Kinderwagen voor 2 kinderen van verschillende leeftijd

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door mamanu, 2 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamanu

mamanu Bekend lid

2 nov 2008
    577
    0
    0
    Wie kan mij helpen?

Mijn zoontje is ongeveer 2 jaar en 3 maanden als (als alles goed blijft gaan) onze tweede wordt geboren.

Ik ben op zoek naar een kinderwagen voor 2 kinderen van verschillende leeftijd. Bij voorkeur een kinderwagen/buggy waarbij de kinderen/baby achter elkaar zitten/ligggen.

Tevens wil ik geen honderden euro's uit gaan geven.

Wie heeft er goede tips/advies over een betaalbare (nieuwe) kinderwagen/buggy voor 2 kinderen?

2. Vera

Vera Fanatiek lid

17 apr 2006
    2.604
    1
    0
    Topmark! Nieuw ongeveer 250 euro incl. babynestje. En tweedehands vaak rond de 50 - 100 euro. Echt een goede wagen. Klein in te klappen en met een grote boodschappenmand. Heel wendbaar en licht te sturen. Ook met een groter kind voorin.
    En dubbele kappen. Dat vind ik erg prettig.

3. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    ik zou met deze leeftijd eerder kiezen voor een buggypod, die je aan je enkele kinderwagen vast maakt.

En voor een betaalbare tandem wagen kijk eens op ebay..(vanuit Duitsland veel aanbod)
    Wij hebben een Jane Twin Two, ben er erg blij mee. Hier kan je een reiswieg bij nemen die echt volwaardig is, dus geen nestje.

4. mamanu

mamanu Bekend lid

2 nov 2008
    577
    0
    0
    Kan ik beter geen nestje nemen dan?
    Wat is precies het verschil? Op de stevigheid na dan

5. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    in een reiswieg kunnen ze echt slapen, kan je gebruiken als "wiegje"
    het is ruimer. Ze hebben meer bewegingsruimte. En wat je al aangaf, de stevigheid.

6. NB1980

NB1980 Actief lid

24 jun 2008
    247
    0
    0
    ik zou goed nadenken of je er wel een nodig hebt. mijn kids schelen ook 2 jaar en 3 maanden en ik had ook tijdens mijn zwangerschap al een duo wagen gekocht. uiteindelijk heb ik hem 1 keer gebruikt. Mijn dochter was eigenlijk al te groot voor in het voorste stoeltje. Heb hem dus maar weer verkocht. het plankje achter de gewone wagen vindt ze geweldig, dus die gebruiken we nu.

7. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.168
    2.283
    113
    Mijn zoontje is straks ook 2 jaar en 3 maanden als zijn broertje wordt geboren. Wij kopen geen duo-wagen. Ik ga wel zo'n plankje achter de wagen hangen. Hij wil nu al niet meer in de buggy, alleen nog maar zelf lopen (en dan gedragen worden als ie moe wordt, grrrrrrr). Ik denk dat ie zo'n plankje leuk zal vinden en dan kan hij evt ook makkelijk even een stukje zelf lopen tussendoor.
    Nu alleen nog een meerijdplankje vinden dat op de Quinny Buzz past.........

8. runner

runner VIP lid

12 jan 2006
    5.387
    0
    0
    katwijk ZH
    Luppy, als je die gevonden hebt, laat je het me dan even weten? :)

9. mamanu

mamanu Bekend lid

2 nov 2008
    577
    0
    0
    Ik heb ook aan zo'n plankje zitten denken, maar ook ik heb de Quinny Buzz....

Als daar geen plankje voor te krijgen is, zal ik denk ik toch een duo wagen moeten kopen. Ik zou anders niet weten of ik nog met 2 kinderen een dagje kan gaan winkelen. Ik heb geen idee of een kindje van 2jr en 3mnd dan de hele dag kan mee lopen.

Groetjes

10. MamaEsther

MamaEsther Fanatiek lid

24 okt 2006
    1.535
    0
    0
    Pompbediende/Shopmedewerkster
    Laag Soeren
    Mijn oudste was 2jr3mnd toen mijn middelste werd geboren en ik heb voor hen nooit een duowagen gehad! Mijn middelste en jongste schelen een jaar en daar had ik er uiteraard wel eentje. Maar zoveel is die niet eens gebruikt! Mijn eerlijke mening: doe het uberhaupt niet.. Ik denk dat je er spijt van gaat krijgen. Je kan natuurlijk voor een paar euro een tweedehandsje op de kop tikken, niks mis mee immers, maar een nieuwe, meid, ik denk eerlijk dat je er spijt van zult krijgen. Succes!

