HA of comfort?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Esmeesmama, 23 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Esmeesmama

Esmeesmama Actief lid

29 dec 2006
    135
    0
    0
    salarisadministrateur
    Capelle aan den IJssel
    Deze week ga ik afbouwen met de borstvoeding en moet ik dus flesvoeding gaan kopen. Maar welke?

Volgens de allergie-testen op internet heeft Remy 40-75% kans op een allergie omdat ik hooikoorts heb, allergies ben voor sommige fruitsoorten en mijn dochtertje (vrij ernstig) eczeem heeft gehad. Ook het voedingscentrum adviseerd na borstvoeding een HA-voeding. Op basis hiervan zou ik dus het beste een HA-voeding kunnen kopen.

Maar.. Remy heeft behoorlijk last van krampjes, vaak ligt hij echt te persen en te kreunen voordat hij ontlasting heeft. Ook geeft hij vaak een mondje terug. Dus misschien is het voor hem beter om een comfort voeding te kiezen.

Kortom... ik kom er niet uit. Wat zouden jullie doen?

2. MamaBianca

MamaBianca Actief lid

12 mrt 2008
    478
    0
    0
    Drieborg
    Ik zou de HA-voeding gaan gebruiken. Je kan eventueel cinababy druppels gaan toevoegen tegen krampjes.

3. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Hypoallergene voeding is (dacht ik) ook al wat meer afgebroken, dus je kunt dat eerst proberen. Misschien valt het ook wel mee met de krampjes.
    Als het echt aanhoud, en andere tips (cinababy, massage) helpen niet, kun je nog wel over op comfort. Maar ik denk dat het nuttig is om de HA te proberen, want als dat wel goed gaat, scheelt het misschien toch weer bij de allergien.
    En het overstappen kan ook wat krampjes veroorzaken, dus niet gelijk na een dag er mee ophouden..

4. wuppie

wuppie Bekend lid

16 jul 2006
    621
    0
    0
    Nutrilon omneo is tegen de krampjes en moeilijk poepen en is ook hypoallergeen, dit in tegenstelling tot de Friso Comfort, deze is niet hypoallergeen!

Deel Deze Pagina