Moet ze dan maar dood gaan? Radeloos...

Discussion in 'Zwangerschap' started by Nouralayn, Dec 2, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Abri

Abri VIP lid

Jun 16, 2010
    12,423
    3
    38
    Idd verschillende dingen gaan uitproberen. Ik heb twee zwangerschappen de eerste maanden op cola en biskwietjes geleefd (terwijl ik daarvoor geen cola weg kon krijgen). Spuugde nog steeds veel: meermaals per uur en lag het liefste in een donkere slaapkamer met een spuugbak, maar ik droogde tenminste net niet uit.

2. Dani27

Dani27 Bekend lid

Aug 17, 2013
    670
    3
    18
    verschrikkelijk zeg!

Maar ze hebben toch gewoon zorgplicht in het ziekenhuis?

Als iemand hier verblijft, moet er toch gewoon voor gezorgd worden in zo'n ernstige situatie?

sterkte!

3. Linky

Linky Fanatiek lid

Jun 12, 2014
    3,487
    172
    63
    Female
    Ik zou in deze situatie toch naar het ziekenhuis, eventueel een ander ziekenhuis. Ze zijn volgens mij verplicht om iemand in levensgevaar te helpen. Het gaat hier nog wel om 2 levens (die van haar kindje meegerekend).
    Is hier juridisch niet wat voor te regelen? Betaalt ze voor de 'oom verzekering?' Dan heeft ze absoluut recht om met zo'n zware aandoening in het ziekenhuis te liggen. Ja, een kind kies je samen voor. Hg niet.

4. Kittehs

Kittehs Niet meer actief

Pff wat een vreselijke situatie..
    Mijn man heeft een collega met een vriendin uit Indonesië geloof ik, die moest hier een keizersnee en dat kostte iets van 12.000 euro...
    Heel veel sterkte!

5. Maagd

Maagd Fanatiek lid

Jan 8, 2014
    3,683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Wat verschrikkelijk.
    (ik heb de rest van de reacties niet gelezen dus weet niet of ik nu iets zeg wat je al gelezen hebt)
    Is een zorginstantie niet verplicht te zorgen voor de patiënten? Als jou stiefmoeder hierdoor zo ernstig ondervoed raakt en er op z'n ergst dood aan kan gaan dan heeft een zorgverlener toch de plicht zorg te verlenen?

Sterkte in ieder geval

6. Dit kan gewoon niet, toch? :$

Het enige wat nog in mijn hoofd schiet: probeer eens contact op te nemen met een daklozen-huisarts. Zij hebben vaak wel ervaring met mensen die onverzekerd zijn en weten vaak de mazen in de wet enzo...

Ik weet dat er in Rotterdam een heel goede zit, die er echt heel veel van weet. Weet alleen de naam niet :(

7. mw21

mw21 VIP lid

Oct 24, 2010
    5,173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    Ik kan me ook niet voorstellen dat dat in NL kan

Ik zou inderdaad nog maar actie ondernemen want hier moeten instanties of iets voor zijn

Je vader ging vandaag naar huisarts toch? Laat je weten hoe t verder loopt

8. Samurai

Samurai Bekend lid

Dec 1, 2013
    634
    1
    16
    NULL
    Noord-Holland
    Er zijn al veel dingen gezegd, maar ik zou idd een ander ziekenhuis proberen. En desnoods de pers inschakelen, mss fout, maar weet zeker dat ze dan hulp krijgt. Daar gaat het nu om. Sterkte!

9. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

Oct 14, 2010
    16,546
    3,057
    113
    Wat zei de dokter?

10. Maantje80

Maantje80 Fanatiek lid

Oct 9, 2014
    1,213
    1
    0
    Drenthe
    Als het via de huisarts niet lukt en de situatie verslechtert bel dan eens naar het ministerie van Volksgezondheid, welzijn en sport: Wie weet hebben zij tips of kunnen ze je verder helpen: Telefoonnummer: (070) 340 79 11

Dit verhaal zou je kunnen mailen aan de media (nieuwssites en kranten) als het in de openbaarheid wordt gebracht, komt er misschien wel een oplossing.

