moet zo weg kan dit?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Stinkerbell, 3 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Stinkerbell

Stinkerbell Fanatiek lid

1 mei 2009
    2.897
    0
    0
    Ben ik weer. :)

Wij gaan zo weg naar een kaart avondje nu gaat Luuk met ons mee. Ik heb vanmiddag al kleine beetjes gekolf zodat ik hem strakjes twee voedingen met de fles kan geven. Rond 7 uur en rond 10 uur (zijn laatste voeding).
    Ik wil graag een borreltje drinken vandaar even via de fles. Maar nu begin ik te twijfelen ik ben pas rond 11 uur weer thuis is het erg dat er dus vanaf nu tot vanavond niet word gekolf of word aangelegd? Ik kan daar namelijk niet echt gaan kolfen.

2. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Hoi Sanka,

Ik denk dat het afhangt van je eigen productie. Als je al wat krap in de melk zit zou ik nog wel even kolven voor de zekerheid, om het op peil te houden. Als je erg ruim zit in je productie, is het misschien niet zo'n probleem, mits je borsten dan niet te gestuwd raken.
    Hoe lang duurt het dan voordat de kleine weer drinkt? Als hij nog een nachtvoeding krijgt, zou ik het persoonlijk niet zo'n probleem vinden. Als hij pas de volgende ochtend weer drinkt, zou ik ook nog wel even kolven. Ik zou iig nog even kolven vlak voordat je weggaat.
    Het risico is dat je productie een beetje terugloopt als je lang niet aanlegt/voedt, maar ik denk dat het persoonsafhankelijk is of je er echt last van hebt.

Misschien ook goed om even na te denken over (als je nog gaat kolven vanavond laat) of je de melk wel wilt bewaren (ivm het borreltje ;)).

Veel plezier!
    Liefs

3. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Pfoe! Ik moest bij 1,5 maand echt om de paar uur aanleggen, anders stroomde ik echt over en kreeg ik last van stuwing, dus ik zou nog wel kolven, denk ik.

Veel plezier trouwens.

4. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Ik zou gewoon even kijken hoe het daar loopt. Voor de zekerheid je kolf meenemen, en als je erg vol wordt even kolven op de plee, al is het maar 5 minuten! Oh, en de volgende dag misschien een keertje extra aanleggen om het op peil te houden. Veel plezier!

5. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Hoe ging het?

Deel Deze Pagina