Geven van afgekolfde melk.

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door sunnycloud, 3 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sunnycloud

sunnycloud Fanatiek lid

28 dec 2006
    1.541
    142
    63
    Vrouw
    Hallo,

De eerste twee weken na de bevalling heb ik fulltime gekolft. Ik had zoveel melk dat ik een heleboel heb ingevroren. Nu ga ik volgende week een dag weg en nou is mijn vraag: kan ik haar dat wel geven??
    Dom he maar ik begin zo te twijfelen want het is echt nog van die gele dikke melk en ze drinkt nu natuurlijk de rijpere melk.

Liefs

2. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Hou oud is de melk nu? In de vriezer kan je het tot ong 6 maanden bewaren, dus is het nog binnen die tijd, kan je het nog geven.

Dat de melk nog is van uit de kraamtijd maakt vrijwel niets uit naar mijn mening.

3. sunnycloud

sunnycloud Fanatiek lid

28 dec 2006
    1.541
    142
    63
    Vrouw
    Het ligt nog niet lang in de vriezer, nu drie weken dus dat is het probleem niet. Ik dacht alleen dat het misschien verschil maakte in melk. Maar dat maakt niet uit dus.

4. Elmo

Elmo Niet meer actief

Die melk is juist hartstikke goed!
    Zou het gewoon nu tussendoor al wat geven...:D

5. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Gele dikke melk bevat colostrum en dat is idd de beste melk met de meeste antistoffen! Geven dus!:)

6. angiebaby

angiebaby Fanatiek lid

12 jan 2010
    3.872
    0
    0
    ik ben kraamverzorgster en ja je mag dat dus gewoon geven anders mag je het ook niet 3 tot 6 maanden in de vriezer bewaren dus meis lekker doen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

7. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Precies wat iedereen ook al zegt, gewoon geven hoor :D!
    Is helemaal niks mis met die melk!

8. sunnycloud

sunnycloud Fanatiek lid

28 dec 2006
    1.541
    142
    63
    Vrouw
    Oh Super hartstikke bedankt voor de reacties. Dom he dat je dan ineens zo gaat twijfelen.

9. tummetje

tummetje Fanatiek lid

4 dec 2007
    4.270
    1
    0
    in mn holletje
    Ah, dat vroeg ik me dus laatst ook al af.. Maar de "houdbaarheidsdatum" gericht op de behoefte van je baby is dus vrij breed :)

Dus als je afkolft en invriest met 4 weken, en het geeft met 12 weken, is je samenstelling van melk wel anders.. maar kan het geen kwaad de melk van 4 weken nog te geven wanneer de baby 12 weken is. Dus geen tekorten aan voedingsstoffen e.d.? (Even de colostrum buiten beschouwing gelaten)

@Sunny; vind het geen dom iets hoor. Overal lees je dat de voeding per keer precies is afgestemd op de behoefte van jouw baby op dat moment. Dus niet raar dat je dan denkt dat er en aantal weken later andere behoefte nodig is.. ik zat er ook aan te twijfelen hoor :)

Deel Deze Pagina