Hallo dames, Gisteren ben ik redelijk positief voor de 1e echo voor een follikelmeting naar de gyn geweest. De linkerkant was allemaal prima, eiblaasjes waren nog klein, dus te vroeg in de cyclus gaan meten, maar dit is omdat ik zo verschrikkelijke buikpijn had van ongi-krampen dat ze zeiden, kom maar eerder. Rechts echter was een grote grijze vlek.... Een cyste, van zo'n 6 bij 9 cm... Dit had ik niet verwacht, was altijd super positief, ondanks dat we nu inmiddels in ronde 17 zitten en dus gestart zijn bij de gyn. Heeft er iemand ervaring mee, en wat kan ik verwachten? Ik wordt vanmiddag terug gebeld over hoe nu verder dus ik moet afwachten. Maar je gaat toch op internet kijken, zoeken, wat kan hieraan gedaan worden, moet ik geopereerd worden, gaan ze alleen de cyste weghalen of de hele eierstok, omdat ie zo groot is... Wie heeft er ervaring mee en kan me wat dingen erover vertellen... Alvast bedankt voor jullie reacties Hopeforyou
Hoi ik heb zelf ook last van cysten gehad maar die gingen dan vanzelf weg dat duurde wel even. Wat voor cysten heb jij dan? Ik had follikelcysten
Hoi, Wat voor cyste het is weet ik niet, hij is in ieder geval wel groot... Ik ben nog met niks aan medicijnen ofzo begonnen, dit was echt de 1e keer dat we een echo kregen. Maandag wordt ik gebeld voor een afspraak voor gesprek met gyn, dan zal ik wel meer horen...
Ik heb ook zo'n grote cyste gehad, echter wel voordat er kinderen kwamen. Deze was verwikkeld om één eierleider en is toen operatief verwijderd.
@kem, ik heb ook nog geen kinderen, en omdat het allemaal niet wil lukken zijn we bij de gyn terecht gekomen. Zo is de cyste ontdekt. Ik hoor maandag waarschijnlijk wat er gaat gebeuren... Een operatie lijkt mij het meest voor de hand liggende. Ik weet niet hoe de cyste precies zit, dat konden ze niet goed zien.
Het hopeforyou, Hier een soortgelijke situatie, wel al een kindje, maar zwanger worden van een tweede wilde niet lukken, naar de gyn verwezen. Ik heb een cyste(niet zo groot als die van jou), en aan de andere kant vocht in de eileider..... De gyn heeft het vermoeden dat het een endometriose cyste is. In januari zal ik geopereerd worden en gaan ze kijken hoe het er uit ziet en als het lukt de cyste weg halen en de eierstok sparen aan de ene kant en aan andere kant kijken of ze de eileider kunnen afklemmen zodat deze geen vocht meer kan lekken. Waarschijnlijk ligt de eileider met vocht bovenop mijn baarmoeder ipv er naast..... Klopt ook weinig van, een eileider op die plek..... Ik kan je niet veel meer vertellen helaas.... Heb denk ik de zelfde vragen... Sterkte.
Hoi huggybird, Ik ben inmiddels bij de gyn geweest en het is zeer waarschijnlijk ook een endometriosecyste. Moet ook geopereerd worden en ze wil m'n eierstok sparen. Maar ze kan tijdens de operatie pas zien hoe het er uit ziet en dan beslist ze. Dus het kan ook dat de eierstok helemaal verwijderd wordt... Ik heb gister toevallig het ziekenhuis gebeld omdat ik wilde weten hoe lang de wachtlijst ongeveer was, dit konden ze me vorige keer niet zeggen, maar toen kreeg ik ineens de datum al van de operatie. Vrijdag 13 december.... Gaat snel dus ineens. Nou, voor jou dus hetzelfde verhaal... Spannend allemaal. Succes
