moeten jullie kinderen

Discussie in 'De lounge' gestart door edelweiss, 13 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    In principe niet, maar als ze een legging aan heeft, wil ik wel dat ze een spijkerbroekje aantrekt. Haar leggings zijn ontzettend dun, dus de gaten zitten er zo in. Als ze dan buiten wil ravotten/spelen dan liever met een broek die er wat meer tegen bestand is. Geld groeit me niet op de rug ;)

2. Shendari

Shendari Fanatiek lid

28 jul 2012
    1.628
    29
    48
    Zo ver is het hier nog niet, maar ik zou hem niet laten omkleden. Dan blijf je bezig. Kinderen weten ook niet zo goed wat ze willen. Dus zodra ze uitgespeeld zijn buiten, weer binnen kleding aan, en zul je zien dat ze na een half uur weer naar buiten willen. Tja... nee hoor! lekker spelen! :D

3. Boekenwormpje

Boekenwormpje Bekend lid

1 feb 2014
    903
    0
    0
    NULL
    NULL
    Even in het algemeen voor de mensen met babies, peuters, kleuters. Kijk toen mijn oudste nog een peuter was, liet ik hem ook niet omkleden. En dat mijn schoonzus haar kinderen buiten liet spelen in kapotte 'buitenspeelkleding' vond ik echt belachelijk. Ik vond ze voorschut lopen etc.

Maar tegen de tijd dat ze een jaar of 6 zijn er er drie broeken in de week kapot gaan, scheur in een winterjas komt, terwijl er ondertussen nog meer kindjes zijn geboren. Dan ga je er echt wel anders in staan hoor. En als mijn oudste bij een vriendje gaat spelen, zeg ik ook van, doe een beetje uitkijken, maar krijgt die geen tasje speelkleding mee. Maar als we gewoon thuis zijn en hij gaat hutten bouwen en bomen klimmen, ja dat doet ie dus maar in zn buitenspeelkleding. Dan hoeft hij niet uit te kijken, en hoef ik niet te balen.

4. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    De oudste is 5 en inderdaad de broeken gaan soms heel hard. Maar ik blijf toch mijn mening houden

5. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    ik heb een overall :) die gaat in de herfst/lente/winter eroverheen! zomers met korte broek enzo doe ik niet moeilijk!
    en ik heb broeken met gaatjes in de knie bij de deur liggen, dus ja, als mijn zoon op zondag zijn vingino spijkerbroek aan heeft en hij wil buiten spelen in de natte zooi, dan krijgt hij een oude H&M broek met kniegaatje erin aan!

heel stoer dat jullie allemaal geld als water hebben en een wasmachine (...) maar mijn geldkraan is niet oneindig ;)

6. Boekenwormpje

Boekenwormpje Bekend lid

1 feb 2014
    903
    0
    0
    NULL
    NULL
    En ook al had ik wat meer t besteden, dan vind ik het nog zonde van het geld. En zonde van het milieu, al dat extra wassen.

Ik weet wel leukere dingen om het aan uit te geven. En als dat niet zo was, dan houd je wat meer over voor unicef of zo. :D

7. lovelyengeltje

lovelyengeltje Fanatiek lid

8 jul 2008
    2.561
    0
    0
    Friesland
    Ben het helemaal met boekenwurmpje en babebabe eens. Vooral als er veel meer kids in huis zijn denk je meer om zulke zaken. Hier is ook geen geld over. Dus andere schoenen aan en andere jas en als ze bv lichte broek of legging aan hebben even een spijkerbroek aan.

8. allwoman

allwoman VIP lid

29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    Mijn oudste is tien de jongste is vijf.
    Ze hebben niet eens "oude " kleren..wat ze hebben ,hebben ze aan.
    Moet zeggen dat hier nooit broeken kapot gaan..en ze eigenlijk ook nooit vies thuiskomen..hoe doen ze dat? haha

9. Boekenwormpje

Boekenwormpje Bekend lid

1 feb 2014
    903
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dan heb je geluk! :D
    Die oudste van mij presteerde het ooit om een gat te vallen in zijn gloednieuwe...... trui. Enorme winkelhaak, ja die kon de prullebak in... Ik zeg hoe krijg je dat nou voor elkaar?? Hij zegt, ik was in een boom aan het klimmen en viel een stukje, en toen bleef de trui hangen in een tak ;)

10. Kwek

Kwek Fanatiek lid

16 mei 2009
    3.210
    1.269
    113
    Centrum België
    Ik moet dan toch wel een slechte wasmachine hebben, want heb genoeg kleding waar de grasvlekken of modder niet uitgewassen raakt ;)

Als ze vb naar m'n SO gaan voor een dag, geef ik toch wel kleding mee die vuil of in het ergste geval stuk mag, vb broek waar een inktvlek of zo op zit. (hebben weilanden en een stuk bos waar ze vaak naartoe trekken). Maar ook thuis bekijk ik even wat ze aan hebben eer ze buiten gaan zeker als het modderig of regenachtig weer is...

