Heb hetzelfde mee gemaakt. Ook onderhuur bij iemand die we konden. Helaas stierf deze aardige meneer 7 maanden later aan kanker en konden wij vertrekken. Nou geloof me...ik heb er alles aan gedaan om de woning te houden. M'n man en ik waren toen nog niet getrouwd en hadden ook geen samenlevingscontract enz... dus deed net of ik een alleenstaande moeder was op zoek naar een huisje. Ja ik weet het....nie eerlijk....maar ik wist ook niet meer wat ik moest doen. Onderhuur was bij ons nooit een eigen keuze geweest maar doo "omstandigheden" hadden we geen keuze. Nou...ik kon m kind gewoon maar mee nemen naar een opvanghuis. Me daar gaan laten inschrijven en dan zou ik na ongeveer 8 maanden eindelijk een woning kunnen krijgen in.....tja Almere. Leuk als je geen rijbewijs hebt en daar helemaal niemand kent en je ook dus niet zomaar even naar je vrienden meer kan gaan of naar je familie. Gelukkig vonden we daarna snel wat anders. Ohja...woonde toen in Purmerend. En daar heb ik je even een pbtje over gestuurt Miss X, want het is misschien ook wat voor jullie. Succes!
Hoi Miss X, jullie zijn wel degelijk een urgentiegeval hoor, je hebt binnenkort geen dak meer boven je hoofd. Dus bellen met die woningbouw en vertellen dat jullie eruit moeten, dat je in verwachting bent en je NERGENS anders terecht kunt (dus niet bij familie ofzo). Ik zou ook even wachten nog met je werkgever, 12 weken is nog op tijd zat en tot die tijd kun je het ook nog wel verbergen. Zou zonde zijn als je daardoor een mooi contract misloopt. Hoop dat het gaat lukken meis! Zou fijn voor jullie zijn als je de babykamer kunt gaan klaarmaken in een leuk huisje waar jullie lekker kunnen blijven wonen.
Waar ik gewoond heb krijg je heel moeilijk urgentie als je zwanger of een kind hebt. Ik woonde toen nog bij me ouders. En ik wou ook zelfstandig wonen. Toen heb ik daar gezegt dat ik daar geen ruimte meer was. Hun zeiden tegen me pa dat ik maar in een garage moest wonen. Later heb ik urgentie aan gevraagd dat kost 90 euro. en heb ik er in gezet dat het niet meer ging en dat ik zo helemaal gek werdt. Toen kreeg ik een brief van de woningstichting. Ik moest eerst met iemand praten van het riag ofzo iets. Me pa heeft toen een brief voor ze geschreven die had ik mee genomen. Ik heb het dus gewoon op het psyche gegooid.
Booey, dat verschilt heeeel erg per gemeente hoor! Toen ik in een zelfde situatie zat kon ik urgentie wel vergeten. Ik kon echt niet bij m'n familie terecht. D'r was gewoon weg geen plaats. Alles uitgelegt aa de woningbouw en ik kreeg als antwoord dat dat mijn probleem was en dat ik me maar gewoon netjes had moeten inschrijven voor woningzoekende toen ik 18 was. Heb ze wel 5 x gebeld en was bijna van plan om voor hun deur te gaan bivakeren. Nee....helemaal niets urgentie. Woningbouw vertelde me kort en krachtig dat ik maar naa de opvang moest en dat ze me daar dan wel verder konden helpen. Mijn volgende optie was op straat gaan staan met me kind. Het klinkt erg ongeloofelijk...maar geloof me...ze doen het toch echt. Nee....je krijgt vandaag de dag haast geen urgentie meer. Zelfs wanneer je zwanger bent of al een kind hebt
Ja ik zou het toch even moeten uitzoeken, ik sta dan wel vanaf mijn 18e ingeschreven samen met mijn vriend maar ik ben bijna 21 en dat betekend dat ik pas 3 jaar ben ingeschreven. In Amsterdam betekend dat je dan nog ruim 8 jaar moet wachten... Ik zal een andere oplossing moeten zoeken.. Ik hou jullie op de hoogte.
Hallo, Ik heb stage gelopen bij woningnet in omgev. Utrecht. Hier in de regio Utrecht zou je helaas geen urgentie krijgen. De reden is nl voor dat je zwanger was had je al geen vaste woning, als je toch besluit om zwanger te worden dan moet je de consequenties naleven. Ze zijn heel streng. Je zou dus wel bijv. urgentie krijgen als je nergens terecht kan en met je baby geen onderdak hebt. Ik snap het nog steeds niet hoor! ze zijn zo hard niet normaal. In jouw geval zou de UBC( Urgentie beoordelings Comissie) zeggen; volgorde is eerst een huis en dan zwanger worden. Zelfs al zou je zeggen dat het een verassing(ongelukje kinkt zo raar) is dan nog wordt er geen medeleven getoond. Wat betreft je werkgever ik zou het dus zeker niet zeggen. Paar wkn nadat de contract is ondertekend dan zou ik het zeggen. Iedereen denkt aan zijn eigen best wil.
