nou ik las op facebook dat ze het wel met haar andere zoon heeft gevierd en dat het zo gezellig was met z'n allen. maar ik weet gewoon niet goed wat te doen nu. ik wil dat ze weet dat wij het erg raar vinden dat ze zich via haar zoon afmeldt.
Maar denk even zo.. jullie zijn al met 10 man, jouw ouders zijn er ook, ik kan ook wel begrijpen dat het gewoon te druk is.
Maar das toch geen reden om niets meer te laten horen van jezelf of je wel of niet komt? En bovendien is die familie waar ze nu al WEL is geweest nog groter dan de mijne.
Maar die ouders van die vrouw zijn er ook allemaal bij? En hoe liggen jullie elkaar verder aangezien ik wel vaker wat gelezen heb, en hoe liggen jouw ouders met je schoonmoeder?
Raar. Of je geeft niks of iedereen wat. Ik zou er toch eens even naar vragen bij je moeder. Misschien vragen of ze het alsnog met jullie wil vieren omdat ze het ook met haar andere zoon heeft gevierd?? En dan afwachten hoe ze reageert.
Ga ervanuit dat haar ouders er ook bij waren ja. Mijn schoonmoeder schreef nog dat het zo gezellig was met z'n allen. En mijn ouders kunnen op zich heel goed met mijn schoonmoeder.
Ik zou gewoon bellen en vragen wat de plannen zijn voor Sinterklaas, van haar persoonlijk heb je natuurlijk niks vernomen. Zou haar gewoon direct vragen waarom ze niet wilt komen en hoe of wat.
Dat ze er niet bij is, dat ze het niet ook met jullie viert, omdat het te druk is, dat snap ik nog wel. Maar zorg dan voor een cadeautje. Vorig jaar werd er hier 'hard op de deur geklopt' Was mijn moeder, maar die was alweer weg toen de deur open ging. Lag een cadeautje voor onze zoon. Ook dit jaar vieren we het niet met mijn ouders, maar mijn moeder is al weken aan het vragen wat onze kids willen of nodig hebben, dus we kunnen wel weer iets verwachten. Ik vind het inderdaad ook krom, de ene wel en de andere niet.
Ik zou ook bellen. Via de mail kan het verkeerd overkomen of verkeerd worden gelezen. Ik zou er echt wat mee doen. Het zit je duidelijk hoog.
Nou heb antwoord: ze hebben het afgelopen weekend gevierd met z'n allen. Dus de andere broers van mijn man samen met oma en de kids.
Ligt er een beetje aan. Mijn opa en oma vierden altijd bij ons sinterklaas en kochten dus voor ons ook altijd wat, terwijl andere kleinkinderen dan niet kregen. Wij woonden nog geen 5 minuten lopen bij ze vandaan en de dichtstbijzijnde andere kleinkinderen op een klein uur rijden. Bovendien ging het in totaal om 21 kleinkinderen, (6 kinderen). Mijn ouders hebben in totaal 7 kleinkinderen en 2 stiefkleinkinderen. Dan zou ik het wel raar vinden als ze voor het ene gezin wel kadootjes kopen en het andere niet.
Als ze zo op dezelfde dag met zn allen bij elkaar hebben gezeten en jullie als enige niet gevraagd zijn, dan heb je zeker reden om boos te zijn. Zou wel op een nette manier laten weten dat je het erg jammer vindt dat het zo gegaan is.
Ik heb niet alles gelezen maar ze heeft dus aangegeven dat ze het te druk vindt? Dan is ze wel gewoon eerlijk geweest. Ik heb zelf een schoonzus en wij vieren het ook nooit met hun, omdat ik hun ook te druk vind (mijn man vindt dat ook). Ze zijn zelf heel druk en hun kinderen ook. Mijn schoonouders willen het liefst bij beide gezinnen zijn maar zowel schoonzus als wij vieren het maar 1x, dus moeten ze kiezen. En wij hebben ze ook niet uitgenodigd dit jaar, ze zijn vorig jaar bij ons geweest en mijn ouders niet dus dit jaar komen mijn ouders het vieren bij ons. Ik vind het anders ook te druk. Mijn schoonouders komen dus niet, maar hebben 50 euro gestort voor sintkadootjes. Dat had niet gehoeven (hebben we ook gezegd) maar zij willen dat graag, dus prima. Ik ben wel benieuwd hoe de relatie verder is tussen jullie en oma? En jullie met de rest van de familie?
Idd zou ik ook zeker niet fijn vinden en boos om zijn. Wat heb je verder gezegd dan wat je ervan vind? Had je haar nog uitgenodigd? Ben benieuwd hoe de rest van het gesprek is gegaan.