moeten we onze hond laten inslapen?

Discussie in 'De lounge' gestart door leeuwen77, 19 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. leeuwen77

    leeuwen77 Bekend lid

    7 mrt 2006
    710
    0
    0
    duik instructrice
    bonaire
    Goed dames,

    Ik begrijp jullie goede bedoelingen! Maar ons probleem is echt groter dan ff een parasol opzetten! We hebben 2 honden! Die altijd samen zijn. Dus als we haar binnenhouden en hem buiten dan heb ik de hele tijd gejank naar elkaar (dit hebben we al geprobeerd) vervolgens moet ze toch ook echt haar behoefte doen! Dit doen ze bij ons in de tuin (we hebben een hele grote tuin met grintsteentjes en ruimen dus op achter de hond) en probeer haar dat maar eens in de schaduw te laten doen! Ik zou haar dus wel op kunnen sluiten op de porch, maar als ze haar behoefte moet doen is al het werk van die dag haar uit de zon houden alweer tevergeefs. Geloof me we hebben al meer dan 2000 euro aan dierenarts rekeningen en het enige wat we mee krijgen is helaas moet ze hiermee leven! We zijn hier nu al 4 jaar mee bezig! Dus het is echt niet een beslissing van een dag! Ik wou dat we in alaska woonde voor haar waar de zon maar een paar uur per dag schijnt!
     
  2. darcy

    darcy VIP lid

    1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    Hoi meis,

    is het mogelijk om d.m.v. doeken een groot gedeelte van de tuin in de schaduw te krijgen, zodat ze toch lekker met haar zoon buiten is en haar behoefte kan doen? Ik heb geen beeld van jullie tuin, die zal vast erg groot zijn - maar misschien is er iets aan te doen op die manier?

    Jemig, sterkte met deze beslissing... arm dier, wat zielig dat ze deze aandoening heeft...
     
  3. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    mja als je geen schaduw kan maken.. en er is geen andere oplossing.. dan moet je gaan bedenken of het feit dat jij van je hond houd.. opweegt tegen het feit dat zij steeds pijn heeft.

    maareh... tja.. als je wel schaduw kan maken... dan is je probleem enigzins opgelost

    behalve dat je je dan nog kan afvrage wat voor leven je hond heeft
    die nu gewend is aan altijd vrij rond lopen.. en dan ineens maar op een klein gebied kan zijn
    waar ze bovendien ook nog een sniet lekker in het zonnetje kan liggen.

    vind het een nare beslissing.. maar je zou kunnen kijken of het lukt met shaduw
    maar tis natuurlijk ook niets om je hond continu pijn te laten hebben
    en dat ze niet jankt maar wel loopt alsof ze reuma heeft.. betekend heus dat ze echt wel pijn heeft
    anders had ze wel normaal gelopen he

    tis tot nu toe het meest "lullige" excuus wat ik heb gehoord om je hond in te laten slapen (no offence naar jou toe trouwens.. maar heb hier al aardig wat rare dingen gehoorrd) maar ik zie serieus weinig mogelijkheden dan OF hond met pijn OF hond zonder pijn maar met weinig bewegingsruimte OF geen hond.

    en ze zal de beslissing zelf niet kunnen maken
    als ze hem zelf kon maken dan is het "hond met pijn" omdat ze gewoon zelf van nature geen keuze heeft en dus de pijn maar verdraagt...
     
  4. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    volgens mij weet je diep van binnen wel wat je gaat doen
    maar moet je voor jezelf het nog beslissen

    maar als ik je verhaal zo hoor.. zie je zelf geen oplossing meer :(

    ik hoop dat iemand anders hier nog met een goede oplossing kan komen!
     
  5. mieke

    mieke Bekend lid

    hey meid
    ik hoop dat ik je een beetje kan helpen
    misschien als je bij google dogo argentino forum intikt
    dat je op een goed forum uit komt
    dat die je misschien kunnen helpen
    zei weten met zn alle misschien wel meer over dit soort honden
    of hebben net als jij t zelfde probleem
    ik zelf zit op t rottweilerforum en heb er vaak wat aan
    ik hoop zo voor je dat er een oplossing is of iets

