Het moet natuurlijk niet, maar ik denk dat namen van broertjes en zusjes vaak wel bij elkaar passen, omdat mensen een bepaalde smaak hebben en dan gaat dat automatisch.
Ik heb nog maar een kindje maar mocht ik in de toekomst nog een keer zwanger raken, dan zal ik wel op zoek gaan naar een passende naam. Het hoeft wat mij betreft niet helemaal in dezelfde stijl te zijn maar ik wil ook geen gekke combinatie hebben.
Ik denk dat niks "moet" maar ik zou zelf nooit voor combinatie's gaan als: Peter en Petra Paul en Pauline Patrick en Patricia Dennis en Dennise Marcel en marcella enz Ik vind dat echt niks, is het net of het 2de kindje dan vernoemd is naar het eerste en hoe dan ook zo zou heten.
Het moet wel een beetje bij elkaar passen maar is geen must. Te veel bij elkaar passen vind ik ook weer niet mooi en erg voorspelbaar zoals Sam en Sophie of Luna en Sterre.
Is kwestie van smaak lijkt me, niks moet! Maar voor onze eigen kinderen denk ik er wel bewust over na. Het hoeft niet precies dezelfde stijl te zijn, maar in een gezin ben je wel een beetje een geheel denk ik.
Precies, wat de anderen ook al zeggen... beetje in dezelfde stijl is wel leuk, maar het moet niet te gek worden. Ik kende vroeger een gezin met een Pim, Kim en Tim.. uh.... Ik vind bijvoorbeeld de meisjesnaam Lara heel mooi, maar onze zoon heet L.ars en dat doen we dus niet! Het gegeven voorbeeld van Sem en Bartholomea is weer een voorbeeld van het andere uiterste!
Ik vind het wel mooi als het een beetje past. Hoeft niet 100%, maar zoals het voorbeeld Bartholomea en Sem dat vind ik dus niet echt mooi...en iets als Peter en Petra inderdaad ook niet. Onze meiden hebben wel een beetje aparte namen, dus ik zou er niet snel een hele klassieke naam bij kiezen...en ook geen Amerikaanse naam oid (maar dat laatste is ook gewoon mijn smaak niet).
Ik vind zelf van wel, maar dat komt wel goed aangezien iedereen denk ik een bepaalde voorkeur voor namen heeft en dat zullen (denk ik?) niet 2 uitersten zijn..? Ik houd gewoon van Nederlandse, stoere namen die niet al te vaak voorkomen en een klein beetje apart zijn. Maar vind het idd belangrijker dat het klopt met de achternaam en de initialen niet gek zijn.
Ik zou het idd wel bij elkaar laten passen. Een naam moet bij het gezin passen. Nu denk ik wel dat een naam vanzelf gaat passen. Je went eraan zullen we zeggen. Vriendinnen hebben namen die ik nooit had gekozen maar nu past het wel bij hun en hun kindje.
Ik vind het mooi als de namen een beetje van dezelfde categorie zijn, dus niet ineens heel lang en ultrakort. Tegelijkertijd uitkijken voor het kwik en kwak effect zoals Finn, Tess en Lynn. Ik heb trouwens ook wel eens een Naomi en Noemi meegemaakt, twee zusjes, tsja
Haha hier toaal niet op gelet, gewoon de namen gekozen die wij op dat moment het leukst vonden. Nr1 heeft een latijn/spaanse naam, nr2 nederlands, nr3 hindoestaans/amerikaans. Bartolomea en Sem vind ik weer een extreem voorbeeld, maar verder vind ik het juist leuk als namen verschillen! Hier op de psz een moeder van 'niene en fiene' dat vind ik dan weer vreselijk.
Ik vind het voor mezelf wel belangrijk dat het leuk bij elkaar past, maar denk ook wel dat het een kwestie van gewenning is.
Wij hebben er niet echt rekening mee gehouden, maar houden zelf wel van Engelse namen. Aiden bleek een Ierse naam te zijn. Bij Finley wilden we wel graag weer een Engelse of Engelsklinkende naam. Toen kwam ik op Finley. Vriend was er gelijk mee eens . Toevallig is dat ook een Ierse naam.
Ik vind het persoonlijk wel leuk als de namen een beetje passen. Ik vind als voorbeeld: Namen als Anne-Fleur en Chanity totaal niet bij elkaar passen en zou dat dus echt raar vinden als twee zussen zo genoemd worden. Maaaar dat is mijn mening
Ik kijk er wel naar! Zo ken ik een Isabelle en Benjamin. Mijn namen niet, maar vind het zeker mooi bij elkaar staan. Ze krijgen een 3e kindje, daar 'verwacht' ik dan toch ook weer een iets langere, klassiekere (?) naam bij. Of een Tessel en Anouk, 2 stoere meidennamen. Het hoeft natuurlijk niet énorm op elkaar te lijken! Wat ik 'raar' vind: Sofie en Jayro, Daan en Jemillia, Berend en Nova, zoiets! Ander 'soort' naam.
wat een prachtige namen hebben je kindjes. stonden hier ook op het lijstje. Aiden stond bij mij op nummer 1 alleen vond manlief het niet mooi
Bij mij heeft de één een braziliaanse naam (Jayro) en de ander een japanse naam (Kenji). En het grappige is dat Jayro aziatisch oogt en Kenji juist niet. De namen hadden andersom misschien beter bij het uiterlijk gepast. Al zal verder dat niemand echt 'opvallen' en dan dachten mensen misschien helemaal dat de oudste aziatisch is. Samen klinkt het prima volgens mij. Ik heb wel op de lettergrepen gelet. Wilde ze ongeveer even lang en juist twee hele verschillende klanken. En ik wilde een niet-nederlandse naam, maar ook weer niet té ingewikkeld en vergezocht.