moeten jullie kinderen

Discussie in 'De lounge' gestart door edelweiss, 13 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83

Goede vraag dat had ik ook al.

Hier krijgen ze ook gewoon de "dure" broeken aan naar school. Kapot jammer dan. Had mams maar geen merk kleding moeten kopen

2. Ennas86

Ennas86 VIP lid

19 jul 2008
    5.468
    1
    36
    Hier wel, mijn zoon komt altijd als een 'beest' weer thuis, dus moet ie een oude (scheur in de knie) broek aan en oude schoenen/laarzen. Ik heb al zoveel was! En hij is het gewend, dus vaak loopt ie zelf al naar boven om een andere broek aan te trekken.

3. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Ja inderdaad.

Waarom zou je een goede broek vies laten worden ( meestal onherstelbaar als ze in gras gaan spelen) als je ook gewoon lekker oud spul aan kunt doen.

Wij hadden vroeger ook lekker buitenspeelkleren en dat vond ik zelf ook erg fijn.

Ik was nogal van het sporten en dat ging toch veel lekkerder buiten in makkelijk zittende kleding.

4. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    nee, alleen andere schoenen kids hebben beide nette duurdere schoenen omdat ze speciale inleg zolen hebben. dus zodra ze buiten gaan spelen moeten ze oude schoenen of laarzen aan.

de jongste trekt ook rustig een broek met gescheurde knieen aan naar school hoor. daar zitten ze ook op de kop in de zandbak dus ben niet zo moeilijk.

5. Feilo09

Feilo09 Fanatiek lid

31 aug 2009
    1.565
    0
    0
    Logistiek planner
    Hoorn
    Ik vind het niet eens zo gek hoor.

Als het bijvoorbeeld buiten nat is door de regen krijgt ze wel minder knappe kleding aan. Ze is een rouwdouwer, valt nog wel eens. En als ze dan een legging aan heeft waar al een klein gaatje in zat ben ik toch wel blij dat ze niet haar knappe kleding aan had.

6. beccie

beccie Niet meer actief

van mij hoeft zoon geen andere kleren aan uit school.
    maar ze spelen hier in de kleutergroepen ook elke dag even buiten dus zijn broek zit meestal toch al onder het zand als hij thuiskomt ;)

als mijn zoon een mooie broek aanheeft en het is buiten nat laat ik hem wel een andere aandoen, want hij speelt ook nogal wild en zit regelmatig op de knieen te spelen. heb al erg veel spijkerbroeken met gaten in de knieen

7. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

25 jul 2010
    4.056
    884
    113
    Nee, ik zou dat als ons dametje wat groter is niet doen.
    Zelf ook nooit gehoeven terwijl ik een echt buitenspeelkind was.
    Mijn man echter wel en die vond het verschrikkelijk.

8. mamabri

mamabri Niet meer actief

Nee, ben heel makkelijk daarin, en dat, terwijl mijn kinderen in lente en zomer praktisch alleen maar witte kleertjes dragen ;) Ook in feestjurk mag dochter gewoon van mij op de glijbaan.

9. Lola86

Lola86 Fanatiek lid

12 jan 2010
    1.660
    0
    0
    Nope alleen regenlaarsjes en de oude jas.
    Oude jas omdat ze geheid met water kliedert en tot dr schouders nat word. Dan is het wel handig dat ze een andere jas aandoet (vooral als je nog even boodschappen wil doen)

10. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Over het algemeen hoeven ze hier geen buitenspeelkleding aan maar als ze net nieuwe kleding hebben dan trek ik wel even wat anders aan. Aangezien ik echt een jongen jongen heb die overal in klimt en klautert vind ik het zonde van die nieuwe broek (bijvoorbeeld)

11. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    Hier niet door de week. Op zaterdag gaan ze samen naar scouting en daar heb ik voor allebei een speciale werkbroek vd cranenbroeck voor gekocht met verstevigde knieeen net zoals werkbroeken van volwassenen. Daar rouwdouwen ze zo veel dat daar niets schoon/ heel blijft en deze broeken van een tientje houden het het langst vol en blijven het schoonst....

12. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    Nee! Al wilt ze in dr spierwitte legging door de grootste modderplas springen mag ze! Vind dat zo erg. Koop het dan niet als het niet vies / stuk mag gaan..

13. Elegance

Elegance VIP lid

13 nov 2008
    5.478
    2
    38
    Ja, hier wel.. Hij heeft meestal hele dure broeken en schoenen aan.. Ik ga die echt niet buiten laten aandoen, krijg die daarna vaak niet meer schoon, dat is me al te vaak gebeurd... Dus doe ik hem een name it of hema broekje aan om buiten te spelen met Shoesme schoenen of Converse. Laatst had hij met zijn nieuwe laarzen buitengespeeld.. Euheuh.... Die zagen eruit alsof hij ze uit de sloot gevist had.. :/ En ik zal er ook zeker niet boos om worden, maar zonde vind ik het wel..

Die onzin dat iedereen maar roept dat je het dan niet moet kopen.. Wij hebben toch ook andere kleren aan als we de stad ingaan als dat we een boswndeling maken? Zo doe ik dat met mijn kids ook..

14. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83
    Hier doet de oudste een overal aan en de laarzen of de klompen. Wij wonen buitenaf met veel zwarte grond en een klein stukje bos in de tuin en anders kan ik echt aan het wassen blijven. Vind het echt ideaal en hij vindt het zelf ook fijn. Voor de jongste nog geen overal, hij is vrij klein en ze gaan pas vanaf maat 98.

15. Manuk

Manuk Fanatiek lid

19 okt 2010
    2.751
    62
    48
    Vrouw
    Groningen

Dit dus...

Naar school heeft ze ook andere kleren aan, dan als we op visite gaan.
    Op school speelt ze met verf, kliedert ze in de zandbak etc Vind ik helemaal niet erg en boeit me niet als het in de kleren komt.
    Maar als ze haar nieuwe kleertjes aan heeft vind ik dat toch wel zonde hoor.

Ze heeft dus nette kleren en speelkleren. Gedurende de week heeft ze veel vaker speelkleren aan (zijn ook gewoon nette kleren hoor!) en de wat duurdere/nieuwere setjes voor als we op visite gaan, gaan winkelen etc. Gewoon als je, jezelf ook netjes kleed.

16. Kletskoek

Kletskoek VIP lid

7 jan 2013
    5.719
    477
    83
    Ja hier hebben ze speciale kleding voor buiten. Een andere jas en een jogingbroek. Hier worden ze dus omgekleed als ze naar buiten gaan.

17. maja246

maja246 Fanatiek lid

7 okt 2009
    1.468
    30
    48
    Zou ik ook altijd gezegd hebben, totdat ik dochters kreeg die zich 'Jane in the jungle' wanen als ze buiten spelen. Dat betekent hier dan ook: in bomen klimmen maar vooral eruit glijden, op de akkers (klei en modder) en in de stallen (mest) spelen.
    Maar wel alleen maar jurken willen dragen :) die worden dus echt wel even omgeruild voordat ze de hort op gaan, of er gaat een mooie roze overal omheen

18. Josie88

Josie88 Niet meer actief

Kan er nog niet over mee praten, maar vind het op zich niet vreemd. Ligt er wel aan wat je je kind doordeweeks naar school aandoet natuurlijk. Persoonlijk zou ik dan denk ik namelijk wel kleding aantrekken dat vies mag worden, is omkleden ook niet nodig. Op visite/feestje etc. de nettere kleding aan.

19. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.216
    16.575
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Toen de kinderen kleiner waren deed ik dat echt wel.Nu zijn de oudste kinderen 8 en 10 jaar en worden niet meer zo heel smerig.Maar als mijn kind net een mooie nieuwe broek heeft oid dan toch maar even omkleden.Ik ben erg zuinig op kleding en vind het niet nodig om een goed kledingstuk direct kapot te maken of er smerige vlekken in te krijgen dus er echt niet altijd uitgaan.

20. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

hangt er vanaf wat ze aanhebben...maar in principe niet

Deel Deze Pagina