kindje 14 maanden slaapt nogsteeds erg licht. gaat dit over?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door nienfreyaa, 15 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nienfreyaa

27 jan 2015
    8
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo.

Sinds 26 maart 2014 zijn wij de trotse ouders van onze zoon Reaven. Slapen deed hij vrij snel goed, eigenlijk alles wel.
    vanaf een maand of 2 gingen we oefenen met in eigen bedje te slapen in eigen kamer. Dat ging heel goed.. wel had hij veel haze slaapjes en zelden 2 slaapcyclussen achter elkaar. Dus standaart na 45 of 50 min wakker.. nou ok dat is dan zo. Wel geoefend met langer slapen.. Ging zo nu en dan wat beter.
    maar ook sinds 2 of 2.5 maand slaapt hij zooo licht... bij t naar bed brengen sliep hij vrij snel en de trap hoorde hij en hij was al weer wakker.... ook als we even wachten ... tot dat hij wat dieper sliep. Er hoefde maar iemand buiten langs te lopen en hij was wakker.
    dat is nu dus al ruim een jaar zo. En het is soms best vermoeiend. in t begin heben we erg vaak geprobeerd gewoon een beetje huisgehouden te maken...maar me vriend werkt 5 dagen en ik ben dan alleen thuis Ik kan wel wat dien in huis maar na een half uur of uurtje ben ik daar klaar mee. (Hij slaapt nu rond de 1.5 heel soms 2 uur) dus als ik dan weer klaar ben... is t weer 'stil' huis. Ook slaapt hij dan dus echt heel kort omdat hij echt van elk klein dingen alweer wakker wordt.
    onze woningen zijn erg gehorig. De buren hoeven de deur maar dicht te doen of de vaatwasser in te ruimen en hij is ........ alweer wakker. Helaas hebben wij koppige buren en die zeggen letterlijk: wij gaan ons niet aanpassen en ik ga er geen rekening mee houden wanneer hij slaapt.
    We hebben sinds 4 of 5 maanden nu een radio op de overloop die aan staat..voor een constant geluid. Daar slaapt hij al iets beter op. Maar als wij bijv weg gaan kan ik hem moeilijk ergens laten slapen... ook in de kinderwagen... er hoeft maar even iemand te hard te praten. En hij is alweer wakker.

Hij si alrijd al heel nieuwsgierig geweest..

Mijn vraag is. Kent iemand dit en is er nog hoop dat t goed komt ? Kan ik hem nu nog er aan laten wennen ??

Ik vraag dit omdat ik gastouder ben en ik eindeliik na een jaar een aanmelding heb van 2 kindjes.... zou fijn zijn als ik me geen 'zorgen' meer hoef te maken dat hij wakker zou worden.

Heel erg bedankt.

2. Micera

Micera Fanatiek lid

23 jun 2013
    3.296
    547
    113
    Mijn zoontje is 13 maanden en ook een hele lichte slaper. De tip "vooral niet te stil doen, dan went je kindje vanzelf aan geluid en slaapt hij overal doorheen" is kul ;) Helaas, dat had ik wel heel prettig gevonden. Toch heb ik dat al veel gehoord.

Thuis houden we er toch zoveel mogelijk rekening mee, zowel met geluid als met licht. Dat zorgt er voor dat hij een zo goed mogelijke dag heeft, en dat is ons het wel waard. 4 dagen per week gaat hij naar de opvang. Daar slaapt hij met andere kindjes en met meer geluid. Nog altijd slaapt hij daar slecht, zeker vergeleken met thuis. Soms komt hij niet verder dan 2x 20minuten, wat echt te kort voor hem is. Dat heeft als gevolg dat hij in het weekend thuis vaak moet bijslapen en dat hij 's avonds vaak erg moe is na een dag opvang.

Ik hoop dat het vanzelf beter wordt, en het zal ook schelen als hij straks over kan op 1 slaapje. Voorlopig kunnen wij er niets anders aan doen.

Ik snap trouwens dat je buren overdag ook gewoon willen leven. Je kan niet verwachten dat een ander de deuren niet open/dicht doet, of de vaatwasser laat staan. Natuurlijk proberen we er zelf wel zoveel mogelijk rekening mee te houden.

3. nienfreyaa

27 jan 2015
    8
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo micera.

bedankt voor je reactie.
    Ik heb idd ook heeeel vaak gehoord; ja daar moet hij aan wennen. Helaas is dat tot op heden idd ook niet gelukt Want nu ruim een jaar verder is t nog niks veranderd.
    gelukkig slaapt hij al ruim 3 maanden nog maar 1 slaapje dus dat scheelt al.

Achja wie weet komt t ooit goed haha.

4. nienfreyaa

27 jan 2015
    8
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik lees je berichtje nog een keer Micera,

En wel raar idd dat jou zoontje dan met 4 dagen opvang er idd nog niet aan went.
    Naar mate ze ouder worden zal t misschien beter gaan dat is wat ik me nu voorhoud.

