Kan door alle bomen het bos niet meer zien hahah.
    Maar zie ook dat er niets direct hier in de buurt is, maar meeste aan de andere kant van de stad.

4. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

Dec 16, 2008
    6,069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Ikm heb zwangerschapsyoga gedaan en heb ervan genoten! Niet alleen was het tijdens de zwangerschap zo'n heerlijk wekelijks rustpunt, je kreeg ook echt goede adviezen mee, voor tijdens je zwangerschap, bevalling en erna.

Nu heb ik een turbobevallinggehad en er zachtjesaan inkomen met de ademhaling etc. was niet bepaald aan de orde, maar zelfs toen, in alle strijd van een weeënstorm heb ik NOG wat gehad aan de adviezen die ik heb gehad.

Mocht het me gegeven zijn om nog een kindje te krijgen, ga ik zeker weer naar yoga toe!

5. willet

willet Fanatiek lid

Nov 2, 2009
    1,149
    0
    0
    Ik doe ook yoga, dacht dat het zweverig zou zijn...in het begin wel, maar uiteindelijk ook lekker ontspannend en je bent tocheen uurtje per week sowieso met je beebje bezig..
    Doe lekker waar jij je prettig bij voelt!

6. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

Mar 17, 2010
    3,406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Ik wil samen met vriendlief de "samen bevallen" cursus volgen. Ik vind het leuk om hem er ook volledig bij te betrekken. En hij vind het ook leuk! :)

7. MamavanDane

MamavanDane Bekend lid

Sep 23, 2009
    916
    2
    18
    Centralist meldkamer
    Voorschoten
    Ik ga morgen even informeren bij het zwembad hier in de buurt, wil graag zwangerschapszwemmen gaan volgen.
    Lijkt me echt heel erg relaxt!

8. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,818
    3,344
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Vaak is zwemmen op inloopbasis en dus niet één cursus. Verder krijg je dan (als het dus op inloop is) geen info, maar het is wel heerlijk in het water en gezellig, zwangeren onder elkaar.

Dat zijn alle cursussen denk ik. Ik heb yoga gedaan. Vond het niet zo zweverig eigenlijk. Veel info gehad. En het is vooral leuk en fijn om zo met je kindje en je zwangerschap bezig te zijn.
    Deze keer ga ik voor fit rondom de bevalling.
    Vooral dus vanwege het contact met andere zwangeren en om even echt met m'n kindje bezig te zijn. Zeker nu het de 2e is, gaat alles een stuk minder bewust.

Ik zou wel aanraden om op tijd op te geven. Vorige keer waren we met 22 weken veel te laat eigenlijk. Toen konden we nog nét in een groepje in het dorp ernaast geplaatst waren, omdat er een extra groep ingepland was. Nu heb ik me dus bij 10 weken al opgegeven ;)

9. bernadet26

bernadet26 Fanatiek lid

Sep 28, 2009
    1,335
    1
    36
    winkel medewerkster
    ik denk dat het voor iedereen anders is want persoonlijk moet ik er niet aan denken om in zo'n "pufclub" te zitten.
    het is leuk om contact met ander zwangere vrouwen te hebben maar nee het is niet iets voor mij.
    daarom zeg ik, het is wat je zelf wilt

10. guppie81

guppie81 VIP lid

Sep 13, 2006
    12,334
    1
    0
    Ik heb gym gedaan, 1 les en toen had ik het al gezien. 50 minuten thee drinken en dan heel even nog aan de slag.
    Toen samen bevallen, beviel wel maar was ook erug veel kletsen.
    Doe nu yoga, eerst informatief, dan oefeningen die goed voor je bekkenbodem zijn e.d. en dan nog een kwartiertje ontspannen en ook nog een kwartiertje theedrinken.
    Vind de yoga eigenlijk het leukste van alles!

11. romygizmo

romygizmo Actief lid

Feb 19, 2010
    401
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb gisteren de eerste cursusdag zwangerfit gehad bij de fysiotherapie. De lessen beginnen met een kwartier theorie over alles wat met zwanger zijn en bevallen te maken heeft (alleen niet over borstvoeding). Daarna een warming-up op een van de apparaten, dan een aantal oefeningen om de belangrijkste spieren die je nodig hebt voor de bevalling te trainen. Als laatste een cooling down met ademhalings/ontspanningsoefeningen. Ik vond het erg leuk en leerzaam. Je kunt het voor jezelf zo intensief maken als je wilt en dat allemaal onder begeleiding van een fysiotherapeut.

12. zonnestraal83

zonnestraal83 Bekend lid

Jul 19, 2009
    587
    1
    16
    Ik heb de Samen Bevallen cursus gedaan en dat beviel heel goed, het was gewoon bij iemand thuis met nog 3 andere stellen.
    Eerst een uur informatie en daarna een uur ademhalingsoefeningen en ontspanningsoefeningen enzo. En het is samen met je partner, dat vond ik heel leuk, omdat je daardoor 1 x in de week echt samen bezig bent met de zwangerschap.

13. Miracle1984

Miracle1984 Bekend lid

Jan 5, 2009
    727
    0
    0
    Bedankt voor jullie reacties!!!
    Ik zie dat er verschillende mogelijkheden zijn! Zo'n samen bevallen cursus lijkt me ook wel leuk omdat je dat samen met je partner doet.
    Maar vind het ook wel lekker om ook een beetje actief bezig te zijn dus misschien toch voor dat zwanger&fit kiezen wat romygizmo zegt, dat zit ook bij mij in de buurt en idd onder begleiding van een fysio. Zou eigenlijk eerst een proefles willen nemen :p maar denk niet dat ze dat doen. Ga even informeren! Zag trouwens dat dat 150 euro is voor 10 lessen. Is dat een beetje hetzelfde bij alle cursussen?

14. zonnestraal83

zonnestraal83 Bekend lid

Jul 19, 2009
    587
    1
    16
    Ja, Samen Bevallen kost ook zoiets. Is wel verschillend per plaats.

Share This Page