Heel spannend..... 13 december schiet al best op voor jou, fijn. We hebben vorige week een gesprek over de operatie gehad en het is het zelfde als bij jou. Wat ze gaat doen is afhankelijk van wat ze aan treft..... Ik vind dat best lastig..... Denk regelmatig "wat heb ik nog als ik weer wakker ben na de operatie..?" Tegen mij zei ze drie weken geleden dat ik in december geopereerd zou worden maar vorige week kwam ze er achter dat ze zelf in december niet opereerde.... Toen kon ik bij een andere gyn op 24 december.... Of in januari bij mijn eigen gyn... Heb voor het laatste gekozen want we hebben met haar alles besproken en een goed gevoel bij haar. Maar het blijft lang wachten hoor.... Moet nu weer ongesteld worden, heb al drie dagen hoofdpijn en pijn in mijn onderrug..... Zie op tegen de menstruatie .... Had gehoopt dat het maandag zou doorbreken want ik ben dinsdag en woensdag vrij dus dan hebben ze, en ik er op mijn werk geen last van, maar dat zit er niet in deze keer...... Het is ijdele hoop maar ik hoop dat het deze keer mee valt.... Hoop moet je houden zeg ik altijd maar
Hoi huggybird, Zie nu pas je berichtje, maar we zitten in hetzelfde schuitje dus... Vervelend dat je nog moet wachten op de operatie, maar als je ineens een andere gyn hebt is ook niks als je die niet kent. Bij mij doet ze het ook zelf. Hier is het wachten op de ongi, had gister moeten beginnen, maar nog steeds alleen maar bruin verlies. Sinds vandaag wel wat krampen, dus ik verwacht dat ie vannacht doorzet, alleen ergens hoop ik van niet... Maar zou wel heel raar zijn als ik nu ineens wel zwanger blijk. Maar goed, met 2 x klussen en een cyste in je lijf, lijkt het me zeer onwaarschijnlijk dus ik wacht maar af. Mocht ik maandag nog niet ongi zijn dan waag ik toch eens een testje...
Hoi hopeforyou, Hier is de ellende inmiddels in alle hevigheid losgebarsten.....heb het gisteren op mijn werk kunnen redden gelukkig, eenmaal thuis begon het. Ik lig lekker met een dekentje op de bank te wachten tot de PCM zijn werk doet... Tussendoor hol ik steeds naar het toilet omdat ik tijdens de menstruatie ook last heb van mijn darmen, diarre er bij is ook niet fijn.... Ik hoop voor jou dat het uit blijft en je maandag een mooie positieve test hebt!!!!zou stiekem toch mooi zijn..... Spannend... Succes.
Hoi huggybird, Balen zeg, en dat je zo'n pijn hebt is ook niks he? Ik hoop hier deze ongi normaal door te komen, als ie komt natuurlijk.... Vorige maand was echt drama, bijna flauw vallen en bijna overgeven van de pijn. Gelukkig heb ik dat niet iedere maand. Ik moet ook altijd vaker naar het toilet voor de andere boodschap, alleen diaree heb ik niet... Juist meer dat het niet lukt maar wel de drang heb... Lekker verhaal weer, haha Nou, lekker onder je dekentje blijven liggen en je vriend/man (?) voor je laten zorgen met lekkere dingen. Chocola is altijd een goed middel bij mij... Overigens, ik gebruik voor de pijn aleve feminax, die werkt wat beter als paracetamol. Misschien ook nog een idee voor je. En bij mij liggen er van vorige maand nog bergen pijnstillers: ik heb namelijk vanaf begin oktober pijn, niet wetende dat ik die cyste had, dus dacht mijn huisarts aan galstenen. Echo (van bovenbuik) en alles gehad, maar dat was het natuurlijk allemaal niet. Toen heb ik artrotec gekregen, heerlijk spul als je pijn hebt. Maar toen die ook niet meer werkte en ik zelfs een tintelend been kreeg (cyste drukt tegen zenuw) ben ik naar huisartsenpost gegaan. Daar kreeg ik zaldiar, een soort morfineachtig iets. Niet hoeven gebruiken omdat de dag erna de pijn weg was.... Raar Maar goed, ik heb hier dus vanalles liggen, haha En achteraf begrijp ik nu waar al die pijn vandaan kwam, toen we erachter kwamen dat er die cyste zat. Nou, ik ga nog even verder met m'n huis poetsen (nesteldrang? ) En dan maar weer wachten tot ML thuiskomt. Vanavond naar een concert van mister&mississippi. Beterschap voor je, en fijne avond nog.
