lastige dagen - baby 6 weken

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mano82, 22 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mano82

mano82 Fanatiek lid

15 mei 2007
    1.554
    0
    0
    grafisch ontwerpster
    Bij m'n laatste bezoek aan de kinderarts enkele weken terug vertelde die me dat de 5e-6e week best vermoeiend kunnen zijn. Maar wat bedoelde hij daarmee? Ik heb niet de indruk dat het regeldagen zijn want ook na het drinken lijkt m'n dochtertje niet voldaan.

Nu is Louiza iets ouder dan 6 weken en heb het inderdaad sinds enkele dagen erg zwaar met haar. Ze slaapt niet diep en niet vaak, ze huilt vaak en is vrij onrustig (stampt met benen en armpjes). Ze wil vaak drinken (ik geef borstvoeding) maar heeft al snel genoeg en krijst vaak al na 5 minuten... De nachten zijn sinds 4 dagen een hel, ze slaapt niet langer dan 2 uur en weer in slaap vallen gaat moeilijk. Als ze huilt is ze op geen enkele manier te sussen, meestal valt ze na een tijdje vanzelf dan voor even in slaap maar lang slaapt ze niet... Ik val haast in slaap hier voor mijn computer, maar zo meteen begint ze weer te huilen :cry:
    En dat terwijl ze tot een goede week geleden een engeltje was en bijna nooit huilde...

Het kunnen buikkrampjes zijn maar dit kan toch niet onophoudbaar zijn? Spruw is het niet, en verder kan ik me niets indenken.
    Volgende week heb ik een nieuwe afspraak bij de ka maar wilde het hier toch al even kwijt... Nou vraag ik me af wat de ka bedoelde met lastige dagen bij 5-6 weken... Iemand enig idee?

2. mano82

mano82 Fanatiek lid

15 mei 2007
    1.554
    0
    0
    grafisch ontwerpster
    Oops foutje... kan iemand deze verplaatsen naar "baby en dreumes"?

3. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    groeipijntjes?
    Buikkrampjes?

Heb geen idee meid.

4. Moesje78

Moesje78 Fanatiek lid

26 apr 2006
    2.177
    1
    0
    Dat is denk ik een sprongetje....zie het boek "oei ik groei".....dan hebben kinderen een groeispurt en daardoor zijn ze van slag.
    Ze eten/drinken slechter, slapen minder of juist heel veel, zijn hangerig en uit hun humeur.
    En hoe ouder ze worden, hoe erger en langer de sprong, dus berg je maar vast! ;) Succes!

5. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

rond de 6 weken zijn de darmpkrampjes vaak wel het ergste. en inderdaad is er rond die periode een sprongetje. dat boek oei ik groei geeft veel helderheid.

het is absoluut herkenbaar trouwens

6. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Klinkt inderdaad als een sprongetje.... Rond de 8 weken was bij Eva het heftigst (begon bij 7 weken, ze is een week overtijd geboren). Vooral het drinken was echt drama, ze had net spruw gehad en daarna kwam het sprongetje, ik beleefde echt geen plezier aan de borstvoeding :(. Na het sprongetje ging het alleen maar weer beter gelukkig.

7. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Oja, vast zo'n groeisprongetje.
    Ook ik heb het boek 'Oei, ik groei', superinteressant boek! Een echte aanrader, het legt zoveel uit hoe je baby kan zijn, eigenlijk zou iedereen het moeten lezen!
    In het kort: het laat zien hoe het komt dat je kind soms hangerig of echt moeilijk kan zijn. Ik heb hierdoor veel meer begrip gekregen voor het gedrag van m'n baby. Er staan ook ervaringen in van ouders, heel herkenbaar soms!

