Via pb wil ik best zeggen waar ik werk ik denk ook dat je in de thuiszorg nog de meeste tijd hebt om een cliënt te verzorgen. Het is in veel instellingen loodzwaar om te werken wat ik hoor. Weekend voor of na je zomervakantie is al heel lang bij ons en plan technisch heb ik daar ook begrip voor. Openstaande diensten hou je altijd maar ik voel mij niet meer ongemakkelijk om nee te zeggen. Ik heb elke week overuren maar dat zijn diensten die mij uitkomen. Het komt altijd weer goed gelukkig alheb ik duidelijk mijn grenzen.
Ik twijfel ook enorm om intramuraal te gaan. Puur omdat ik met mijn 24 uur zo vaak moet werken per week. Het is niet meer rond te breien bij ons .Straks in de herfstvakantie zijn er 2 op vakantie, uit een team van 6 ( dat is al idioot maar goed) nu is er 1 chronisch ziek. Wij hebben op 1 dag 3 diensten nodig. Kortom 3 collega's over die die de hele week moeten werken. We hebben een omroepster maar die is ook al op leeftijd en kan ook niet alles meer. Er is gewoon geen personeel te vinden. Dat vind ik 100 % belangrijker momenteel dan mijn salaris
Mensen te kort, maar als je nu niet in de zorg werkt trekt het lagere salaris en hoge werkdruk en onregelmatigheid niet. Je bent nooit alle feestdagen vrij, om het weekend werk je. Dag avond nacht het kan allemaal. Maar er is vooruitgang!! Zag laatst voor het eerst een vacature voor vaste dagen en later beginnen bespreekbaar. Heel goed!! Ik werk 24 uur maar moet 6 dagen per week beschikbaar zijn..
Dat hebben ze jaren terug ook gedaan die "voorkeur" contracten. Was toen een grote overloop aan personeel. Want als je huidige baas 6dgn beschikbaar eist van jou en een nieuwe collega met hoop wensen in het rooster zo kan beginnen kun jij dat ook krijgen bij een ander. Want jij krijgt het niet voor elkaar bij je huidige baas. En idd ik moest ook met 20u 6dgn kunnen. En dan vaak ook 5/6 werken met 3u diensten. Zo blij daar vanaf te zijn!!
3000 bruto als startsalaris??.. Sorry hoor maar dat vind ik echt geen vreselijk onderbetaald salaris voor een leraar zoals ze het altijd doen lijken. . Politieagenten verdienen echt honderden euro's minder voor veel meer uren, nachtdiensten, werken met feestdagen, onregelmatigheid, weekenddiensten, nare situaties, 20 vakantiedagen die je soms niet eens kan opnemen doordat er geen personeel is, en een beroep wat kwa risico torenhoog is.Dat salaris van een leraar na 10 jaar zullen ze nooit verdienen. Zelfs niet na 30 jaar. Ik werk ruim 50 uur per week incl overuren, sons 60 maar ik verdien dat echt niet.
Dat is het belangrijkste punt waarom ik weggegaan ben. Kon de thuiszorg niet meer combineren met mijn gezin. En dan gaat mijn dochter toch echt voor
Nou... Startsalaris is 2563 Bruto in de onderste schaal. Die 3000 is met vakantiegeld en eindejaarsuitkering etc. Niet wat je op je rekening krijgt iedere maand. Hoop trouwens niet dat het persoonlijk naar mij bedoeld is, aangezien ik ook niet klaag. Deelde alleen die link..... Overigens, politieagenten mogen van mij inderdaad veel meer verdienen, dat terzijde. Edit: heb toch na herlezen van je bericht het idee dat het persoonlijk gericht is door je laatste zin. Om toch maar een beetje in discussie te gaan dan... Ik werk 3 dagen (Voortgezet Onderwijs). Vandaag is mijn vrije dag. Maar ben al de hele ochtend aan het werk. Ook in het onderwijs heb je overuren. Dat is niet alleen bij de politie/zorg etc. Maar nogmaals: politieagenten hebben in mijn ogen een gevaarlijk en zwaar beroep. Vriendin van mij is ook agente. Vind dat ze meer mogen verdienen dan onderwijs personeel en zorg personeel
het hangt er zo van af waar je werkt als vpk bv in de thuiszorg of op een kleinschalige afdeling is de werkdruk een stuk lager als op een zware afd in het ziekenhuis
Terwijl het juist ideaal is. Korte diensten dus vaak de middag thuis. Maar die korte diensten heb ik nog amper want die gaan naar de invallers en ik krijg dr lange diensten met de oproep telefoon. Hoeveel werk jij nu en in wat voor setting?
Het zh is enorm zwaar dat weet ik ook maar de thuiszorg is echt niet leuk meermeer. Dat was licht maar de werkdruk is enorm. Ook zware zorg want mensen mogen / kunnen niet meer zo snel naar een verpleeghuis.
Eerlijk gezegd schrik ik van de salarissen voor basisonderwijs. Ik vind het helemaal niet slecht! Een startsalaris van 2500 bruto na een hbo-opleiding is ruimschoots meer dan ik verdiende na mijn wo-opleiding (in de zorg), en dan heb ik het nog niet over het verschil qua secundaire arbeidsvoorwaarden. Ook de maximum qua schalen vind ik erg ruim vergeleken met wat ik verwacht had. Als ik dit zo zie wordt het tijd dat er in de zorg ook aandacht komt voor de waardering (en ja dus ook voor de salarissen). Onderwijs is super belangrijk, maar zorg net zo goed! (en de politie ook trouwens, sta iedere keer weer versteld hoe laag de salarissen daar liggen).
Ik werk 24uur en nu in een woonzorgcentrum. Voornamelijk diensten van 7-15.30, 15.15-2300 of 22.45-7.15. Ik vond dat ik in de thuiszorg voor mijn 24uur te vaak terug moest komen, gebroken diensten. Soms werken tot 11u s ochtends, soms tot 13u. Vaak beginnen om 7u en als je middagdienst erbij had tot 17u en vaak zonder pauzes in 1 stuk door. S avonds vanaf 17u bereikbaar zijn en bij een oproep meteen weg moeten, maar wel oppas achter de hand moeten hebben want partner kan niet voor 17.45 thuis zijn. Thuis inlezen, veel gebeld worden, was er helemaal klaar mee.
Dat is toch maar net hoe je functie is ingeschaald. Hier HBO paramedisch is een het ziekenhuis. Wij zitten in 55, maar veel collega s in andere huizen zitten in 50. Terwijl de doktersassistentes bij ons weer laag zitten.
Hoofdagent start met een bruto salaris van 2054 euro obv 38 uur incl onregelmatigheid. Na 12 jaar zit je op je max van 2900 euro.
Ik werk 16 uur op papier en de ene week werk ik maar 2 dagen maandag een dubbele dienst van 07.00 tot 12.00 en van 19.00 tot 23.00 (in totaal 1 uur reistijd er tussen van en naar huis die ik gewoon mag schrijven) en op woensdag werk ik van 15.00 tot 23.00 en dan zit ik al over de 16 uur heen. De andere week werk ik maandag morgen, woensdag lange avond en dan zaterdag avond en zondagmorgen. Dit is altijd zo en dan werk ik wel wat extra als het mij uitkomt (gemiddeld 1 dienst per week) Het is dus niet dat alle thuiszorg korte diensten draaien.