In principe hoeven ze zich niet om te kleden om buiten te spelen Soms wil ik ze nog wel eens iets anders aan doen wanneer ik weet dat het modderig en nat is maar meestal ben ik al te laat Maar wil mijn zoon na schooltijd spelen dan ga ik ga hem zeker niet eerst mee naar huis nemen om hem iets anders aan te trekken
Ik doe hem naar school sowieso zn duurdere kleding al niet aan, vind ik zonde... Dus nee, ik koop wel weer een nieuwe broek als het nodig is.
Nee normaliter niet. Wel als dochter bijvoorbeeld haar babyroze jurkje aanheeft oid, of lichtroze legging. Ze is nogal lomp en valt vaak op haar knieën in modder etc
Als mijn zoontje zijn goede kleding aan heeft thuis omdat we bijv op visite zijn geweest kleed ik ze wel ff om als ze in de tuin of speeltuin gaan spelen maar de meeste kleding in zijn kast die ik dus naar school aantrek mag hij gewoon mee ravotten hoor. Heb stapeltje nette goede broeken en stapeltje school/buitenspeelbroeken. Maar zijn we ergens in zijn goede kleren en hij wilt buitenspelen geen probleem. Qua Bovenkleding jassen maakt het me echt niks uit!
Nee, ik laat ze niet omkleden. Heb wel betere dingen te doen Ik trek ze ook geen kleren aan die zo vies kunnen worden dat ze niet meer schoon te krijgen zijn. Geen witte jurkjes of leggings enzo hier dus... Lichte kleding die niet meer schoon wordt en waar de zwarte knieen in blijven staan: jammer dan, dan is het voortaan dus helemaal geschikt om flink in te spelen
Nee, hoor daar voor hebben ze de wasmachine uitgevonden! Maar er zijn uitzonderingen als ze juist (nieuwe) nette kleding aan hebben dan niet.
soms wel.. als ze een dunne legging aan heeft bv en het is koud buiten laat ik haar er 1 overheen aantrekken of even gauw een broek aan of beenwarmers. Het gaat mij dus ( meestal ) niet om vies maar om of het warm genoeg is. Maar aangezien we iedere dag naar buiten gaan ondanks het weer is ze er meestal wel op gekleed
nee. doe ik nooit. of ze moet toevallig net die dag hele witte ( is al zelden) of net nieuwe dure kleding aanhebben. maar dat hebben ze hier sowieso al niet naar school aan dan.
Ja thuis tegenwoordig meestal wel oudere kleren aan, bijv die ik gekregen heb. Die dunne roezelrokjes van tegenwoordig vind ik nit echt voor thuis in de modder!
Ja mijn oudste jongens wel. Op den duur drie kapotte broeken in de week, scheuren in hun goede winterjas, schoenen compleet afgetrapt en onder de modder, dan leer je dat wel af. Dus voor het buitenspelen trekken ze een andere broek, andere jas en andere schoenen aan. En dan maakt t me niet uit hoe vies het wordt. Ik denk dat het ook n beetje leeftijd is, en waar je woont.
Ja en nee Soms speelt in een joggingbroek veel fijner dan in een spijkerbroek Laarzen of buitenspeelschoenen ook Dus...tja...eigenlijk wel. Dochter niet altijd want die speelt iets minder ruw.
Ligt een beetje aan de omstandigheden buiten, maar in principe niet (op soms schoenen na). Scheuren in broeken komen sowieso wel...
Ja, soms wel. Mijn zoon is nogal van bomen klimmen en in hutten spelen. En als het dan net heeft geregend dan krijg ik een moddemannetje thuis. Dus heeft hij kaplaarzen en buitenschoenen en een paar broeken die ik echt niet mee schoon krijg of waar een gat in zit. Hij heeft ook een oude jas. Dan mag hij daar lekker in ravotten in de modder. Als hij gewoon gaat fietsen of in de speeltuin, dan hoeft hij zich niet om te kleden.
Ontopic: nee, hier spelen ze gewoon in datgene wat ze aanhebben, Offtopic: bij mensen die nette kleren niet naar school aantrekken. Waar trekken jullie deze dan aan, als het bijv 5 dagen naar school gaat, daarna eten en slapen? Een kleuter heeft toch niet zoveel officiële gelegenheden om daar aparte kleren voor te hebben? Hier doen we juist gewoon leuke kleren aan naar school/ winkelen/ visite enz, en makkelijke kleren voor thuis en achtertuin (in het weekend dus)
nee hoor daar hebben we een wasmachine voor. Als het nat weer is dan gaan hier wel haar laarzen aan ipv haar nette schoenen maar verder heeft ze geen "oude" schoenen of kleding voor buiten spelen hoor... krijg ik niet eens aan haha. Als ik haar in "oude" kleding stop dan wilt ze niet meer naar buiten want dan vind ze zichzelf niet mooi genoeg om buiten te spelen... De diva