Hoewel ik bij Jesse absoluut geen hangerige periodes kan ontdekken, ook al zit ik er elke dag op te letten! :confused:

8. valhalla

valhalla Niet meer actief

Had Lena idd ook rond die periode. Eerst met 5 weken en toen met 7 weken weer.... Gelukkig sliep ze wel door maar hier ook kleine beetjes drinken, er veel langer over doen, niet willen slapen (nergens... lag constant zo :confused: om zich heen te kijken), opeens veel meer huilen en pas stoppen als we een gek dansje gingen doen ofzo... arghhh! Maar het gaat over als het goed is!

Rond de zes weken ben ik ook gestopt met kolven (of het kolven was gestopt met mij) en kreeg ze meer kv... Toen ook hier veel krampjes... Heb toen die druppels van VSM gehaald en na een paar dagen had ze nergens last meer van. Na een weekje ermee gestopt en nu nog steeds gaat alles prima!

Ben nu wel erg geneigd om dat hele verhaal over die sprongetjes te geloven :D Hopelijk gaat het ook voor jou op... dus als het voor jou op gaat heb je straks ook je lieve rustige meisje weer terug!

9. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Hier ook rond de zes weken! Ik geloof heilig in het Oei! Ik groeiverhaal, en had ook het idee dat de krampjes het heftigst waren toen. Vanaf 7,5 week heb ik een supermakkelijke baby: Verschonen, eten, spelen en weer slapen. Hij is hooguit een uurtje wakker per keer (dan begint ie weer met gapen) en gaat dan vrolijk weer slapen. (beetje jengelen, dan in slaap vallen om pas weer bij de volgende voeding wakker te worden). Het kwam in mijn geval dus helemaal goed, en ik denk zomaar dat dat bij jou ook zo zal lopen hoor!

10. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik geloofde eerst ook nooit zo in die sprongetjes.... totdat ik toen Eva 7 weken was, het boek in handen kreeg en alles wat bij het 8 weken sprongetje stond, herkende. Inclusief de gevoelens die je als ouder kunt hebben. Sindsdien geloof ik er in ;).

11. Angel Eyes

ja raar he dat oei ik groei boek. je denkt hmmm hoe kan zo'n boek nou zoiets uitleggen. maar hoe ouder je kindje wodt hoe meer je overtuigd raakt. overigens hoeven niet alle beschreven sprongetjes even heftig herkenbaar te zijn. maar als je iets merkt aan je kindje wat compleet contra is aan normaal, verklaart het een heleboel

12. mano82

mano82 Fanatiek lid

15 mei 2007
    1.554
    0
    0
    grafisch ontwerpster
    Wat ben ik blij om jullie reacties te lezen :D Het rondstaren met grote ogen doet ze ook erg vaak en ik sta er dan verwonderd van te kijken dat ze na uren nog steeds niet in slaap is gevallen. Dan wil ze haar speentje maar die valt continu uit haar mondje, dan krijst ze totdat ze haar speentje terugkrijgt, dan lijkt ze weer voor heel even tevreden totdat ze die weer laat vallen :rolleyes:
    Maar ik heb na jullie berichten hoop dat het een "fase" is, en ik zal zeker dat boek "Oei, ik groei" eens lezen, zo kan ik haar gedrag ook beter begrijpen want vind het soms zo erg zielig voor haar! En ook voor mij want ik haal amper 4 uur slaap per nacht :confused: Nu ligt ze vredig te slapen want heb haar een uitgebreid badje gegeven en daar werd ze wel rustig van... Hoop dat ik binnenkort m'n engeltje terugheb :)

13. Princess

Princess Actief lid

Ja ze kunnen vermoeiend zijn, die bengeltjes. Hier zitten we ook midden in een sprongetje. Knettergek word ik er soms van, erg hé!