Maar ik stuur m'n kinderen niet naar school of het kinderdagverblijf in kleding die vlekken heeft, ook al is het gewassen geweest...

Ook schoenen maak ik een onderscheid tussen spelen en school. Ze moeten echt niet met hun duurdere schoenen of laarsjes in de tuin liggen dabberen...

11. allwoman

allwoman VIP lid

29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    Misschien scheelt het dat ik twee meiden heb.ECHTE meiden. stel je voor dat je vies zou worden....:)(ik roep maar wat hoor)
    Maar grasvlekken enzo? Echt nooit gehad. Het "ergste"is stoepkrijt..even afkloppen en klaar.:D
    Ze hebben de kleding ook altijd twee dagen aan.

12. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.480
    113
    Ligt eraan wat ze aan hebben. Over het algemeen hebben ze kleding aan wat wel vies mag worden en heb ik er geen problemen mee.

Af en toe hebben ze nette kleding aan (lees net nieuw) en dan vraag ik wel even of ze het om willen ruilen voor hun joggingsbroek ;)

13. carry27

carry27 Lid

9 mrt 2013
    91
    0
    6
    Zuid-holland
    ik ben het ook helemaal eens met boekenwormpje en babebabe. Hier vinden ze het zelf al veel fijner om andere kleding aan te trekken met buitenspelen. (kids zijn al wel wat ouder) Zeker met voetballen moet het trainingspak vd favo club aan. :)

14. haha ik heb ook 2 echte meiden.

maar de jongste klimt gerust in een boom met haar haarband in, of haar jurk aan.
    De oudste had altijd wel vrij dure kleren, maar die was er ook echt netjes mee.
    De kleren van de jongste zijn van een goedkoper soort :D
    en misschien is dat ook wel de reden dat het sneller stuk is...zou ook nog kunnen

15. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Ik heb ze beide :D

En mijn dochter wordt dus ook nooit vies. Zelfs haar schoenen nog nooit afgesleten neus gehad.

Zoon is even een ander verhaal. Terwijl hij helemaal niet druk is lijkt het alsof het bij hem net even sneller vies wordt of stuk gaat.

16. mimi83

mimi83 Niet meer actief

tja wij wonen in de polder, in de auto stappen gaat met dit weer niet eens zonder blubber schoenen .

en 6 km van school, Colin speelt op school minimaal een half uur + half uur bij overblijf buiten. Of bij vriendjes buiten/ in gras. Dus omkleden zou niet eens gaan. Zijn duurste broek is 19,- en ik maak alle kleding met gaten en daarin gaat hij ook rustig weer naar school.

vies is vies. Tja 1 rondje door het dorp en de modder zit tot aan zijn billen.

17. maja246

maja246 Fanatiek lid

7 okt 2009
    1.468
    30
    48
    Ja zo kan ik het ook :p (lijkt me stiekem wel handig hoor :)

18. Boekenwormpje

Boekenwormpje Bekend lid

1 feb 2014
    903
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik denk dat het wel uitmaakt. Mijn dochter houdt haar kleding veel schoner als haar broers. En ook geen gaten e.d.

19. Tikkel

Tikkel Lid

21 feb 2013
    35
    0
    0
    NULL
    NULL
    Na een hoop kapotte broeken en vlekken die niet te verwijderen zijn trekken ze eerst een oude broek aan, oude jas en schoenen. Ik vind het zonde van de goede kleren.

20. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Ik heb een meid van 6 die houdt van bomen klimmen en voetballen. Op school voetbalt ze ook zeker 3x per week . Ga haar daar geen oude schoenen voor aandoen. Koop gewoon iets stevigere leren schoen. Kleding tja zeker met dit weer in combinatie met bomen klimmen is gras en mos op de broek dood gewoon. Het enige wat ze moet doen is Regenlaarzen aan als het gras nat is maar schoenen zijn thuis toch altijd uit dus gaan ze naar buiten moeten ze die toch weer aan doen. Omkleden ga ik echt niet doen
    Zoon is 4 en valt regelmatig ivm slechte motoriek. Ook loopt hij overal tegen aan en blijft regelmatig hangen aan bijv klink ofzo met zijn kleding. Ok kun je hem met bijv verven nog zo goed inpakken maar gegarandeerd dat zijn kleding onder verf zit ;) . Dit kost veel broeken en shirts maar ja ook hierbij geld dat ik hem dan eigenlijk altijd oude kleding aan moet doen want minimaal 1x per week krijgt hij wel iets stuk of vies.

Help regelmatig op school en er spelen gewoon echt kindjes niet met bijv stoepkrijt of gaan niet mee voetballen omdat ze niet vies mogen worden. Hiermee bedoel ik dat kind dan geen kind mag zijn :(

Deel Deze Pagina