nee maar er zit wel degelijk een verschil in wat jij denk ik niet wil en kan zien, omdat er op school bij jouw kindjes ook geen sint wordt gevierd. Hier op school geloven er een aantal kindjes in god, maar daar wordt verder niet over gesproken met elkaar omdat het een openbare school is. Kun je wel een beetje vergelijken met jullie school die geen sint viert. Maar hier wordt dus wel nadrukkelijk sint gevierd en kindjes die soms zenuwachtig zijn of benieuwd wat ze krijgen. Als er dan zo'n wijsneusje rondloopt die roept: sinterklaas bestaat niet, papa en mama kopen die cadeautjes zal dat echt meer indruk maken.
Dus als mijn kind tegen jou kind gaat vertellen dat jullie God niet bestaat, onzin is of wat dan ook vind jij dat normaal? Wij geloven daar ook niet in maar dan leer ik mijn kind nog wel dat je respect mag hebben ookal geloof je zelf niet..... Al wordt dat respect opbrengen op deze manier wel steeds moeilijker zeg! Pff! Daarbij is het een traditie hier en daar doe je t maar lekker mee anders ga je fijn emigreren ofzo!
Ai ai ai.. Ik vind dat we zwarte piet best kunnen veranderen. Daar heb ik geen problemen mee. Het zijn de volwassenen die vast willen houden aan de oude tradities en (soms) de kinderen als pionnen gebruiken. Dat vind ik best sneu. Sinterklaas is een familiefeest met gezelligheid, eten en cadeautjes. Of de bezorger van de cadeautjes nou zwart zijn of elfen zijn (Kerstman). Dat maakt voor die kindjes niets uit.
9 van de tien keer zijn die wijsneusjes of vervelende kinderen die dit roepen kinderen die voorheen heilig in de sint geloofde. Bovendien, wanneer de hele klas gelooft en de juf doet ook mee.. niemand zal dat ene kind geloven. Verder zal het mij een worst zijn of kinderen zeggen dat God niet bestaat, bespreek ik later wel weer met mn kind.
Tsja.... Als je t mensen allemaal niet kan schelen warom zeiken ze dan zo! Ben ik blij dat ik niet van zie zeik mensen om me heen heb, zou er spontaan depressief en vooral me heel erg gediscrimineerd door voelen!
Als mensen geloven in sinterklaas gelijk gaan trekken met geloven in een god, dan moeten alle sinterklaastopics dus dicht... Discussies over godsdienst mogen niet op ZP
Nou DAT vind ik nou een goed idee. Dat gezeik over een kinderfeest. Wat moet je dan onzeker zijn om daar moeilijk over te gaan doen, kan er alleen maar medelijden mee hebben. Dus graag, gewoon lekker vieren en het behandelen als een geloof. Dan is het gelijk heilig en zal het fijn blijven zoals het is en worden er niet 3 triljoen topic's over geopend.
Zo kunnen we overal wel een groot drama over maken.. Feit is dat alle 'Nederlandse' tradities maar moeten verdwijnen, en alle 'andere' (wij) maar moeten accepteren.. In en in triest vind ik dat! Doe het of beide of geen van beide!
Ik ben het ook eens met Adi,zo denk ik er ook over. Er is nu alleen zo'n ophef,over de kleur van Zwarte piet,etc.wat ik soms sneu vind,is dat er op TV/media gezegt wordt,sinterklaas brengt overal een cadeautje,maar er zijn gezinnen die dat hun niet kunnen veroorloven en die kindje worden dus,teleurgesteld. Van mij mag het feest weer meer terug naar de gezelligheid van vroeger,leekere warme chocolademelk met speculaas,dobbelen om een cadeautje te mogen pakken.
Gewoon lekker zo laten. Ik ken geen enkel kind die zwarte piet als iets negatiefs zien (tenzij ze lekker geindoctrineerd zouden worden door papa en mama natuurlijk, maar ik ga er vanuit dat dat niet gebeurt ), dat maken volwassenen er weer van. Zwarte pieten rennen langs op straat en geven je handen vol snoepjes, leuheuk! Sinterklaas staat maar een beetje op zijn boot. Zwarte pieten zijn grappig EN slim. Sinterklaas is altijd een beetje griezelig, want die weet alles en oeioeioei, ik heb stiekem een snoepje uit de pot gehaald vorige week.. En dat kleine, heel kleine groepje die het zo verschrikkelijk vinden.. Die mogen voor straf in de zak van Sinterklaas.
Ik reageerde op iemand die vond dat degenen die het er niet mee eens zijn, het land uitgezet moeten worden...
En ik reageerde op jou (in het algemeen) (Wij) mogen niets zeggen want dan is het racistisch. En de rest mag het wel zeggen want dan is het een mening
Erg apart dat iemand volgens jou het land uitgezet mag worden om een mening... Jij zou wel een supergoede dictator zijn!