Sterkte!

11. San1984

San1984 Fanatiek lid

Apr 26, 2012
    1,066
    0
    0
    Geen tips, maar vind het een verschrikkelijk verhaal en ik hoop echt dat iemand deze vrouw wel wil helpen!

12. Noralie87

Noralie87 VIP lid

Jun 11, 2013
    7,110
    4,702
    113
    Female
    verzorgende-IG
    Zuid-Holland
    Vreselijk, maar snap even iets niet...
    Heb zelf in Turkije in het ziekenhuis gelegen met uitdrogingsverschijnselen door voedselvergiftiging en daar deden ze ècht niet moeilijk. Alles werd ook vergoed door de zorgverzekering. Zou het andersom dan niet zo werken? Heel raar... Zou er zeker achteraan gaan want dit is toch van de zotte!
    Heel veel sterkte!

13. Nikki88

Nikki88 VIP lid

Jul 29, 2008
    11,656
    230
    63
    Wat een triest verhaal. Kan je vader niet gewoon met haar mee terug naar de Filipijnen vliegen dan? Wat al eerder gezegd is meteen contact opnemen met de Filipijnse ambassade in NL, kan nog wel eens helpen. Heel veel sterkte, sneu als ze alleen terug zou moeten want het is echt armoede daar voor de meeste gezinnen. :(

14. indy22

indy22 Fanatiek lid

Oct 20, 2012
    1,829
    25
    38
    Wat een rot situatie zeg!! Hoe is het bij de huisarts gegaan?
    Helaas klopt het wel dat ze haar in die situatie (niet voldoende verzekerd maar ook niet onverzekerbaar) niet helpen als er niet echt acute nood is. Ze zal dus telkens volledig moeten uitdrogen, dan omdat ze in levensgevaar verkeerd even geholpen worden, maar zodra het ergste uitdrogingsgevaar geweken is zal ze weer terug gestuurd worden om vervolges pas weer terug geholpen te worden als ze weer volledig uitgedroogd is. Ongelofelijk en het zou absoluut niet zo moeten zijn, maar zo is het zot genoeg wel :(

Er zijn wel mensen en soms artsen voor wie die eed meer betekend en die een weg zullen zoeken om haar toch op de een of andere manier te helpen (verschillende ziekenhuizen bellen zou dus kunnen lonen). Maar helaas moet je er niet te veel van verwachten.

Ik snap dat ze enorm tegen de terugvlucht op ziet, volgens mij droog je ook nog eens nog sneller uit in een vliegtuig dus ik zou ook zeker met een arts overleggen of dit wel verantwoord is!

Helaas heb ik geen flauw idee hoe jullie haar wel de juiste hulp kunnen geven. Behalve toch steeds naar het ziekenhuis brengen en desnoods nog jarenlang de rekening afbetalen, als ze hier mee akkoord gaan.

Pas in elk geval op met vliegen en uitdroging en heel veel sterkte voor jullie allemaal!! En probeer inderdaad ook aan je eigen kindje te denken he?

15. Maantje80

Maantje80 Fanatiek lid

Oct 9, 2014
    1,213
    1
    0
    Drenthe
    Je zou het ook bij de vliegtuigmaatschappij waar ze mee terug vliegt kunnen vragen, misschien mag iemand die doodziek is wel niet eens worden vervoerd?

16. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

#56 sunshineS1976, Dec 3, 2014
    Last edited by a moderator: Dec 3, 2014
    Ik zou idd heel snel terugvliegen. Hoewel de gezondheidszorg daar misschien ook niet veel beter is? Maar als ze daar wel een verzekering heeft is dat in ieder geval al heel wat.

Andere optie is om een regeling te treffen met het ziekenhuis en ze betalen wat je kunt. Misschien kun je in de familie ook wat geld inzamelen? Alle beetjes helpen denk ik dan.