Mijn zusje heeft ook net een huis gekocht, zij heeft nog geen vaste baan (werkt er sinds aug 2006) en haar man heeft sinds maandag een nieuwe baan, dus zit nog in zijn proefperiode, toch kunnen ze een hypotheek van 250.000 euro afsluiten, dus roep niet te snel dat je zonder vaste baan niets kunt kopen, gewoon informeren, dan kan er meer dan je misschien in eerste instantie denkt. Heel veel succes er mee, want ik kan me voorstellen dat het helemaal niet leuk is.
Klopt loeki, soms is een intentieverklaring ook voldoende. Dan kan je werkgever een verklaring schrijven dat hij/zij je na een tijdje in vaste dienst neemt. Dat is voor een hypotheekverstrekker soms ook voldoende. Ik vind het raar dat het in amsterdam zo lang moet duren. Mijn moeders vriend heeft via zijn werk nu een appartement in amsterdam gekregen. Huur, twee slaapkamers en in een gewone buurt. Niet onderhuur. Hij kwam uit friesland en had dit al na een paar maanden gekregen. Ik zal eens informeren hoe dat nu kan!
als je een huis wilt kopen en je hebt nog geen vast contract kan je baas ook een verklaring onderteken zodat je evt. wel een huis kunt kopen.
Tis toch verdorie van de zotte dat je als nederlander geen enkel recht hebt lijkt het wel en als je als vluchteling hier de grens over komt je meteen een huis met tv en fiets enzo krijgt! Ik weet dat ik me op ontzettend gevaarlijk ijs begeef en geloof me, ik heb helemaal niks tegen asielzoekers en politiek vluchtelingen en wat al niet meer dus voordat ik een half ledenbestand over me heen krijg, maar eerlijk is eerlijk, waar zijn we hier nou in hemelsnaam mee bezig? Dieptriest word ik hiervan ......
ja maar ten eerste kom je dan vaak uit bij een of andere malafide hypotheekverstrekken, een enkele naamhooghoudend hypotheekverstrekker zal je een hypotheek geven... en tja je zusje en haar man hebben dan misschien een hypotheek kunnen krijgen van 250.000 kunnen ze die ook betalen...je hebt het dan over een hypotheek van 250.000 plus daarbij je verzekeringen die erbij opkomen om de hypotheek tzt te kunnen betalen e.d dan zit je om en nabij op een netto maandlast van 1150,- euro.... maar dat terzijde, denk ik dat er niets anders op zit dan te kijken om particulier een grote woonruimte te huren, de krant staat er dagelijks vol van ook mijn nichtje (zelfde situatie als jij en je vriend plus leeftijd) hebben nergens recht op, geen urgentie niks, komen niet in aanmerking voor een huurwoning (qua leeftijden) etc etc....ze hebben nu vanaf vorige week wel een 2 kamerflat weten te huren...is in ieder geval groot genoeg, slaapkamer voor hun, en straks voor de kleine.... dus tja je hebt in ieder geval nog even om voor woonruimte te zorgen voor de kleine... wil je urgentie aanvragen laat je eigen dan eerst even goed inlichten bij je gemeente onder welke omstandigheden je daarvoor MISSCHIEN in aanmerking komt voor je 60 euris kwijt bent en je krijgt niks, en daarbij met een urgentie heb je ook bijna overal mee in te stemmen anders ben je de urgentie weer kwijt, en tis niet zo dat je dan op eengezinswoningen mag reageren..in jullie situatie zal het zo zijn dat als je de urgentie al krijgt je enkel mag reageren op flatjes..... succes in ieder geval...
hey meid wat vervelend allemaal voor zover ik weet verlenen ze geen urgentie tijdens de zwangerschap weet dit toevallig van mn broer zat in het zelfde schuitje. je kunt pas urgentie aanvragen als het kind geboren is want ze zeggen dan je kan een miskraam krijgen of kind kan dood geboren worden enz enz. en dan hebben we een huis weggegeven aan iemand die het niet meer nodig heeft. het is erg maar zo gaat het wel. hoop dat je snel een oplossing vind liefs jane
Wij zijn ook hard op zoek naar een woning. We hebben nu namelijk maar één slaapkamer. Vorig jaar hebben we ons samen ingeschreven en hier in Groningen zijn de wachttijden voor een huisje gemiddeld 3 jaar. Dus een huis in de sociale sector wordt het voorlopig niet. Nu hebben we ons bij een aantal makelaars ingeschreven voor huurwoningen. Bij sommigen moet je inderdaad een bepaald salaris hebben samen, maar bij sommigen ook niet. Als ik jou was zou ik toch even op internet zoeken naar makelaars bij jou in de omgeving. En gewoon bellen! Dat deden wij ook. Vooral buiten de stad zijn de huizen redelijk betaalbaar. Succes!
