Schrale rode plekjes op lichaam

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Esthertie, 7 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Esthertie

Esthertie Niet meer actief

Even een vraagje.
    Mijn kleine meid van 5 1/2 maand heeft sinds een paar dagen kleine schrale, rode plekjes op haar lichaam. Ze heeft er geen last van (jeuk of pijn)

Het begon bij haar sleutelbeenderen een grote brede plek over de hele breedte. Bij het CB (2 wk geleden) zeiden ze dat dit v/h kwijlen/spugen kwam. (natte kleding, geïrriteerde huid/schimmel). Hier smeer ik al 2 weken dactarin en vaseline op maar het gaat niet weg. En als ze spuugt doe ik haar gelijk een droge romper en shirt aan.

Nu komen de plekjes ook op haar rug, buik en armen. Ook heeft ze er een op haar gezicht. Het ziet er een beetje uit als eczeem, het voelt droog en je voelt het zitten.
    Iemand een idee wat het wel kan zijn? (voeding) Allergie, eczeem of gewoon een beetje uitslag van het fruit dat ze sinds een paar weken krijgt.
    En is dit iets waar je mee naar de dokter gaat??

2. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.848
    3.364
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    onze dochter heeft dat ook ik heb zelf gegoogled op eczeem en het zag er wel zo uit. De huisarts bevestigde dit.

Hij gaf aan dat ze er weinig mee kunnen. Bij de apotheek verkopen ze vette zalf, die raadde hij aan maar dat had ik zelf al geprobeerd. En deed helaas niets.

Een proefmonster van dermalex - tegen atopisch eczeem helpt wel zo lijkt het. Ik heb het aan de huisarts laten zien en hij gaf aan dat ik hier mee door kon gaan.
    Er zijn ook hormoonzalfjes , maar die wilde hij nog niet geven (en dat hoeft van mij ook niet...)

maar mijn advies/conclusie: Toch even aan de huisarts laten zien...

3. apie3

apie3 Fanatiek lid

10 jan 2011
    1.815
    0
    0
    directeur aan huis
    Noord brabant
    Jep helemaal mee eens!
    Toch maar ff naar de ha gaan. Die hormoonzalfjes hebben toch een wat slechtere naam, maar die helpen als een tiet! Dat hoef je echt maar een dag of wat te smeren. Je ziet binnen een paar uur verbetering!
    xxx

Deel Deze Pagina