Maar over onze buren. .. tuurlijk moeten ze hun ding kunnen doen en gewoon kunnen leven maar stampend de trap op.. keihard de tv aan... boren na 8 uur savonds...de deur keihard dicht gooien hoeft niet en zouden ze best wat meer rekening mee kunnen houden vind ik ... maar zelfs dat doen ze niet. Een vaatwasser moet ingeruimd worden. En een deur moet dicht gedaan worden maar er is een verschil tussen hard en normaal. ... mrja niet iedereen heeft begrip. Helaas

5. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Dl ( 20 maanden) heeft ook altijd licht geslapen. D
    Sinds een paar maanden gaat ze niet meer krijsen om elk geluid, maar blijft stil in bed en valt zelf weer in slaap.. Een hele verbetering ;)
    Als er 's avonds rumoer is, dan slaapt ze overdag langer om in te halen. Niet optimaal als je een afspraak hebt, maar voor haar werkt het.

Buren ben ik blijven vragen of het wat zachter kon, tot ze er nu grotendeels rekening mee houden. (Wat ook hielp is dat er inmiddels 3 buren met kleine kids bij zijn gekomen.)

6. nienfreyaa

27 jan 2015
    8
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor je reactie Uuz.

Ja wij hebben hier echt allebei de kanten oudjes (wij denken wel 65 of 70+) en die zijn ondertussen aardig doof, dus van ons horen ze niks.... erg fijn haha. maar wij horen t wel van hun.
    Maar zelfs bij ze op bezoek geweest en uitgelegd dat wij niet verwachten dat ze op hun tenen lopen maar wel even kijken van... nou niet boren na bepaalde tijd ofso. maar ze vertelde een doodleuk verhaal dat ze zich niet eens aanpast (ze hebben een aardig gevaarlijke tafel met punten) voor hun eigen kleinkinderen die daar regelmatig over de vloer komen... dusja dan gaan ze t voor buren al helemaal niet doen! Erg koppig is t mens maarja we heben dat maar gelaten. gelukkig slaapt meneertje hier nog maar 1 x dus dat scheelt al.. maar daarnaast heeft hij juist dat slaapje dus extra nodig.

Erg fijn om te horen dat jou dochter nu wel gewoon verder slaapt als ze wakker wordt. hier wordt onze zoon dan echt wakker.. even miepen en kreunen en is daarna vrolijk en klaar wakker... hopelijk dat dat nog omslaat... en dat hij idd nog even verder tukt uit zichzelf. dat zou al fijn zijn.
    Laten we t hopen !!!

7. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Ja hoor, jullie zoon moet gewoon ook even z'n draai vinden , in al die geluiden. Ik heb trouwens wel de makkelijkste weg gekozen, en het bedje van dl tegen de stilste muur in het huis gezet ( dwz ze slaapt niet in haar eigen kamer, maar in een hoekje van onze slaapkamer). Verder hele dikke, gevoerde gordijnen opgehangen, zware meubels neergezet , ruisende bamboe op het terras, en de mechanische ventilatie op hoogste stand. Dus je hoort weinig bij ons ;)

8. Micera

Micera Fanatiek lid

23 jun 2013
    3.296
    547
    113
    Dit is voor mij de reden om te kunnen zeggen dat het idee "het went wel" niet werkt. Ik heb me er bij neergelegd, want het heeft niet zoveel zin om me er heel druk over te maken. Het zal vast vanzelf beter gaan als hij ouder wordt. Gelukkig valt het bij ons in huis redelijk mee, maar zeker ergens anders slapen als we een dagje weg zijn is vrijwel niet te doen. Daarna is hij een paar dagen mopperig om weer bij te komen. Dat is wel eens lastig.

9. gitta

gitta Fanatiek lid

22 okt 2013
    2.625
    427
    83
    Hier pas vanaf een jaar of drie. Daarvoor ook van het minste of geringste wakker. Wij poetsten onze tanden dus ook beneden en waren om zeven uur al gedoucht:D. Anders geheid een wakker kind. Heeft dus heel lang geduurd, op de opvang was het slapen ook drama.

10. nienfreyaa

27 jan 2015
    8
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oké uuz ! Ja wij hebben daar helaas de ruimte niet voor om een bedje ergens anders neer te zetten. En overigens is zijn kamertje wel de stilste ruimte.

Ik ben gewoon heel benieuwd hoe t zal gaan als hier ineens 2 of 3 kindjes ook nog rondlopen/kruipen .. die zijn te jong om zachtjes of stil te doen haha 6 maanden en 1.5 jaar. Maar goed misschien went hij daar wel aan.
    Laten we t hopen... maar anders moet hij weer 2 x naar bed. We gaan t zien.