14. Angel Eyes

belangrijkste boodschap van oei ik groei is, dat die kleintjes het als angstig kunnen ervaren dat ze meer en meer dingen begrijpen en inzien. op zo'n moment zoeken ze naar een veilige haven, namelijk mama of papa. geef daar ook aan toe. en probeer niet perse in ritme te houden. meer knuffelen en lekker de tijd nemen, dat is voor jullie allemaal het beste en geeft minder frustraties.

succes he ;)

15. kleinegabriel

14 jun 2008
    9
    0
    0
    Ook hier hetzelfde verhaal. Wat raar, zeg! nou ja raar, ik ben nieuw in deze baby wereld. 's middags voordat hij gaat slapen, huilen huilen huilen....bijna 1 uur misschien terwijl ik zie dat hij moe is (gaf signalen).

Ik ben beetje depri. Ben zo blij om jullie verhalen te lezen. Dus ik ben niet de enige.

Maar ik weet niet of hij heeft nu sprongetje of niet. Ik heb wel dat boek. Zal even lezen. Oooooooh ik hoop dat die huilmomenten voorbij gaan. Ik kan niet tegen huilen.

16. Lovelylonnes

Lovelylonnes Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.208
    1
    0
    Nagelstyliste en incassomedewerker.
    Justin heeft ook erg last van buikkrampjes, hij is nu pas 4 weken (wel 2 weken te laat geboren...) maar heeft een beetje hetzelfde als jouw kindje.

Met periodes begint ie te krijsen, dan is zn speentje niet goed genoeg en kan ik m ook niet troosten.
    Zn buikje is dan helemaal aangespannen en het enige wat helpt zijn scheetjes laten of poepen volgens mij. Maar ja, daar kan ik m niet mee helpen....

Heb van het CB nu de tip gekregen om cynababy druppels te kopen dus die gaan we nu gebruiken. En Jus krijgt de Nutrilon Omneo voeding met de B-Free flessen... Meer kan ik niet doen dus troosten we hem maar als ie weer een "aanval' krijgt...

Succes!

17. Chantal79

Chantal79 Actief lid

20 aug 2007
    344
    0
    0
    Wat je ook kan doen bij krampjes is fietsen met de beentjes, daar laat Nick nog wel eens scheetjes door. Of lekker met wat olie zijn buikje masseren.
    Misschien heb je er wat aan. Succes

18. poekie01

poekie01 Actief lid

20 dec 2007
    132
    0
    0
    Hoi hoi, :D

Wat herkenbaar zeg wat ik hier allemaal lees. Hier ook niet willen slapen terwijl meneer zich suf gaapt. En als ie in slaap valt bij mama of papa en we leggen hem in bed...nou berg je maar, hij is meteen weer wakker! Afgelopen nacht kregen we hem echt niet in slaap, werd er echt zo moedeloos van :cry: :cry: . Terwijl bijvoorbeeld de nacht ervoor probleemloos verliep. Als hij wakker is, huilt ie ook heel veel, hij vermaakt zichzelf niet in de box of zo. En als ik hem weer oppak is het goed. Overal naar kijken met oogjes wagenwijd open. Draag die kleine dus erg veel bij me, zou je hem daar al mee kunnen verwennen? nee toch?,....

Ik geef ook borstvoeding en hij wil nu ook zoveel drinken. Vooral 's middags en 's avonds. Dan zit ik echt op de bank vastgeplakt..

Ik ben benieuwd wanneer het hier wat rustiger zal worden. Als ik jullie verhalen lees zie ik dat er nog hoop is hahaha...

19. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    Poekie een baby kun je tot zeker 6mnd leeftijd niet verwennen!
    Je baby kan nu nog niets, dus zichzelf ook nog niet vermaken in de box, dat komt allemaal later nog.

Dat hij veel gevoed wil worden savonds kan zijn dat hij aan het clusteren is voor de nacht, dat doen sommige babys.

Gewoon lekker bij je pakken hoor, je baby kan nu nog niets en wil alleen maar lekker bij je zijn! En idd mogelijk zit ie in het 6wk sprongetje, des te meer redne om em lekker bij je te pakken, want dan is hij bang. ZIJn wereldje verandert zo en hij snapt dat nog neit.
    Nee hoor lekker troosten en kroelen, dat is nog niet verwennen.

Deel Deze Pagina