wil met 7 maanden oude dochter onder de douch maar hoe

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Rilana, Sep 26, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Rilana

Rilana Actief lid

Feb 6, 2006
    188
    0
    0
    omdat mn dochtertje zo vreslijk huilt in bad wil ik het eens onder de douch proberen maar hoe doe ik dat hoe hou ik haar vast ed en moet ik haar dan met het ruggentje naar de straal toe of met het gezichtje ?

wie kan me helpen

2. weethetwel

weethetwel Bekend lid

Mar 20, 2007
    955
    0
    0
    Enschede
    Weel terug zijn ook onder de douche geweest...

Heb haar tegen mijn borst aangehouden en af en toe mijn hoofd iets naar achter dat ze ook wat nat werd... en haar rugje ook onder zachte straa gehouden.. ze had een grote lach op der gezicht.

papa pakte haar dan over om af te drogen

3. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

Jan 13, 2007
    16,251
    790
    113
    tilburg
    ik heb een klein opblaasbadje gekocht en daar mag ze dan inzitten. zo heb me handen vrij en kan zij lekker douchen. ze kon toen al prima zitten dus dat scheelt een hoop en een bad dat hebben we niet dus dit was ene prima oplossing en nu nog. als ik haar vasthield dan gezichtje naar mijn toe en laat haar dan eerst zelf de stralen onderzoeken. meestal duurt het een paar seconde voor de het ondekt en zo is ze meteen een stuk minder bang. neem een bekertje of zo mee de douche in en met je vrije hand laat je dit vollopen en giet je het zo nu en dan leeg over haar. ze wordt zelf afgelijd door de water straal en kan je haar meteen insoppen. op het laatst nog even afspoelen onder de douche zelf en klaar

4. kiki80

kiki80 Fanatiek lid

Sep 6, 2006
    3,967
    0
    0
    Centraal
    Wij zijn vanaf een week ofzo met de kleine onder de douche gegaan. Lekker tegen je aan houden, ze geven zelf wel aan wat ze wel en niet prettig vinden. Daarna in een wippertje gelegd met een handdoek erin en eentje erover. Snel zelf afdrogen, badjas aan en daarna de kleine verder verzorgen.
    Nu gaan we elke dag samen douchen, heerlijk! En nu is hij zo groot dat hij er alleen ook onder mag (maand of 10) en dan kan ik me rustig aankleden en optutten (naast de cabine natuurlijk).

5. Adine

Adine Fanatiek lid

Sep 12, 2006
    2,355
    0
    0
    Ridderkerk
    Als ik met mijn dochter onder de douche ging, zette ik ook een krukje erbij. Kan je lekker opzitten, want zo'n kleintje wordt op een gegeven moment best zwaar.

6. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Ik heb van de week een badring gekocht.. zo douche ik haar zonder dat ik er zelf bij onder moet. Ze vind het prachtig.. het babybadje en de tummy werkte niet meer hier en we hebben geen ligbad. Dit werkt super!

7. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,809
    3,339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    mocht je het vasthouden nog wat eng vinden, dan kun je de eerste keren ook een hydrofiel om haar heen wikkelen voor wat stroevigheid. Hier ging fae ook in de eerste week al onder de douche. Ze geeft zelf aan wat ze fijn vind, water straal overal, wel voorzichtig en soms met m'n hand er tussen om de straal wat zachter te maken (voor haar hoofdje) . Meestal vind ze het prima, de laatste keer was 'drama' ;) maar toen was ik ook alleen, dus mogelijk iets meer stress en gedoe dan met z'n tweeen.

8. dreames

dreames VIP lid

Dec 9, 2007
    7,813
    4,057
    113
    Ik ben vorige week met de kleine onder de douche geweest. Ik houd haar tegen mijn borst met haar hoofdje over mn schouder. Ik laat de straal dan op haar rugje sproeien of over mijn lijf zodat het water dan tussen haar en mij doorloopt.

9. joyce30

joyce30 Actief lid

Aug 7, 2007
    339
    1
    0
    contactverzorgende
    Vanaf de tweede dag douchen wij met ons zoontje .Hij vind dit heerlijk .Hij ligt dan lekker tegen je aan te kroelen .
    Die tip van het wippertje ben ik erg blij mee !
    Een keer was ik alleen thuis en dacht kom we gaan douchen .toen waren we klaar en ik stond daar van ehh ja en nou ? :)
    Anders doe ik het altijd samen met mijn man .De ene douchen de andere pakt mijn zoontje aan en afdrogen en aankleden .