Ben al heel blij dat er meerdere kindjes dit hebben en dat we dus niks "verpest of verkeerd" hebben gedaan.
    Thanks

11. nienfreyaa

27 jan 2015
    8
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ahh gitta.

me vriend douched idd ook altijd als ik hem zn pyjama aan doe en ik douche als hij NAAR bed gaat. Dan valt hij met t geluid in slaap en dan kan t wel. Maar als ik idd een half uur later ga douchen... gelijk wakker haha. Tanden poetsen ook beneden hahaha. Vond t zelf eerstl gek maar dat werkt wel.

Hopelijk dat t eerder is als 3 jaar.....
    we zijn wel van plan ooit de zolder voor hem te maken. Wie weet helpt dat.

12. Mop81

Mop81 Fanatiek lid

9 nov 2013
    4.130
    2.517
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Komt hij als het helemaal stil is wel in zijn diepe slaap?
    Hier de eerste 3 maanden ook heel snel wakker maar bleek achteraf last te hebben van andere dingen. Buikpijn, reflux en pijnlijke werveltjes.
    En ik maak muisstil doen steeds. Nu het beter met hem gaat, slaapt hij overal doorheen.

Misschien een onzin verhaal want jij kent je kindje het beste. Maar probeer toch even mee te denken. Lijkt me erg lastig!

13. nienfreyaa

27 jan 2015
    8
    0
    0
    NULL
    NULL
    dat lijkt me heel naar voor je zoontje mop81. Hier heeft mijn zoontje voor zover ik weer nergens last van. Het is echt al ruim een jaar zo en ja hij slaapt opzich wel goed als t hier stil is. Me ouders wonen bijv in een nieuwbouwwoning en als hij daar slaapt (nu al een tijdje nie meer maar voor af en toe oppassen, hij heeft daar een eigen bedje) dan slaapt hij ook gwn 2 uur lang. Daar hoort hij dus veel minder. Overigens slaapt t alrijd ergens anders veel lekkerder hahaha.

Maar bedankt voor t meedenken en de tip.

14. samarinde01

samarinde01 Fanatiek lid

11 dec 2012
    2.849
    1.060
    113
    Ach, ik geloof dat het heel verschillend is per kind. Als je als ouder bedenkt dat je gewoon geluid maakt in huis terwijl je baby slaapt, dan kan je conclusie zijn "dat heb ik altijd gedaan, mijn baby heeft zo geleerd om niet van elk geluidje wakker te worden". Mijn conclusie is dat baby dit misschien wel niet geleerd heeft, maar het van zichzelf al kon. :)
    Zo zei laatst een moeder tegen me:"Ik dacht altijd: 'dat overkomt ons niet', zo'n onrustige baby." Haar eerste was idd erg makkelijk, dan denkt zoiemand: wij doen het wèl goed (toen ze ons verhaal hoorde). Maar toen kwam nr. 2. En ze heeft haar mening zeker bij moeten stellen.
    Het is zoals het is en daar kun je meestal niks aan doen.

15. NafNaf

NafNaf Fanatiek lid

5 feb 2015
    1.258
    55
    48
    NULL
    NULL
    Ik geloof ook niet dat ze dat echt kunnen leren hoor, door geluid heen slapen. Hier gaat het, zeker in de avond en nacht tot een uur of 5 's ochtends, tegenwoordig wel heel goed. Maar dat heeft volgens mij meer te maken met de leeftijd dan dat we ze dat nou hebben geleerd.

16. nienfreyaa

27 jan 2015
    8
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja NafNaf. Hier slaapt onze zoon savonds /snachts wel wat dieper en vaster heb ik t idee. Dat is nu sinds een aantal maanden zo. En als hij dan wel een keer wakker wordt.. Is t een knuffel en hij gaat weer verder slapen, omdat dat zn ritme Is. Overdag is hij dsn echt wakker wakker.... en wil dan echt nie nog een keer in bed gelegd worden. Hij denkt dan; ik heb toch geslapen? Dus ik mag er uit.

Hij is daar integen ook best gevoelig voor veel prikkels.. drukke dagen. nu gaat t wel iets Beter maar als hij dan en een drukke dag heeft en te weinig geslapen heeft... dsn is t savonds geheid brullen 2 uur lang. Of om t half uur wakker... Opzich verbaast ons dat niet; papa en mama zijn beide gevoelig. En houden ook nie van drukte etc

Ik denk idd ook niet dat t ze geleerd kan worden. .. oversl doorheen slapen. Maar t is volgens mij wel normaal dat je gewoon de wc door moet kunnen trekken 😂😂

17. Micera

Micera Fanatiek lid

23 jun 2013
    3.296
    547
    113
    Wc trekken gaat hier overdag ook niet goed, heel herkenbaar. Dat is nou net een geluid waar hij gevoelig voor is. Aan het begin van de avond kan het wel, dan slaapt hij dieper. Maar vroeg in de ochtend of overdag is het een garantie voor huilen en wakker zijn.
    Dat is niet echt praktisch inderdaad ;)

Deel Deze Pagina