    heel veel liefs mieke
     
  6. crisje

    crisje Fanatiek lid

    5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    Wat staan jullie voor een moeilijke beslissing.
    Wij hebben ook voor die beslissing gestaan.
    Onze hond (2 jaar) had botkanker. En hij had vooral last van zijn achterpoot. Maar hij kon er prima mee rennen en spelen. Hij kreeg ongeveer 1 jaar van de dierenarts.
    Dus t feit dat hij op 3 poten huppelde was geen reden om hem af te laten maken, maar wel of hij pijn had.
    Maar dan is t moeilijk om te beslissen wanneer heeft hij pijn, en tot hoeveel pijn ga je?
    Valt de pijn te onderdrukken met medicijnen?
    Tot op zekere hoogte ging dat hier wel, maar na 2 maanden niet meer.
    Aan zijn gedrag naar mij toe merkte ik dat het erger werd. Ik ben nachten lang bij hem beneden gebleven, kon hem niet alleen laten en hij wilde ook niet alleen zijn.
    Na een hele nacht gejankt te hebben (ikke he, niet de hond) heb ik besloten dat dit de laatste nacht pijn voor hem was. Een ramp zo'n dag, je geeft hem zijn laatste eten, je maakt zijn laatste boswandeling met hem en ga zo maar door.
    Maar dit was echt t beste voor hem.
    Hem langer bij ons houden hadden we dan voor ons zelf gedaan, niet voor hem. En daar heeft een hond niks aan.
    Dus kijk heel goed naar zijn gedrag en beslis daaruit hoeveel pijn hij heeft.
    Een hond zal dit zelden tot nooit laten merken door gepiep ofzo. Dat is een teken van zwakte en je weet wat er met zwakke dieren in het wild gebeurt....
     
  7. Niet meer actief

    Wat geef je de hond te eten? Brok? Welk merk?

    Heb je al eens geprobeerd de hond in te smeren met factor 50 zonnemelk?
     
  8. Paint

    Paint Actief lid

    27 feb 2007
    392
    0
    0
    Dat zou ik net zeggen, insmeren met zonnebrand. Of hoe lelijk het ook is een jasje voor hun kopen. In dit geval een noodzakelijk iets en geen modeverschijnsel.
    Inslapen zou voor mij te ver gaan.
     
  9. niva

    niva Fanatiek lid

    16 nov 2006
    2.300
    0
    0
    lvg begeleidster kinderen/jongeren
    Oh wat een vreselijke keuze zeg..

    Ik zou er denk ik van uit gaan dat als de hond gaat janken als je d'r aanraakt, dat ze dan toch echt wel heel veel pijn heeft. Hoeveel je ook van haar houdt, en hoe lief ze ook is ..laat daar je beslissing en je keus vanaf hangen. Ik zou haar niet te lang willen laten lijden want lijden is verschrikkelijk..ook voor jou om dat aan te zien.

    Ik wens je heeel veel succes en sterkte bij je beslissing en ik hoop dat je hondjes niet teveel pijn (meer) hoeven te ervaren..
     
  10. Niet meer actief

    En nog een vraag, hoe heeft de dierenarts vastgesteld dat het een zonne allergie is?
    Bloedproef?
     
  11. Niet meer actief

    Als het mijn hond zou zijn, zou ik de hele tuin afzetten met 1 groot zonnescherm...

    Ik zou gewoon 1 hele grote partytent achtig iets neerzetten, dat echt de hele tuin een en al schaduw is.

    En dan de hond na 19.00 uur heel goed uitlaten en de wekker zetten, zodat ik d'r ook nog in de vroege ochtend uitlaat.

    En de rest moet ze dan maar in de tuin doen.

    Maar ja, jij bent mij niet en jouw hond is niet de mijne.

    Het is een vreselijke beslissing en ik denk dat niemand je ermee kan helpen...
     
  12. zonneschijntje

    zonneschijntje Actief lid

    13 jul 2007
    105
    0
    0
    NL
    ik zou zelf ook alles afschermen zodat de hond in de schaduw ligt, of in ieder geval een gedeelte van de tuin waar alleen de hond mag komen en dat is afgeschermd.

    Je ziet het soms ook bij kinderen hoor, zonne-allergie, zou wat zijn als ze die kinderen dan maar in laten slapen :(
     
  13. hope43

    hope43 Fanatiek lid

    14 jul 2006
    2.255
    0
    0
    een hond die moet lijden is natuurlijk niet leuk, maar ja in hoe verre lijdt de hond, das de vraag,....
    en hoe lang duurt het? ik zou zeggen , overhaast je beslissing nog niet en probeer nog eens wat dingen uit,..
    mocht het echt als maar erger worden en je ziet geen andere uitweg, dan kun je het laters altijd nog overwegen,.......

    al ben ik geen dierenarts, mijn zus had ooit bouviers en woonde in griekenland, en haar ene hond had ook erge last van uitslag/jeuk etc vd zon waarschijnlijk,.. er was daar ook niet veel aan te doen, zei men daar, maar ja in andere landen zien ze vaak de dieren niet zoals wij ze behandelen en zien,.
    dus zei ik tegen mij zus, probeer eens elke dag in het zoute water met de hond te gaan zwemmen,..dit deed ze toen, de hond kreeg nog meer last en werd hier nog onrustiger van , bijna zo erg dat ze op wou geven, maar ik zei, zet eens door, de pijn van het zout is niet meer als logisch met die open wondjes,....... we hebben haar toen steeds erna met jodium ingesmeerd,... en laters is ze dus alleen maar regelmatig met haar in het zoute water gegaan,...
    de wonden genazen en de hond heeft nog heel wat jaartjes mogen genieten,..
    (helaas op een dag was dr hond gestolen en heeft ze nooit meer terug gezien)
    maar het beestje was wel weer gezond gelukkig,...