Liefs
    Esther

11. Mable

Mable Actief lid

11 nov 2008
    100
    0
    0
    Mijn zoontje zal net zo oud zijn en ook ik ga geen duo wagen kopen. Ik kan de baby nog dragen in het begin en mijn zoontje kan in de wagen dan kan ik kijken hoe het gaat en kan ik altijd nog een duowagen overwegen.
    En idd hij wil steeds vaker zelf lopen dus tegen die tijd wil hij vast niet meer in de wagen.

12. Tezzz

Tezzz VIP lid

9 aug 2007
    12.779
    1
    0
    mamma van 3 heerlijke donderstenen
    achterhoek
    hier mijn dochter ook 2 jaar en 3 maand ouder dan mijn zoon en ook gewoon een rekje achter de wagen gehangen. Ging prima!
    En als we de hele dag de hort op gingen (met mijn man dus ook mee), namen we gewoon de kinderwagen en de buggy mee. Ik zou ook geen duowagen nemen hoor. Vanaf 2 jaar worden ze zo veel sterker in de beentjes!

13. MB2005

MB2005 Fanatiek lid

30 apr 2006
    1.290
    0
    0
    Spijkenisse
    Wij hebben er 1 besteld en ook tussen de kleine en Jorrit zit dan 2 jaar en 3 maanden.
    Ik wandel heel veel en ik loop dan ook rustig hier naar de kinderboerderij, het centrum of b.v het consultatieburo.
    Ik heb een slechte rug dus die hele stukken de baby dragen in een draagdoek of iets dergelijks is geen optie. een plankje lijkt me voor Jorrit ook niet alles omdat hij dan echt moet blijven staan als hij moe is.
    Daarbij is hij erg eigenwijs als hij gaat lopen en loopt dan ook rustig weg en ik zie mezelf niet continu achter hem aanrennen met een kinderwagen, ik vindt het dan fijn als hij gewoon in de wagen gezet kan worden als hij niet luistert.
    Ik heb trouwens ook geen zin om altijd op mijn man te gaan wachten tot hij uit zijn werk komt om eens een stukje verder weg te gaan omdat ik anders een paar handen te kort zou komen voor een buggy en een kinderwagen.
    Mij lijkt het dus ideaal, korte stukjes kan hij lopen en langere stukken kan hij zitten en ook als we winkelen kan hij gewoon zitten.

We hebben trouwens een keestandem de luxe, voor ons was de topmark te laag we zijn best wel lang namelijk ;)
    Hij was nieuw 2 tientjes duurder dan de topmark, bij de babydump ( mag ik dat eigenlijk wel neerzetten op een forum :D ?.

Groetjes MB2005.

14. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Als het slechts voor af en toe is, je dus slechts een enkele keer wat verder gaat en de oudste dat dus niet kan lopen is dit misschien een idee voor je? Achterste zitje kan plat, maar het is natuurlijk een buggy, dus pas vanaf een maand of 5/6 ;)! Maar misschien kan je het tot die tijd redden met een draagdoek/draagzak voor de kleinste en de grootste in de wandelwagen? Nouja vooruit, ik geef alleen even het plaatje, misschien nog iemand anders die er iets aan heeft ;)!
    En een linkje met wat meer foto'tjes ;)!

15. mamanu

mamanu Bekend lid

2 nov 2008
    577
    0
    0
    Hartelijk dank voor alle tips!
    Ik ga er even goed over nadenken, maar ik moet wel toegeven dat ik me wel helemaal kon vinden in het verhaal van MB2005 dus misschien wordt het toch de duowagen..... ook al is het maar voor even.

16. Zonnebeertje

Zonnebeertje Fanatiek lid

1 jul 2007
    4.257
    0
    0
    mijn dochter is dan wel wat jonger, maar ik heb een wagen naast elkaar. Vind de ruimte die Tygo heeft in het nestje wel klein, hij ligt nu goed, maar veel ruimte heeft hij niet, dan ligt hij strak er in.
    Heb ook een duowagen achter elkaar, maar die zit nog nieuw in de doos en gebruik ik niet

17. Stoffeltje

Stoffeltje Fanatiek lid

25 mrt 2008
    1.293
    0
    36
    Wij hadden de urban rider al van Mutsy en we hebben voor 75 euro op marktplaats een duoseat gekocht die er prima uitziet. Mijn zoontje is 19 maanden als de tweede uk geboren wordt.

18. kaatje k

kaatje k Fanatiek lid

mijn zoontje is straks 18 maanden en ik twijfel nog. wil in ieder geval een driewieler omdat ik het anders te zwaar duwen vind (heb rugklachten)
    ik zoek ook iets dat gechikt is voor lange mensen.

ik ben erg tevreden met mijn urban jungle, maar ben bang dat de dubbele te breed is, vin dde enkele al best breed...

nog suggesties voor makkelijk te duwen/ lichte wagens?

Deel Deze Pagina