Misschien rare vraag maar vanaf wanneer kon jou kindje zijn/haar neus snuiten.Mijn zoontje krijgt het namelijk echt niet voor elkaar.Ik zeg mond dicht en door je neus blazen maar het lukt em echt niet. Iemand nog tips,hij zit zo vol het lijkt me voor hem zo'n opluchting om te kunnen snuiten!
De oudste sinds vorig jaar winter, ik geloof dat ze het op de peuterspeelzaal heeft 'geleerd'. Rond 3 jaar dus. De jongste kan het al vanaf 1 jaar, die keek de kunst af van haar zus.
Mijn dochter kan het nog niet haha. Heeft het nog niet voor elkaar gekregen. Maar ze kunnen het beter opsnuiten als eruit snuiten. Schijnt beter te zijn i.v.m de neusadertjes
De oudste met anderhalf. Het is ons nog steeds een raadsel hoe, want zowel wij zelf als het kdv hadden er geen speciale aandacht aan besteed. Ik had ook niet gedacht dat dat al zo vroege kon. Vol goede moed bij de tweede, maar die begint het nu pas door te krijgen. Tot voor kort zat ze heel enthousiast door haar mond te blazen. Ik kan me trouwens wel lastig voor een kind als de neus heel vol zit. Probeer zelf maar eens te snuiten als de neus vol zit. En het voordeel snappen ze natuurlijk nog niet echt.
Mijn oudste wil het absoluut niet zelf doen, hij gebruikt zijn trui :x! Mijn jongste doet dit vanaf 2 helemaal zelf. Gaat niet altijd goed, zit er zo'n snotspoor op zijn wang. Maar hij is erg van het "zelluf doen!"
1,5 ongeveer. Nu doet hij het "zelf". Dus een tissue pakken en z'n neus snuiten + vegen, met als gevolg soms een veeg snot op neus/wang/voorhoofd. Ach ja... Hij doet z'n best
Met 1,5 denk ongeveer. Misschien nog wel eerder. Hij had het meteen door toen we hem een zakdoek voor zijn neus hielden. Misschien geleerd op kdv? Het is wel erg handig moet ik zeggen.
Hier sinds denk ik eind vorig jaar begin dit jaar. Daarvoor deed ze het gewoon niet. Liep er gewoon uit. Dochter is trouwens net 3
Hier was ze ook 1.5 of zo... Vroeg in ieder geval! Het is zo fijn, gaat de neus in ieder geval leeg en loopt er niet steeds zo'n snottebel uit haar neus. Ze vindt het gelukkig ook niet vervelend om te doen... Overigens niet specifiek iets voor gedaan. Ze deed het zelf per ongeluk een keer en toen de hemel in geprezen
Hier beide met 1 jaar al, als ze enorm verkouden waren en de neus vol snot zat zeiden " wat doet een konijntje, " waardoor ze door de neus gingen blazen en het snot vrij kwam, en om het leuk te houden " wie kan er het zachtste een konijntje na doen" en daarna wie kan het het hardste een konijn na doen" wie kan er het hardste door de neus blazen net als een konijn, en zo bouwden we dat steeds meer af naar " even door de neus blazen en dat ging dan langzaam naar nu even neus snuiten schat
Hier ook 14 maanden. Heb t ff teruggezocht, want had er een filmpje van gemaakt. Ze wilde zelf dr neus snuiten in een zakdoek.
Mn oudste van 6 bijna 7 nog steeds niet. Lukt haar echt niet, zelfs de logopediste heeft de moed opgegeven De jongste snuit vanaf 1,5 ofzo haar neus, echt hard en goed. Ideaal! Bij mn oudste in de klas zijn er meer die t niet kunnen, volgens de juf absoluut geen uitzondering
Hier zo rond de 1 jaar. Maar kindjes bij vrienden zijn ook nu ruim 2 en hun lukt het ook nog niet. Snuiten is idd niet heel goed dus ophalen is wel beter. Als dat wel lukt zou ik dat dan laten doen.