    baat het niet dan schaadt het volgens mij ook niet om het te proberen,....

    het aanraden vh zoute water deed ik, omdat we vroeger een hond hadden en die had ook weleens last en dan nam ik hem op zandvoort ook altijd de zoute zee in, omdat mijn andere zus dit op drs advies altijd moest doen voor haar psoriasus
     
  14. danielle1979

    danielle1979 Fanatiek lid

    1 aug 2006
    1.637
    0
    0
    catering
    zuid-holland
  15. niva

    niva Fanatiek lid

    16 nov 2006
    2.300
    0
    0
    lvg begeleidster kinderen/jongeren
    Is het anders geen optie om de honden bij familie ofzo onder te brengen in nederland?..Hier schijnt namelijk maar zelden de zon :) (grappig én serieus bedoelt)
     
  16. leeuwen77

    leeuwen77 Bekend lid

    7 mrt 2006
    710
    0
    0
    duik instructrice
    bonaire
    Hoi dames,

    Tuurlijk hebben we alles gedaan met de hond! Dat van op de website zoeken hebben we ook gedaan. Het zijn wel honden die vaak huid problemen hebben. Maar deze huid aandoening kennen ze niet. De dierenarts hier heeft nog nooit zo'n erge vorm van huid allergie gezien! Ze hebben huiddelen naar utrecht (waar het lab zit) gestuurd omdat ze hier niet verder kwamen ( antibiotica, zalf, ander voedsel, etc.) daar kwam de zon allergie uit. Nu hebben we idd een grote tuin! Maar gaan toch nog een grotere achterporch bouwen (lees een investering van 20.000 naf) zodat we haar volledig uit de zon kunnen houden en dan maar hopen dat ze haar be hoefte ook in de schaduw gaat doen. Maar ik vind het erg dat er wordt gezegd dat het een lullig excuus is! Wij hwbben echt al meer dan 2000 euro in de hond zitten om dit probleem op te lossen! Wij houden ontzettend veel van onze honden en er zijn mensen die niet eens zoveel kunnen doen voor hun hond! Dus noem het aub geen luulig excuus! kijken of jij het leuk vindt om met een huid vol met open wonden en jeuk door te lopen!
     
  17. leeuwen77

    leeuwen77 Bekend lid

    7 mrt 2006
    710
    0
    0
    duik instructrice
    bonaire
    het grootste probleem met ze naar nl te sturen is dat ze geen officiele papieren hebben en dus gezien worden als pitbulls!
     
  18. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    Hmm je vat het ruimschoots anders op dan ik bedoeld heb :)

    ik bedoelde dus.. dat het niet iets is waar je je hond voor wil laten inslapen.

    niet zonder echt alles 30 keer geprobeerd te hebben.

    volgens mij zat er geen negatieve klank aan mijn geschreven stukje tekst
    maarja.. das altijd lastig met geschreven tekst he
    dus mocht dat wel zo zijn.. excuses.

    maareh... misschien dat zoute water of de zonnebrandcreme eens proberen?

    en dat zal inderdaad in het begin toch minder fijn zijn.. maar het werkt bij meer huidproblemen dan enkel psoriasis
     
  19. leeuwen77

    leeuwen77 Bekend lid

    7 mrt 2006
    710
    0
    0
    duik instructrice
    bonaire
    Sorry, las het idd alsof ik niets voor mijn hond wilde doen! We nemen de hond al mee naar het strand, maar zout water doet weinig meer dan de wonden schoonhouden.! Maar dat is weer in de zon! dus dat is weer slecht voor haar uit! Ja 't is en blijft lastig! Maar om nou te zeggen dat je je kind ook niet in laat slapen als ze zon allergie heeft vind ik wel ver gaan! Ik zou verhuizen als mijn kind zon allergie heeft! Maar zoals ik al zei kan mijn hond niet verhuizen omdat ze gezien wordt als pitbull en dan dus wordt afgemaakt als ze maar een lip optrekt naar iets of iemand, en dan ben ik dus nog verder van huis!
     
  20. zonneschijntje

    zonneschijntje Actief lid

    13 jul 2007
    105
    0
    0
    NL
    pfieuwww kort lontje? ;)
     

Deel Deze Pagina