Moeten misschien ons huis uit!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door MIss X, 24 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs
    Wat suggereer ik dan precies in mijn post? Volgens mij niks hoor, even beter lezen!

2. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs

3. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Je suggereert dat alles makkelijk is als je asielzoeker bent, want schrijf je : als je de grens over komt krijg je gelijk een fiets en huis met tv. En als je geboren en getogen Nederlander bent heb je minder kansen, terwijl je zelf gekozen hebt om te gaan onderhuren, met alle gevolgen van dien.

Ik neem aan dat je je basseert op verhalen van andere mensen die hier direct mee te maken hebben? Anders kun je dat gewoon niet weten. Onzin is het trouwens, want dit gebeurt echt niet.

Blijf jij maar lekker bij je standpunt, geen probleem, maar houd het in je hoofd en zet het hier niet neer. Het is geen politiekforum. Straks zijn hier dames die ook asielzoeker zijn, en dat lijkt me niet leuk om op deze manier neergezet te worden.

4. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs
    ..... zucht ......

er staat toch duidelijk "lijkt het wel"?

...... zucht ..........
    ....... diepe zucht .........

5. maisy

maisy Fanatiek lid

12 jun 2006
    4.859
    0
    0
    zozo, wat een heisa, Miss x heeft deze situatie zelf gecreeerd, ik vind het niet zo slim, zoals jij je situatie beschrijft dat je gekozen hebt voor een zwangerschap (ervan uitgaand dat het gepland is ).
    Iedereen weet hoe het er voor staat in Nederland en dat het zeker niet zo 1,2,3 opgelost is, ik heb niet het hele topic doorgelezen, maar het was vroeger zo dat je met 3 maand zwangerschap je je in kon schrijven voor 3 personen ipv 2 met een zwanegrschapsverklaring van je vk. Misschien dat dat wat uitmaakt, verder hoop ik voor je dat je gauw een huisje hebt gevonden en dat jeje kan gaan nestelen! ;)

6. MIss X

MIss X Fanatiek lid

13 dec 2006
    2.955
    821
    113
    onderneemster
    Amsterdam
    Dat ik mijn eigen situatie heb gecreeerd heb je volkomen gelijk in daarom wil ik er ook mijn verantwoordelijkheid voor nemen.. (maar tips en suggestie's is altijd welkom)

Wij moeten even een maandje afwachten en er is een grote kans dat we toch een vrije sector kunnen huren en als het even goed lukt gaan we kopen.. We doen er alles aan om ons kleine meid/knul een lekker eigen kamertje te geven en een prettige buurt.

Wij willen sowieso niet in Amsterdam maar het liefst in Amstelveen wonen waar het een stuk groener is en veel kindvriendelijker. De situatie is al deels opgelost maar toch zitten we niet echt lekker dus we gaan gewoon ervoor om een huis te krijgen en soms kan dat snel gaan. Ik hoop het.

Bedankt voor jullie reactie's.

7. Niet meer actief

misschien kan je hetzelfde doen als een vriendin van mij...

je huurt een huis via een makelaar!

Er zijn alleen twee puntjes waar je even rekening mee moet houden:

ten eerste: je moet een contract hebben en misschien omdat jullie nog zo jong zijn zullen ze vragen of er iemand borg kan staan (bijvoorbeeld je ouders of zijn ouders)

ten tweede: je moet altijd borg betalen (volgens mij twee maanden huur in 1 keer)

maar via een makelaar heb je vrij snel een woning!

8. maisy

maisy Fanatiek lid

12 jun 2006
    4.859
    0
    0
    @miss x, heb je dat al nagekeken of je kindje vanaf 3 maand zwangerschap meetelt bij het inschrijven bij de woningbouw, toendertijd gold dat wel voor mij. Wellicht helpt dat.

9. MIss X

MIss X Fanatiek lid

13 dec 2006
    2.955
    821
    113
    onderneemster
    Amsterdam
    Ja heb dat nagevraagd en na 4 maanden mag je het kindje mee in laten schrijven dat geld voor amsterdam.. Voor amstelveen geld dat pas na de geboorte. Gelukkig zijn wij samen ingeschreven, ik ben alleen een amsterdammer en mijn vriend een amstelveener dus we krijgen sowieso voorang in amstelveen. (blijkt)

Deel Deze Pagina