Ik begin inmiddels helemaal kierewiet te worden van de nachten die ik in het vooruitzicht heb. Al vanaf dag een slaap ik zeer slecht (vijf tot acht keer per nacht wakker), maar sinds een week of drie heb ik het gevoel dat ik elke nacht gewoon helemaal mee maak. Mijn buik is echt wel behoorlijk te noemen. Het kindje is al aan het indalen, maar neemt hier al een paar weken de tijd voor. Volgens de gynaecoloog ligt het ondanks dat, toch nog vrij hoog en ze snapt wel dat ik daar dus last van heb. Nou, dat heb ik ook. Ik word er gestoord van. Overdag gaat het wel, maar zodra ik 's avond naar bed ga en ga liggen, voel ik a la minute een druk op mijn blaas, waardoor ik binnen vier minuten mijn bed weer uit kan om te gaan plassen (twee druppels). En dit gaat de hele nacht door. Soms negeer ik het , maar dat lukt dus mooi niet als er iets op je blaas stampt. Tegelijkertijd is de smurf ook nog eens heel bewegelijk en kan ik het slapen wel vergeten. Eenmaal een houding gevonden, doet mijn onderlichaam weer pijn of mijn buik doet ongelofelijk veel pijn. Ik heb al last van de voor-weeën ook 's nachts en mag daarvoor wel paracetemol nemen. Maar dan nog; ik lig voor geen meter, alles zit in de weg en bij helemaal plat moet ik plassen. Om mijn rug liggen gaat al een tijd niet meer natuurlijk. Er lijkt zo weinig over te blijven, behalve je uitgeput voelen. Wie oh wie heeft er tips voor mij? Moet ik rechtop gaan slapen? Hoe kan het dat het voedingskussen voor geen meter meewerkt? (dan is dat ding onder weer teveel gevuld en dus te hard, dan weer in het midden, is het weer te hard voor mijn buik en het is zo warm in dat bed enzo). Al zou die druk van die blaas maar weg zijn.. dat scheelt vast een heleboel. Ik ben zo moe
Oh, wat klinkt dit herkenbaar...ik hoop dat je goede tips gaat krijgen. Ik ben een echte rugslaper, maar dat gaat helaas niet meer, word misselijk en het voelt alsof ik minstens 3 liter in mijn blaas heb (3 druppels dus..). Op zij met extra kussen onder hoofd en het voedingskussen omarmend gaat het even goed, maar ik word na een tijdje geheid wakker met pijn in al mijn gewrichten. Alle kussens gooi ik dan uit bed, ik ga dan maar weer plassen, en probeer het weer op mijn rug. De cyclus begint dan weer opnieuw Het lijkt erop alsof mijn buik gewoon te zwaar is voor alle organen en gewrichten zodra ik niet actief in beweging ben. En ik mag nog 6 weken... Alle tips zijn welkom dus!
Dat gevoel heb ik ook Alsof je buik veel en veel te zwaar is voor alles wat het nog moet dragen. Soms voelt het alsof alles uitgezakt/ verzakt is. Ik hoop dus ook van harte op wat tips!
Herkenbaar helaas Ik heb er ook niks opgevonden, het maakt niks uit hoe ik lig. Ik heb nog een tijdje geprobeerd om maandverband in te doen mochten er een paar druppels uitkomen en het te negeren, maar het is het gevoel waar ik niet van kan slapen, niet het feit dat ik moet plassen, want er komt toch niks uit.