Moet winkel zijn toilet openen voor klanten?

Discussie in 'De lounge' gestart door LeentjeWolkje, 5 jul 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Jup, in een kledingwinkel waar ik heb gewerkt werd in de pashokjes gepoept - nu was dat wel iemand die dit herhaaldelijk deed en in verschillende winkels, uiteindelijk gepakt. Die zou dat denk ik ook gedaan hebben met een wc op iedere hoek…

Mapje vindt dit leuk.
  2. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    mannen kunnen sneller en op meerdere manieren ergens achteraf plassen. In een parkje tegen een boom oid. Bij vrouwen en meisjes is dat echt moeilijker!

femkes vindt dit leuk.
  3. nickyhartje

14 feb 2017
    88
    53
    18
    Ja, dat kan natuurlijk ook de uitleg zijn :D

4. sabagirl

sabagirl Fanatiek lid

15 okt 2015
    3.446
    1.129
    113
    Hier mocht dochter het afgelopen jaar nergens plassen terwijl ze net zindelijk was. Ik neem voortaan maar een luier mee en trek dan broek omlaag ,luier ervoor als ze echt niet kan wachten. Dochter vindt het vreselijk maar 5 of 10 minuten wachten/ lopen op deze leeftijd lukt echt niet als ze nodig moeten.
    Ik vind het erg klantonvriendelijk maar het is wel typisch Nederland.

Paardenbloem vindt dit leuk.
  5. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.111
    17.114
    113
    Is dat zo? Voor Corona had ik nooit problemen hiermee, dochter mocht overal wel plassen. Krijg nu te horen dat het niet mag ivm Corona regels, ook op plekken waar het eerder wel mocht.

6. Loveischocola

Loveischocola VIP lid

11 jan 2019
    12.257
    12.633
    113
    Vrouw
    Waarom klantonvriendelijk?

7. Do1981

Do1981 VIP lid

9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    Ik snap dat wel als bedrijven dat niet toestaan. Helaas moeten de goeden onder de kwaden lijden. Toiletten in openbare ruimten zijn ook vaak ranzig, dat komt omdat mensen het niet schoon achterlaten en dat doen ze dan ik jouw winkel ook niet. En je kunt helaas obv uiterlijk geen onderscheid maken tussen nette/eerlijke mensen en mensen die poep op de tegels achterlaten op het toilet waar je daarna zelf ook weer moet zitten.
    Of spullen worden gejat, van de winkel of privé.
    Niet zozeer de bedrijven/winkels er dus op aankijken, maar de mede burgers

los van dat er meer openbare toiletten moeten komen

in het buitenland zijn veel vaker winkelcentra dan een oude binnenstad. Daar is dat beter geregeld.

8. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.371
    10.321
    113
    Ik snap het wel dat het niet overal kan. Als we ergens naar toe gaan heb ik altijd wel een plan waar we kunnen plassen. Als we ergens gaan zitten eten of drinken plassen we gelijk ook maar even.

Overigens heeft onze 7 jarige een grotere blaas dan zijn mama :rolleyes:

Dus nee een winkel moet dat niet, is het vervelend voor je dochter, absoluut!!
    Kan er niet uit opmaken of ze medische problemen heeft of moeite heeft met aangeven.

Meer plekken om naar het toilet te kunnen zou zeker prettig zijn.

(Bij onze action mocht toch een kindje naar de wc, was een uitzondering voor kindjes)

9. Mapje

Mapje Niet meer actief

Ja dat gebeurd wel eens. Niet constant gelukkig maar ik weet dit van collega’s :|

tuc vindt dit leuk.
  10. Riverdale87

Riverdale87 Fanatiek lid

15 okt 2017
    4.151
    4.681
    113
    Vrouw
    #50 Riverdale87, 5 jul 2021
    Laatst bewerkt: 5 jul 2021
    Er moeten meer openbare toiletten komen. Winkels zelf kunnen dat niet bieden. Te weinig personeel om toezicht te houden terwijl vaak het toilet in een personeelsruimte zit of in het magazijn. Zelf zijn we toen eens bestolen, heel zielig verhaal van een klein kind met darm problemen. Eigenlijk hadden wij ook geen klanten toilet maar dat was zó sneu. Zo sneu dat alle telefoons, portemonnees en wat winkel eigendommen ook weg waren. Was nogal een dingetje, want eigenlijk mochten we het toilet bezoek niet toestaan.

Ik ben ook van mening dat het soms lastig is. Mijn dochter had laatst in de appie een ongelukje, ze gaf aan dat ze moest en voor ik een plan had liep het dr al langs de broek. Maar goed, die is geen 14. Een 14 jarige kan doorgaans wel even ophouden of eerder aangeven dat ze moet. Op school heeft ze ook geen ongelukjes neem ik aan?
    Maar uit ervaring weet ik dus dat het gewoon niet altijd kan, in een winkel. Het is ook een winkel en geen restaurant of wat dan ook.

Zeebra vindt dit leuk.
  11. Meiske2015

Meiske2015 VIP lid

4 sep 2016
    7.734
    3.516
    113
    Omgekeerde wereld dit.

Jij dramt door dat je eerst nog een cadeautje wilt kopen terwijl je dochter aangeeft dat ze naar de wc moet. En het vervolgens belachelijk vinden dat de winkel geen toegang geeft tot hun toilet…
    Vind dit heel lullig voor je dochter.

