moeten we onze hond laten inslapen?

Discussie in 'De lounge' gestart door leeuwen77, 19 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gwendolyne

    Gwendolyne Fanatiek lid

    13 jun 2007
    2.900
    0
    0
    Ik zou haar pas laten inslapen als je echt ziet dat ze er last van heeft, en dan bedoel ik wel LAST.. want een hond is een heel dierbaar gezinslid vind ik!
     
  2. hope43

    hope43 Fanatiek lid

    14 jul 2006
    2.255
    0
    0
    was eigenlijk ff benieuwd hoe het met de hond is nu
     
  3. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    ik hoopte ook stiekum hier te lezen dat het nu allemaal goed gekomen was met een mooie oplossing

    ik wacht nog maar even af dus...
     
  4. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Die oplossing staat al boven in het berichtjes, grote achterporch maken zodat ze volledig uit de zon is.
     
  5. smoekie

    smoekie VIP lid

    7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    tja als het lukt dmv een grote porch de hond uit de zon te houden ben je er dus voor een groot gedeelte uit....

    maar als de hond pijn heeft is het toch een ander verhaal vindt ik....

    een hond zal echt niet gauw aangeven dat het pijn heeft, als een hond aangeeft pijn te hebben kun je er vanuit gaan dat hij door helse pijn heen gaat....

    een hond heeft een heel hoge pijngrens en zal niet gauw aangeven pijn te hebben, je weet zelf hoe je hond altijd was, en als de hond nu als een hond met reuma e.d. loopt kun je zelf al zien dat hij pijn heeft....

    voor jou zal het niet gauw op te merken zijn of de hond pijn heeft omdat jij de hond dagelijks ziet en alles waarin hij achteruit gaat voor jou als "normaal" te zien is....

    ik zou zeggen bekijk wat de opties zijn voor de hond en of je de hond daar een plezier mee doet, je doet de hond ook geen plezier door hem verder te laten lijden omdat jij moeilijk afstand kan doen voor de hond, geloof me ik weet waarover ik praat en wij zijn voorheen ook een tijdje "egoïstisch" geweest omdat we dachten dat het wel "meeviel" met onze hond maar realistisch kijken en zien dat de hond echt pijn had deed ons beseffen dat er niets anders op zat dan de hond in te moeten laten slapen hoeveel pijn het ons ook deed...we wilden de hond niet langer laten lijden...

    heel veel succes met wat je beslist.....

    liefs smoekie
     
  6. Caithlin79

    Caithlin79 VIP lid

    21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Het ligt er natuurlijk helemaal aan of de oplossing om de hele tuin overdekt te maken helpt.

    Als de pijn/klachten daardoor afnemen of zelfs verdwijnen is het natuurlijk beter dan inslapen.

    (dit als reactie op Smoekie)
     
  7. leeuwen77

    leeuwen77 Bekend lid

    7 mrt 2006
    710
    0
    0
    duik instructrice
    bonaire
    Hoi Meiden,

    Helaas hebben we weer een nieuwe plek geconstateerd! Deze was vorige week nog maar zo groot als een kwartje en nu is het alweer zo groot als een euro! De andere plek lijkt nu wat rustiger! We gaan volgende week beginnen met bouwen dus de porch zal over een maand of 2 klaar zijn. Dan willen we het iig aankijken tot eind dit jaar of er verbetering in komt!
     
  8. hope43

    hope43 Fanatiek lid

    14 jul 2006
    2.255
    0
    0
    goed zo, kijk het nog maar ff aan, en mocht het niet baten, dan kun je altijd nog een beslissing nemen toch?

    heel veel succes,....
    dikke knuffffffffff (vd hond natuurlijk )
     
  9. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    @leeuwen: ik hoop echt voor jullie (en voor de hond natuurlijk) dat de porch gaat helpen!
     

Deel Deze Pagina