Rietjesbeker waar je in kunt knijpen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Ava2011, 11 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ava2011

Ava2011 Lid

8 dec 2011
    78
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hi,

Weet iemand waar ik een 'zachte' rietjesbeker kan kopen, waar je dus in kunt knijpen?

Bedankt!

2. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.314
    10.281
    113
    Ik heb ze nog nooit gezien.is het voor het oefenen?

3. Pleak

Pleak Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.620
    218
    63
    zuid-holland
    die van de kruidvat kan je een beetje in knijpen zodat het drinken uit het rietje komt zetten. (wat daarom wil je er in kunnen knijpen toch)
    die heb ik gebruikt om mijn dochtertje te leren met een rietje te drinken ;)

4. Ava2011

Ava2011 Lid

8 dec 2011
    78
    0
    0
    NULL
    NULL
    Om te oefenen. Madam drinkt niet uit een tuitbeker, cb gaf dit aan of een gewone beker... Ik had er nog geen gezien waar je in kunt knijpen, maar ik ga naar die van het kruidvat kijken!

5. Veertje84

Veertje84 Fanatiek lid

9 okt 2013
    1.023
    10
    38
    Vrouw
    Social worker
    NULL
    Mijn zoon heeft ook nooit een tuitbeker gewild, maar kon heel snel aan een rietjesbeker zuigen, ging helemaal vanzelf. Heb niet hoeven knijpen haha:)
    Ze zuigen er toch wel automatisch aan denk ik.
    Maar die van kruidvat geven inderdaad ietsjes mee, en zijn ook goedkoop (rond de twee of drie euro geloof ik)

6. MaDe87

MaDe87 Actief lid

30 mei 2012
    287
    0
    16
    NULL
    NULL
    Die van de kruitvat geven inderdaad ietsje mee!
    En als je eens een gewoon pakje drinken probeert?
    Knijp je daar een beetje in, zodat het concept begrepen wordt?
    Werkte heel goed bij een zoontje van een kennis van mij! Hij had het meteen door daarna.
    Wel opletten dat ze niet het hele pakje leegknijpt dan :D

7. PollyBaby86

PollyBaby86 Bekend lid

15 jul 2013
    510
    37
    28
    Bij onze dochter zijn we inderdaad begonnen met een gewoon pakje drinken. Als je dan zelf erin knijpt terwijl zij sabbelen dan hebben ze het al heel snel door! Tenminste dat is mijn ervaring.

Vervolgens zijn wij de rietjesbeker van de hema gaan gebruiken. De meeste rietjesbekers moet je tevens in bijten, en dat snapte onze dochter niet. De rietjesbeker van de kruidvat heeft geen goed ventiel, waardoor ze tussendoor steeds lucht erin moeten laten. Hema kunnen ze gewoon doordrinken.

8. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Hema ook.

9. samarinde01

samarinde01 Fanatiek lid

11 dec 2012
    2.849
    1.060
    113
    Ik vind die van de kruidvat prima. Ik herken dat wel, tussendoor moet hij even loslaten om lucht erbij te laten, maar ik vind dat niet raar. Zl ook niet. Prima voor slokjes water over de hele dag.

10. Ava2011

Ava2011 Lid

8 dec 2011
    78
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de tips! Ik ga vanmiddag even kijken!

11. NafNaf

NafNaf Fanatiek lid

5 feb 2015
    1.258
    55
    48
    NULL
    NULL
    Misschien nog een andere tip: ik heb een tuitbeker van nuk. Die hebben een zachte tuit, net als de speen van een fles. Er zit ook zo'n sneetje in, net als in een standenspeen. Mijn pukkie begreep daardoor meteen wat de bedoeling was. Ideaal ding!

12. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Hema de goedkope rietjesbeker of die van prenatal, zelfde prijs vlgs mij.
    Idd zuigen zonder te hoeven bijten.
    Mijn zoon snapte t rietje ineens na een paar knijpfruitjes en danoontjes.

Ik had zelf t idee dat mn zoontje t ook moeilijk vond omdat t drinken zo dun was....
    Met een theelepeltje nutriton/johannesbroodpitmeel werd dunne limo wat dikker en ging t wel

13. zonnetje1980

zonnetje1980 Fanatiek lid

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    De witte tuitbeker van de hema was voor ons ook een goede optie. Is een zachte tuit. Rietjesbeker wilde B pas vanaf 1,5 jaar uit drinken. Gewone tuitbekers ook pas vanaf 1,5 jaar.

Deel Deze Pagina