Hoi Allemaal, Ik ben vorig jaar getrouwd en nu heb ik dus een andere naam. Mijn handtekening is nog hetzelfde, moet ik deze ook aanpassen?
Mag, maar hoeft niet. Je moet volgens mij wel dezelfde handtekening hebben als op je paspoort/id. Ik heb mijn handtekening niet veranderd, maar mn achternaam kwam er dan ook niet in voor. Mn moeder tekent nog altijd met haar meisjesnaam, dus oude handtekening.
voor heen tekende ik met mijn vorletter en achernaam Nu teken ik met mijn voorletter mans naam en dan mijn meisjes naam en die hantekening zet ik overal op ...staat zelfs zo nieuw op mijn id kaart en geen haan die ernaar kraait
Ik heb mijn handtekening niet veranderd, vind ik nergens voor nodig. Ik gebruik wel een dubbele achternaam (mans naam-meisjesnaam) maar mijn handtekening is mijn voorletter met meisjesnaam.
Ik gebruik nog altijd mijn 'oude' handtekening, ook al heet ik nu anders. Ik ben nu toch te oud om een nieuwe handtekening te leren. En stel dat ik later ga scheiden en dan hertrouw, dan moet ik weer een andere handtekening verzinnen. Nee dank je, ik hou het bij mijn meisjesnaam.
Hi, Ik heb de mijne wel aangepast. Maar of dat ook moet/mag of juist niet, dat weet ik niet. Grtjs, Aleida
Als je je handtekening veranderd moet je wel onthouden hoe je oude eruit ziet, hoor! Mijn man heeft vroeger een postbank rekening geopend (toen hij 12 was ofzo) en die wilde hij laatst opzeggen, en dat kon niet omdat zijn handtekening niet overeenkomt met degene die hun hebben op de papieren waarmee hij de rekening heeft geopend... Dus nu hebben we een postbank rekening waar we niks mee doen..
heb ik ook niet gedaan. met veel officiele dingen word je als getrouwde vrouw nog vaak met je eigen naam aangesproken ..
ik heb hem ook niet veranderd. heb hem al sinds ik 13 ofzo ben, dus die krijg ik er echt niet meer uit... gaat zo automatisch
hier nog iemand die hem niet veranderd heeft. Ik blijf gewoon mijn meisjesnaam gebruiken, omdat ik die altijd en overal gebruikt heb. Vind dat net zo makkelijk. groetjes conny
Toevallig ben ik gisteren in het gemeentehuis geweest om mijn id en rijbewijs te vernieuwen. Hij zei dat je alleen je handtekening mag veranderen als je het ook bij de bank doet....
ik heb hem ook niet laten veranderen hoor, heb trouwens niet eens overal mijn achternaam laten wijzigen.