Daarnaast denk ik niet dat de vrouw van je vader de enige is in een dergelijke situatie. Dit zal vast veel vaker voorkomen.
    En ergens kan ik wel begrijpen dat NL ergens een grens moet trekken in welke behandelingen ze wel vergoeden voor buitenlandse onderverzekerden en welke niet. Ziekenhuisopname a 1000e per dag, veel mensen kunnen dat niet echt betalen. Maar wie gaat het dan betalen? We roepen allemaal dat dit belachelijk is en daar ben ik het zeker mee eens, maar we roepen allemaal óók dat die zorgpremies absurd zijn maar die worden op deze manier natuurlijk nog veel hoger als iedere onder-/ niet verzekerde asielzoeker / illegaal of toerist geholpen moet worden a 1000e per dag.

Vraag me wel af waarom ze juist zwangerschap uitsluiten bij die OOM verzekering. Komt dat veel voor? Dat buitenlandse vrouwen naar NL komen om hier van de gezondheidszorg gebruik te maken omdat die in hun land niet goed is?

Er moet toch iets anders mogelijk zijn met medicatie die ze thuis kan gebruiken zonder steeds voor een infuus naar het ziekenhuis te moeten? Medicatie moet toch wel te betalen zijn? Of een thuis infuus?

17. sunshineS1976

Wij in NL hebben een hele goede zorgverzekering.
    Ik denk dat dit vanuit de Fillipijnen toch iets anders werkt.

Besides that: niet ALLES wordt door NL vergoed.

Denk maar eens aan die immuun- en stamceltherapieën voor doodzieke kindjes met leukemie. Amerika is vooralsnog het enige land dat die therapieën aanbiedt en wat ook bewezen effectief kan zijn. Nederland betaalt daar totaal niet aan mee. Dus ouders die willen gaan zullen ook zelf 10.000e moeten ophoesten of bij elkaar moeten sprokkelen om die behandeling te ondergaan...

Best bizar dat alleen rijke mensen dan hun kindjes de kans op genezing kunnen geven en bijstandsmensen het dan maar moeten uitzoeken...
    Maar er zijn best vaak inzamelacties die bijv bij Hart van Nederland voorbij komen voor dit soort schrijnende situaties.

18. sunshineS1976

Vraag me nog iets af:

Als je vader getrouwd is met haar, kunnen ze dan gezien de zwangerschap geen aanspraak maken op zijn zorgverzekering?

Ik weet wel dat toen wij de mmm gingen om zwanger te raken, het ziekenhuis ook de gegevens van mijn man moest hebben. Want zijn eigen risico ging er ook mooi aan omdat hij mijn partner is en we samen een kindje wilden.
    Als ze officieel getrouwd zijn en zij geen goede verzekering heeft, zwanger is van HUN kind, dan moet er toch iets mogelijk zijn bij zijn verzekering?

19. Babystew

Babystew Niet meer actief

Denk dat de meeste tips wel gegeven zijn nu, maar wil jullie even heel veel sterkte wensen met deze nare situatie! Wat een ellende :( Ben wel benieuwd hoe het gesprek bij de ha is gegaan vanochtend.

20. Nouralayn

Nouralayn Actief lid

Apr 28, 2014
    372
    1
    18
    Noord-Brabant
    Even kort een berichtje van mij. Met veel geweld en tegenspraak van het ziekenhuis (het MCL in Leeuwarden!) heeft de huisarts haar weer in het ziekenhuis gekregen. Volgens hem is haar situatie dan ook levensbedreigend. Sinds de ochtend had ze alweer 6 keer overgegeven. Als de situatie zo blijft kan ze volgens hem in deze toestand ook echt niet terug vliegen begin januari en zal ze evt hier moeten gaan bevallen. We zijn erg opgelucht. De kosten zullen de pan uit reizen maar dat is wel het laatste waar we nu aan denken.

Enorm bedankt voor al jullie lieve reacties, tips en adviezen!!

Share This Page