moeten jullie kinderen

Discussie in 'De lounge' gestart door edelweiss, 13 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Delta

Delta Niet meer actief

Moest hier wel even om lachen :D

Dochter speelt hier nog niet buiten echt.. Maar nee, ze krijgt geen andere kleding aan. Ze heeft wel veel wit, ook witte leggings. Tja jammer dan hoor. Als ze echt stuk of vies zijn gaan ze de prullenbak in als ik het er niet meer uit krijg. Maar het zijn kinderen. Ik ga niet moeilijk doen.

2. Delta

Delta Niet meer actief

Ja dit dus.. Het zijn kinderen, ze moeten lekker spelen. Tuurlijk denk ik wel van aaaarghhhh... Als haar hele witte legging onder zwarte blubber zit. Dan denk ik vaak van; oh wat zullen mensen wel niet denken. Ik moet binnen kort maar minder wit kopen denk ik :D Heb je dat probleem niet zo. Maar kleertjes moeten leuk zijn, comfortabel en tja het word nou eenmaal vies, het zijn kindjes.

3. lies276

lies276 Niet meer actief

De kinderen lopen vaak op de boerderij, hier tegenover en daat hebben ze idd buitenkleren en laarzen voor.
    Weet je wel hoe hard die stinken als ze thuiskomen?!
    Ondanks dat ze die kleren aanhebben als ze daar naartoe gaan, ruikt mijn man het nog als hij thuiskomt. (jullie zijn zeker bij boer W... geweest?!)
    Geeft niks, maar ik pas er voor om ze elke keer uit te moeten wassen.

4. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.184
    10.755
    113
    Nou ik was laatst not amused toen ik de staat van haar nieuwe lichtroze broek zag na een middagje kinderboerderij. Zelf buiten spelen is nog te vroeg en oude kleren heeft ze niet, maar voor dat soort situaties ga ik liever voor een donkere spijkerbroek met dus zonodig omkleden. Niet alles gaat schoon.

5. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Alleen als ze echt naar het bos achter onze wijk gaan. Want dan gaan ze klimmen en komen ze smerig thuis. Anders worden ze vaak niet vies en zo wel..... Dan wassen we gewoon een keer extra.

6. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Hmm in een spijkerbroek kun je ook prima spelen en kind zijn hoor.
    Althans... Ik zie bergen kinderen in een spojkerbroek spelen.

Ik zou er niet eerst speciaal voor naar huis gaan trouwens.
    Maar als ik toch thuis ben zijn er dagen bij dat ik zeg: ga lekker naar buiten maar trek wel even een broek aan.
    Met name met slecht weer eigenlijk.
    Natte legging is meteen doorweekt en bij een spijkerbroek duurt dat wt langer.

Dan krijgt ze gewoon EEN broek overigens. Niet precies die ene die toch al oud is.

7. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    dochter speelt nog niet buiten maar ja ik zou haar wel omkleden als ze bijvoorbeeld een roze broek ofzo aanheeft, dan liever een donker broekje aan en oudere schoenen dan dat ik weer kan gaan staan schrobben en het er niet goed uitkrijg met wassen
    maar ik ben dan ook een zeikerd en heb liever dat ze mooi schoon blijft ;)

8. Pluis81

Pluis81 VIP lid

16 mrt 2010
    6.445
    2
    0
    Pedagogisch werker
    Brabant jonguh!!
    Dochter is nog maar 2 maar als ze in de tuin wil spelen en ze heeft een duur setje en bijvoorbeeld haar Uggs aan,gaat dat toch echt wel uit. Een spijkerbroekje,joggingbroekje en laarsjes o.i.d. zijn zo gepakt en dan kan ze lekker ravotten en viezeriken buiten :)

9. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Nou echt niet he. Kapot is dan jammer en vlek er niet neer uit ja jammer dan. Koop gewoon geen overdreven dure kleding meer :) en laat kinderen lekker kind zijn. Ze hebben ook merken als vingino, mexx, name iT , etc maar ook vd, ca etc. tulle rokjes krijgt de altijd kapot:)). Laatst weer gat in vingino trui. Tja ligt nu op de stort. Vraag niet een hoe het gebeurd is. Schoenen tja die gaan nooit lang mee

10. Elegance

Elegance VIP lid

13 nov 2008
    5.478
    2
    38

Ik snap het gewoon niet, dit is geen aanval op jou overigens, die opmerking lees ik vaker. 'Kinderen gewoon kind laten zijn'.