Axia, Eefje00, Bailey07 en 3 anderen vinden dit leuk.
  12. Taiga

Taiga Fanatiek lid

28 apr 2019
    1.437
    2.227
    113
    Tja, je zegt het zelf al. Dochter heeft te lang gewacht en jij hebt teveel aangedrongen om toch dat cadeautje nog te kopen. De fout ligt dus niet bij de winkel.

Het draait allemaal om veiligheid. Het gebeurt gewoon dat er uit personeelsruimtes wordt gestolen.
    Niet elke winkel heeft de luxe om een klantentoilet in de winkel te hebben.

Dus ik denk dat je je pijlen beter kan richten op de gemeente voor meer openbare toiletten en de volgende keer beter opletten.
    Ik vind het niet zo netjes dat je nu de winkel ook de schuld geeft.
    Wel erg vervelend voor je dochter natuurlijk.

Zeebra en Jessi79 vinden dit leuk.
  13. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.818
    2.677
    113
    Het is niet verplicht. Als je blaas- of darmproblemen hebt kun je een pas aanvragen waarmee je bij veel winkels alsnog kunt plassen. Van tieners zonder medische problemen verwacht ik persoonlijk dat ze het kunnen ophouden óf eerder aangeven. Daar zou ik als winkel ook niet zomaar mijn toilet voor openstellen, en al helemaal niet in coronatijd. Er wordt omtzettend vaak gejat uit personeelsruimtes door klanten die zogenaamd nodig naar het toilet moeten.

Voor peuters die net (of nog net niet) zindelijk zijn vind ik het wel heel fijn als je kan plassen bij een winkelbezoek zonder luier. Ik heb wel eens met mijn peuter bij de Karwei gestaan toen hij ineens heel nodig moest. Op 20 minuten van huis en geen andere winkels in de buurt. Toen hij niet naar de wc mocht zei ik 'sorry peuter, dan moeten we die meneer zo maar even om een dweil vragen' en toen mocht het alsnog :D.

14. Loveischocola

Loveischocola VIP lid

11 jan 2019
    12.257
    12.633
    113
    Vrouw
    Maar als peuter net niet zindelijk is kan je toch luierbroekje aan doen als je weg gaat en dat hij/zij/ het aangeeft als moet en als niet kan je luierbroekje als nood aan hebt.

15. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.824
    19.146
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Want? Denk je dat het voor een volwassene minder erg is om in de broek te plassen of te poepen?

Ik weet dat het voor winkels erg vervelend kan zijn als een klant naar de w.c. moet. Er moet dan inderdaad vaak iemand mee. Dus de bezetting op de vloer wordt minder. En ik hoor ook wel eens verhalen hoe dan vervolgens de wc wordt achtergelaten... Dus op zich snap ik het wel als het niet mag.
    Máár; er zitten maar zelden winkels ergens helemaal alleen. Vaak heb je meerdere winkels bij elkaar. Zorg er dan als winkeliersvereniging voor dat je een toilet hebt voor klanten. En daarbij moeten gemeentes gewoon ook meewerken en misschien deels meebetalen.

Het is echt wel typisch Nederlands dat dit niet beter geregeld is. Merkwaardig, want verder zijn we zo zwaar gestructureerd en 'geregeld' landje. Maar elke keer als ik in het buitenland op vakantie ben, valt me op hoe veel beter het daar meestal geregeld is. Zelfs het kleinste winkelcentrum heeft een keurig openbaar toilet. In Frankrijk heb je zelfs in de kleinste dorpjes wel een plek waar je heen kunt.

In Nederland word je op veel plekken eigenlijk gewoon vernederd als je in een winkel bent en je moet maar de wc.

16. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.899
    5.211
    113
    Home
    Je snapt toch zelf ook wel dat kinderen het moeilijker kunnen ophouden dan volwassenen en als ze moeten niet lang kunnen wachten dus ja daar zit wel een verschil in

17. Novi

Novi Niet meer actief

Tja een meisje van 14! kan natuurlijk prima inschatten wanneer ze naar de wc moet en hoe dringend het is. Tenzij ze medische problemen heeft. Maar dat zal wel niet als je zegt nog even naar een winkel te willen als zij aangeeft te moeten plassen. En als je dan in een winkel bent waar ze geen openbaar toilet hebben, kan ze ook prima zelf alvast naar de bibliotheek of een ander openbaar toilet lopen.

18. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Nee, zo makkelijk is dat verschil helemaal niet. Genoeg volwassenen met blaas- of darmproblemen. Leeftijd zegt niks over hoe hoog de nood is of hoe goed/lang iemand het vol kan houden.

19. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.899
    5.211
    113
    Home
    Ja uitzonderingen zijn er altijd maar als volwassene kan je daar rekening mee houden een kind niet

citroenrasp vindt dit leuk.
  20. Loveischocola

Loveischocola VIP lid

11 jan 2019
    12.257
    12.633
    113
    Vrouw
    Maar een hema heeft bijna altijd een klanten wc, mac donalds kan je ook na de wc, genoeg eetgelegenheden. Ja misschien moet je betalen ervoor maar dat is het wel waard toch.
    Met de lockdown was het idd geen doen dat klopt.

Bailey07 en citroenrasp vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina