Hmmm. ik las je bericht en toen dacht ik. die vriendin voelt zich nu vast lullig en gaat voortaan een rokers ruimte maken, tot ik bij die zin kwam over het cafeetje.. Sorry maar vind het dan geen goede vriendin :s Ze heeft het dus nog niet echt begrepen..
..ik snap misschien wel haar beredenering: we zitten in een cafeetje en de mensen verderop roken ook, dus ik mag het ook.. Ze blies het wel met opzet de andere kant op, dus volgensmij denkt ze dat ik zo dus niet in haar rook zit en er last van heb. Scheelt wel moet ik eerlijk bekennen, maar toch krom...
Mijn vriendinnen vroegen juist steeds of ze wel mochten roken nu ik zwanger ben en ik heb zelf vroeger ook gerookt , maar ik vond het echt super dat ze zo mee dachten!
Ja, inderdaad! Ik heb zo'n buurvrouw. Rookte als een ketter tijdens de zwangerschap en nu de baby er is, rookt ze in de gang van onze flat (en moet ik door haar rookgordijn lopen als ik thuiskom). Echt te dom voor woorden!
Ik kan het sowieso niet begrijpen dat iemand rookt als ze zwanger is of met een baby in de buurt, kan er geen begrip voor op brengen
Ik vind het nu tijdens de zwangerschap niet zo heel erg om af en toe in de rook te zitten. Bij ons thuis wordt niet gerookt en ik kom sporadisch ergens waar wel gerookt wordt. Ik heb wel tegen mijn schoonmoeder gezegd dat als de kleine geboren is, ik alleen bij haar kom als ze dan niet bij de kleine in de buurt rookt, doet ze dit wel ben ik vertrokken. Verder hebben mijn vrienden zelf kleine kinderen en roken ze buiten, dus daar hoef ik me niet zo druk om te maken. Maar ik vind wel als jij altijd rekening hebt gehouden met een ander, dat je dan ook wel wat terug mag verwachten.
zit toch wel een direct verschil in roken tijdens de zwangerschap, en roken waar de kleine bij is... met roken tijdens de zwangerschap, komt er wel een lichte hoeveelheid nicotine in de bloedbaan, maar niet bij de longetjes van de kleine... dat ze buiten gaat roken vindt ik alleen maar goed want dan beseft ze terdege dat de longetjes van de kleine toch echt wel een "schone" ruimte nodig heeft om zich goed te kunnen ontwikkelen na de geboorte... dus zo dom voor woorden vindt ik het nou ook weer niet, enkel jammer dat jij er "last" van hebt....
Als je het niet eens kan laten om bij een zwangere of nog erger bij een baby te roken, dan ben je in mijn ogen gewoon egoistisch en zwak... Roken is gewoon slecht en zal nooit je baby ten goede komen(dus ook niet als je zwanger bent) Jammer dat mensen die roken altijd gaan zoeken naar excuses om wel te roken, zoals: het is slecht om te stoppen als je zwanger bent, want dan krijg ik afkick verschijnselen en dat zorgt voor stress..en dat is niet goed voor de baby.. Als je gewoon wil roken tijdens de zwangerschap, of als je baby is geboren, prima! Ga dan in ieder geval niet van die domme smoesjes verzinnen en geef gewoon toe dat je het niet kan laten om te roken ondanks dat je kind er niet gezonder op zal worden..
Ik heb dus morgen een etentje waar ook wel gerookt zal worden. Ik vind het ook erg vervelend om er iets van te zeggen. Maar is het echt zo schadelijk als het incidenteel is? Liefs, Iwish @ Kaatje85...wat een mooi buikje heb je al meid! Heerlijk hè...na 3 jaar...ik ken het gevoel.
Laten we het even on-topic houden, het gaat erom in hoeverre rokers rekening (kunnen) houden met zwangere vrouwen in hun omgeving... @iwish: incidenteel is het ook niet goed voor jezelf en de baby, maar superschadelijk is het natuurlijk niet. Wat ik me heel goed voor kan stellen is dat je je er niet lekker bij voelt (dat is bij mij ook het probleem)... maar de rokers ook niet iets wilt verbieden. Bij etentjes zeg ik altijd: aan welke kant zitten de rokers? Dan ga ik aan de andere kant zitten. Zij kunnen hun peukie roken, maar jij zit een stukkie verderop niet rechtstreeks in de rook (bij een grotere groep dan). Bij een kleiner groepje kun je vragen of ze het roken een beetje binnen de perken kunnen houden. Dus niet verbieden, maar wel rekening houdend met jou... Eigenlijk zou je gewoon moeten vragen of ze niet willen roken in je buurt, het is je volste recht. Maarja, dat vind ik ook weer zo egoïstisch...