Bedankt wij zijn hard bezig met woningen. Ik probeer een werknemersverklaring te krijgen net als mijn vriend om misschien te kunnen kopen.. We wachten deze maand af. Ik hou jullie op de hoogte.
hoihoi wat een vervelende situatie! ik weet wat je voelt want wij hebben t ook meegemaakt, alleen was ik toen gelukkig niet zwanger. ik heb toen de woningbouw gebeld voor urgentie en hoe dat zou zijn als ik zwanger was...dit kreeg ik als antwoord: als u zwanger bent is dat uw probleem dus zoekt u ook zelf maar een huis daar krijgt u geen urgentie meer voor tegenwoordig! pffff lekker dus! momenteel zitten wij in een kleine bovenwoning met eigelijk maar 1 slaapkamer. omdat we hier de komende 3 jaar nog wel moeten blijven zitten hebbe we besloten om zelf op zolder (erg groot maar wel bereikbaar via vlizotrap) te gaan slapen en gaan we als t zover is van de slaapkamer een kinderkamer maken. het is wat behelpen maar je kan zelf zo ruimte creeren. tegenwoordig maakt t dus niet meer uit of je nou zwanger wilt worden, of al bent urgentie krijg je niet meer sterkte ermee! liefs marieke
Wat jij hier zegt is gewoonweg niet waar. Die mensen krijgen een lening en moeten alles tot op de cent terug betalen. Daarvoor hebben ze vaak jaaaaaaaaaaaren in een AZC gewoond en daar zouden jij en ik nog niet dood gevonden willen worden. Inderdaad even nadenken voor je zoiets zegt!
Klopt, die mensen hebben het echt niet zo makkelijk als jij even suggereert, En ze hebben een traumatische ervaring achter de rug, in de meeste gevallen, vergeet dat niet. Idd even de feiten checken voordat je zo'n harde uitspraak doet.
Ze hebben een hypotheek bij de Rabobank, ik geloof dat deze malafide bank meer dan 1 miljoen hypotheken verstrekt dus zal heus wel meevallen met de moeilijkheid om een hypotheek te krijgen. Idd is voor veel banken een intentieverklaring voldoende, bovendien is een vaste baan tegenwoordig net zo makkelijk stop te zetten als een tijdelijk contract dus dat bied de banken echt geen extra zekerheid. Zoals eerder gezegd word er soms wel heel snel over dingen geoordeeld. Er wordt hier een tip gegeven waar de topic schrijver mogelijk iets aan heeft. Of ze er iets mee willen doen is hun zaak, maar goed.
Booey, dit is niet eens meer het halve forum over je hen krijgen hoor. wat ben jij ongelovelijk dom. mensen die jaren in een asielzoekrscentrum wonen met zijn zessen op een kamer die niet groter is dan een gemiddelde slaapkamer. Je weet echt echt neit waar je het over hebt..... Dat er nog zovee lonwetenheid is in Nederland verbaas ik me mateloos over....... Maar dat is niet het onderwerp. Rampo is het met die urgentie. ik stond ooit ook op straat met kind, ouders die 200 kilometer verder woonde en mijn dochter die gewoon op schoolk zat en ik die mijn werk had. Dus bij familie kon ik helaas niet terecht. Urgentie gevraagd : nee je verdient teveel, ga maar naar direct wonen ( goedkoopste toen 2000 gulden per maand) of koop maar een huis ( nee dat red je in 2 dagen) afin gelukkig bij een vriendin kunnen wonen en heel heel heel erg snel een huisje gekocht ( toen 100.000 gulden) . dat is 6 jaar geleden. Niet leuk maar het beste idee is denk ik op zoek naar een huisje buiten amsterdam. Ergens waar je nog snel een huis kan krijgen. heel veel succes ermee
Heb ik gedaan, was een zeer weloverwogen post van mij! Blijf er ook nog steeds achter staan, is nl. mijn eigen mening ..... hoef je het niet mee eens te zijn dat is jouw keuze.