10. Rilana

Rilana Actief lid

Feb 6, 2006
    188
    0
    0
    ga het denk idd toch eerst met een doek proberen zodat ze zich niet zo bloot voelt ed

11. ling

ling VIP lid

Aug 13, 2008
    9,401
    0
    0
    zo doe ik het ook met mijn ventje. de eerste keer was met 8 weken! hij vind het nog steeds heerlijk en wordt er lekker moe van! :D

12. Rilana

Rilana Actief lid

Feb 6, 2006
    188
    0
    0
    ik heb mn dochtertje net met water laten spelen ze gaat wel met haar handjes onder de kraan /sproeier en in de was bak maar zodra haar voeten of dergelijke nat worden betrekt heel haar gezicht en gaat ze ieder moment huilen
    Als ik haar was met de washand vind ze het niet erg dus wat het dan is van haar ?

13. ik zou het gewoon proberen.
    Je ziet vanzelf of ze het wel of niet prettig vind.
    En ze gaat samen met jou, dus als ze bij dr mama is gaat het vast goed.

Hier gaat de jongste ook vanaf 7 maanden mee onder de douche
    Die vind het echt heerlijk.
    En ze worden dr ook lekker moe van, dus vlak voor bedtijd in de douche, en dan een lekkere fles, en dan naar bed.

Slaapsucces verzekerd ;)

14. Lexie74

Lexie74 VIP lid

Sep 14, 2006
    9,364
    200
    63
    Female
    loonadministratrice
    nop
    is dat echt praktisch onder de douche?

15. Lara1978

Lara1978 Bekend lid

Nov 14, 2007
    614
    0
    0
    Ik leg gewoon het aankleedkussen klaar in de badkamer. Als we klaar zijn met douchen dan wikkel ik haar in een badcape en leg haar op het aankleedkussen. Dan droog ik mezelf af en doe een badjas aan en dan pak ik mijn meisje weer vast en klaar is kees!

En onder de douche doe ik ook vaak een hydrofiel luier om mijn arm zodat het wat minder glibberig is. Of een washandje om mijn hand (van de arm waar zij op steunt).

16. Pendrag

Pendrag VIP lid

Jul 26, 2006
    6,458
    1
    0
    Wat is een badring?

Ik heb Yinthe (en had Jarissa) altijd vast alsof ze de fles kreeg of alsof ze moest boeren (over mn schouder). En wat al meer is gezegd: je merkt aan je baby echt wat hij/zij wel of niet lekker vindt.

Als je alleen bent is het wel handig vooraf alles voor na het douchen klaar te leggen.

17. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

Sep 23, 2007
    3,211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Eerst leg ik alles klaar, en dan samen douchen, Jesse gaat soms met mij in het grote bad, maar meestal met m'n man. Ik pak hem dan daarna weer over en droog hem af.
    Heel soms doe ik het ook alleen wel, maar dan droog en kleed ik eerst hem aan, daarna ben ik zelf koud tot op het bot, dus dat bevalt me niet goed.
    Het douchen vindt hij heerlijk, de straal rond en rond, op z'n hoofdje vind hij wel een beetje eng, hij hapt dan naar adem, maar toch lacht hij erom. Heel grappig om te zien. :D

18. valhalla

valhalla Niet meer actief

Lena doet ook altijd douchen en vindt dat erg leuk. De straal echt op haar hoofd vindt ze niet tof...

We hebben haar vanaf week 1 in de douche gedaan. Vond het vorige keer wel eng, had een tijdje niet met haar gedoucht en opeens was ze zwaar geworden... Hebben een krukje staan waar we op kunnen gaan zitten :D En zo lang je geen olie op je baby smeert valt het met glibberig / laten vallen ook wel mee hoor!

Doe het alleen als we met zijn drietjes zijn, zoals Kisbaba beschrijft lijkt me niet zo lekker, hahaha ;) Bibber....

19. Pendrag

Pendrag VIP lid

Jul 26, 2006
    6,458
    1
    0
    Ik heb een tuinstoel (kleintje) in de douche staan. Heerlijk tijdens mn zwangerschap maar ook bij het samen douchen.

20. dorisn

dorisn Fanatiek lid

Jun 2, 2007
    4,319
    37
    48
    ede
    hier eerst gewoon in het badje gedaan, maar dat was niet een heel groot succes (met name voor mij vanwege de rare houding). toen hebben we een badzitje gekocht (zo eentje waarin ze kunnen liggen), ging prima. nu zet ik het badje in de douche en douche haar dan in het badje. 2weken terug heb ik voor het eerst gedoucht met haar, ging prima, grote glimlach op dr gezichtje. ik hield haar tegen mn borst aan en dan met dr rug onder de sproeier en soms liet ik het water tussen ons door lopen. mn man waste haar haren en ik waste haar verder met de washand. toen we klaar waren pakte mn man haar aan met de badcape en ging haar afdrogen ed.

moet wel zeggen, de eerste keer in bad onder de douche was een drama. voor het eerst in de badkamer en dan ook nog die rare waterspetters overal. na de 2de keer ging het goed en nu is het dikke pret in bad en onder de douche.

liefs doris

Share This Page