Ik zou niet weten waarom ik mijn Kind niet kind laat zijn, door hem even andere kleding aan te laten trekken. Buiten dat mag een kind toch ook leren dat hij soms kleren voor andere gelegenheden aan heeft? Mijn zoontje (en dochter begint nu ook) vindt het heel leuk om mooie kleren uit te kiezen, zijn haren leuk te hebben en een lekker geurtje op te doen (Zwitsal). Als hij thuis is doet hij al automatisch andere kleren aan. Ik zie niet in waarom ik hem dan geen kind laat zijn. Hij krijgt gewoon andere regels mee. Als we naar het bos gaan of als hij in het weiland bij opa en oma gaat spelen, dan gaat hij echt wel 'los'.

Ik denk dus niet dat het te maken heeft met een kind, kind laten zijn, maar met andere, meer of minder regels. En ik ben van mening dat een kind daar echt niet slechter van wordt. Ik lees hier vaker op het forum dat er met ander zaken weer heel strikte regels zijn waarin ik het kind weer losser laat. Zo doet iedereen het op zijn eigen manier. Maar zo'n opmerking vind ik niet gepast, alsof ik (en met mij nog een heleboel anderen)dan mijn kind geen kind laat zijn.

11. soeza

soeza Niet meer actief

Nee, voor het buitenspelen niet, maar wel als we naar mijn schoonouders gaan.... Die roken binnenshuis (niet waar de kinderen bij zijn) maar daar gaan de kleren zo van stinken :( zodra we terug thuis komen doen we allemaal gelijk de kleren in het wasmachine :)

12. Momisake

Momisake Fanatiek lid

27 jul 2010
    1.641
    173
    63
    Vrouw
    Alleen op zondag nadat ze naar de kerk zijn geweest.

13. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Nee hoor. Kids lopen hier meestal in tweedehands of zeeman kleding dus als daar de vlekken niet uitgaan vind ik dat niet zo erg.
    ik kan me voorstellen dat als ze dure nette merkkleding aanhebb je niet wilt dat dit kapot gaat, maar aan de andere kant is dat het risico van je kind dure kleren aantrekken

14. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Zo herkenbaar. Als ik weet dat we naar svader gaan krijgen ze hun kleding gerust nig een derde dag aan want na een uurtje daar gaat alles in de was en iedereen onder de douche

15. Soit

Soit Niet meer actief

ja hoor, gewoon net als vroeger. Heb een groot krat met oude kleren staan voor als ze de tuin in gaan. Als ze in schoolkleren steeds de tuin in zouden gaan blijf ik kopen. (en wassen :p)

PS We hebben dan ook geen perfect postzegeltuintje maar een behoorlijke lap grond met veel gras, kippen, grote zandberg etc. :D

16. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

4 dec 2011
    3.414
    0
    36
    Vrouw
    zuid holland
    Nee alleen soms als hij nieuwe schoenen heeft en gaat voetballen want anders zijn de neuzen gelijk weer kaal..

17. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83

Herkenbaar hier heeft de oudste vorige week welgeteld zijn nieuwe vingino broek 4 uurtjes aan gehad op school en hij is 20 minuten na school naar de speeltuin gegaan en kwam terug met een gat. Ja jammer dan kliko weer blij.

Ik vind het zelf heerlijk dat als er vriendjes voor de deur staan hik gewoon zijn jas kan aan trekken en gaan zonder dat hij eerst moet omkleden

18. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    ik vind dat als een kind moet opletten wat hij doet,.omdat.mama hem toevallig die bele dure broek aangedaan heeft het kind indd geen kind kan zijn.. daar hoeft hij toch niet aan te denken?.gewoon.spelen en plezier maken! Op dat moment willen ze.in die plas springen en niet pas half uur later nadat ze die apeelbroek aanhebben. Het os maar kleding..

19. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Nee hoor onzin, alleen als we bijvoorbeeld gepland, naar een bos gaan dan kan het zijn dat ik ze oude kleding aan trek. Maar anders niet.

En ik snap niet dat mensen hun kinderen in oude kleding naar school aan doen? Dan zien ze er toch vaker niet leuk uit dan wel?:D

20. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    de broeken met de kapotte knieen zijn voor buiten. Goede broeken blijven ook goed. Verder zijn er regenlaarzen en regenjassen.
    Maar hier wel een onderscheid in kleding hoor.

Deel Deze Pagina