Moeten jullie kids helpen in huis?

Discussie in 'De lounge' gestart door Cryptonism, 9 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sannebc

Sannebc Niet meer actief

Mijn 3 oudsten zijn 9,7 en 5 en die moeten echt hun eigen troep opruimen. De oudste laat ik ook wel eens extra klusjes doen, zoals de woonkamer een keertje stofzuigen, de vaatwasser in of uitruimen, de was uit de droger halen enz.

2. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

ik hoefde vroeger noooooit wat te doen in huis, alleen alles netjes houden, maar bij mijn zoon stel ik wat meer eisen :p

als hij nu aan het spelen is en het is een bende en hij wil iets anders, laat ik hem eerst het 1 opruimen voordat hij het ander krijgt

hij weet dat ook voortaan en zit in zijn ''systeem''
    ik hoef maar 1 keer te zeggen dat hij het eerst moet opruimen voordat hij wat anders krijgt en meneer doet het vrolijk

hij doet ook netjes alle deuren dicht nadat hij erdoor is gegaan, en doet zijn vuile was zelfs al in de wasmand :$ ook als hij gegeten heeft zet hij het bord + beker netjes op de aanrecht en zegt dan ook ''alsjeblieft mama'' :D

hij heeft dit soort dingen erg snel door en doet het ook zonder te mokken

jong geleerd is oud gedaan zeggen ze wel eens. als hij dadelijk wat grote is moet hij ook zeker zijn kamer opruimen. hij moet van mij nu al zijn speelgoed na gebruik opruimen,etc, maar dan krijgt hij er ook wat kleine taakjes bij zoals samen met mama zijn kamer poetsen,etc

ik vind dit belangrijk om bij te brengen omdat het ook een stukje ''normen en waarden'' en ''orde en netheid'' bijbrengt.

3. All Mine

All Mine Bekend lid

22 feb 2009
    913
    0
    0
    NOP
    ABSOLUUT!

Zoon moet nu al (4jr) zelf zijn vieze kleding/handdoek enz in de wasmand gooien. En zijn kamer netjes opruimen, iedere avond voor het slapen gaan. En zijn kleding uitzoeken voor de volgende dag en alvast klaar leggen.

Verder voor het avondeten moet hij helpen met tafeldekken. (ook de jongste (ruim 1,5 jr) helpt hierbij (bijvoorbeeld het bestek).
    Na het avondeten mag zoon zelf de toetjes pakken, en moet hierbij in ieder geval zijn eigen bordje afruimen.

Ik verwacht ook, als ze straks wat ouder zijn, dat ze meer taken gaan uitvoeren. Vind ik niet meer dan normaal eigenlijk.

4. Cryptonism

Cryptonism Fanatiek lid

6 feb 2012
    4.310
    0
    0
    NULL
    NULL
    Toch denkt iedereen er aardig hetzelfde over zie ik al. Leuk. Tja, zoals ik al zei ik vind het wel belangrijk. NIet zozeer om ze nou het huishouden te laten doen maar wel om ze te leren dat die dingen er ook gewoon bij horen.

Gelukkig denk ik niet al te krom :).

5. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.784
    18.940
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Onze zoon vindt het nu nog leuk. :D Hij dweilt, swiffert en veegt. Hij helpt ook graag de vaatwasser uitruimen en hij helpt mee om was in de machine te stoppen. Oh ja, laatst heeft hij de sokken opgeruimd nadat ik de was had gevouwen. Meestal is hij ook wel redelijk netjes met speelgoed en boekjes opruimen. Hoewel hij dat bij anderen vaak beter doet dan thuis. Daar wordt echt elk speelgoedje terug gelegd voordat hij iets nieuws pakt. En als hij knoeit, zegt hij zelf al "doekje pakken, poetsen" :)

Naarmate hij ouder wordt, zal hij er wel wat meer taakjes bij krijgen. Ik denk dan inderdaad ook aan eigen kamer opruimen. Wij hebben een vaatwasser, maar wassen wel altijd de bak-pannen met de hand af. Daar zal hij ook wel bij moeten helpen, net als vaatwasser in- of uitruimen. Misschien laat ik hem ook wel zelf zijn (gevouwen) was in de kast leggen op een gegeven moment en zijn bed afhalen enzo.

6. Sabrina25

Sabrina25 Fanatiek lid

1 sep 2010
    1.368
    0
    0
    geen
    Rotterdam
    Mijn kleine is nu 3 en hij moet wel zijn speelgoed opruimen als hij ergens mee heeft gespeeld in de woonkamer.

Sinds kort heeft hij ook de taak om de kat eten te geven. Sochtends en savonds geeft hij hem eten.
    This niet dat het moet, hihii maar hij vindt het hartstikke leuk. Dus hebben we hem gedoopt tot kattenverzorger.

7. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    hij akn zijn eigen speelgoed en spullen opruimen natuurlijk nu is die nog klein en help ik wel mee niet altijd.

straks als die groter is wil ik dat die zijn eigen kamer bij houd en hij kan makkelijk wel helpen met kleine klusjes

Deel Deze Pagina