Aaah joh, dat bijna flauwvallen en bijna overgeven heb het ik ook gehad een paar maanden terug, ik vond het echt.te idioot voor woorden dat dat door de menstruatie zou komen..... Sinds de gyn zei dat ze denkt dat ik endometriose heb is er een heleboel op de plek gevallen...... Mijn man en dochter zorgen goed voor me, lekker kopje thee en pepernoten gehad en van mijn dochter een warme pittenzak en haar doekkie om mee te knuffelen Mijn man is mee naar zwemles geweest en heeft alle boodschappen gedaan en gaat zo koken.... Ik heb het echt getroffen met die twee.... Bedankt voor de aleve feminax, ga ik zeker proberen! Haha handig zo'n voorraad pijnstillers Succes met de poetsdrang, die had ik vorige week, is nu niets meer van over haha Veel plezier bij mister&mississippi. (ken ik niet trouwens)
Even een hart onder de riem. Twee weken geleden is bij mij een grote cyste verwijderd en 3/4 van de rechtereierstok verwijderd. Deze week tijdens de nacontrole bleek dat er in dat 1/4 stukje een eiblaasje zit!! Die aan de linkerkant waren groter, dus rechts zit niet de dominante follikel, maar super dat ie nog actief is . Ik hoop voor jullie dat de operatie de pijn stopt, bij mij was dat wel zo. En nu hoop ik dat we gauw zwanger worden van een brusje.
Dat klinkt goed zeg! Ik duim voor je meijke. Ik heb alleen de ene kant de cyste en aan de andere kant vocht in de eileider.... Hopen dat er nog iets van de maken is.....
Bedankt, bij mij is links alles goed, en rechts was een heel klein stukje eileider te zien onder de cyste, dus ze probeert de eierstok te sparen... Maar met 1 kon ik ook zwanger worden, dus ben niet bang dat het helemaal niet meer lukt, mocht ie eruit gaan. Zal wel raar zijn om wakker te worden en dan pas te horen wat er precies gedaan is. Als ie er toch uit is zal dat best schrikken worden, maar ben altijd redelijk nuchter en positief, dus komt goed!
Ja, gek dat als je weet wat je hebt, ineens heel veel dingen duidelijk worden! Bij mij is het overigens nog steeds niet zeker dat het endometriose is, maar het verklaart wel een hoop dingen. Jaren geleden begonnen met de pil en toen soms ook al zulke buikpijnen dat ik bijna flauw viel en kruipend over de grond ging... Ineens was dat over, raar maar waar. In 2010 door een hoop rare afscheiding die maar bleef over gegaan op andere pil, werkte ook niet, toen spiraaltje, leek te helpen, maar niet voor lang. Ook nog voorstadium van baarmoederhalsk gehad, dus in 2011 een lisexcisie gehad om de slechte cellen weg te halen. Afgelopen afspraak met de gyn ook uitstrijkje laten maken hiervoor, dus nu afwachten op de uitslag, daar kan ik 3 december voor bellen. Al met al een hoop al meegemaakt 'daar beneden'... Maar blijf positief! Wat lief van je dochter dat je haar doekje mag lenen. Hihi... Het lijkt me zo bijzonder om een kindje te mogen krijgen, en dan dit soort dingen maken het volgens mij echt prachtig om mama te zijn... En je treft het met zo'n man dus, die van mij is werken.... Maar na de operatie zal hij een tijdje de boodschappen moeten doen, haha! Huis is inmiddels schoon en zelfs nog op en neer naar de stad geweest voor een lampje. De ongikrampen zijn weer verdwenen en de rest laat ook op zich wachten dus ik snap er weinig meer van... Wordt wel nieuwsgierig om te testen op deze manier, hihi... Nou, je hoort er wel van.
Raar idee he dat het een soort van "verrassing "is wat ze gaan doen tijdens de operatie...... Ik hoop dat ik dat idee een beetje kan los laten voor de operatie...... Ben op zich ook vrij nuchter, maar was toch elke keer behoorlijk van mijn stuk na een ziekenhuis bezoek.... Nou ja, we kunnen er niets mee voor die tijd, het blijft afwachten.....
Bij mij is het ook nog niet zeker dat ik het heb, maar kan me haast niet voorstellen dat het niet zo is..... Ik heb pap3 gehad...... Na weer een uitstrijkje naar de gyn verwezen en die heeft een inwendige foto gemaakt en weer een paar maanden later was het uitstrijkje goed. Het is enorm bijzonder om moeder te zijn..... Ik gun het dan ook iedereen, zelfs als wij daardoor niet nog een kindje zouden mogen krijgen...... Het maakt me ook heel kwetsbaar, maar zelfs dat is mooi..... Goed bezig geweest jij! Ik hoop dat je.positief test maandag!!!!!!!!!