kindje anderhalf slaapt licht en wil alleen in het ouderlijk bed slapen...

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door whitesaber, 7 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. whitesaber

whitesaber Niet meer actief

Mijn zoon kreeg nachtmerries en nam hem steeds in bed bij ons
    Nu wil hij helemaal niet in zijn eigen bedje slapen
    En zo ja slaapt hij zo licht dat je niet eens een stap kan verzetten
    Nu roept hij om ons ligt/zit in zijn eigen bed
    Hij doet dat zo heftig dat hij soms verslikt in zijn eigen slijm...
    Dan ren ik weer naar hem toe (want het zal je maar gebeuren...) en op het moment dat ik hem in mijn armen neem lijken alle zorgen verdwenen

Heeft hij een mentale sprong?
    Hij is bijna 20 maandjes

2. balleke

balleke Fanatiek lid

21 jan 2009
    1.837
    0
    0
    gevaarlijk beroep
    brabant
    Ik wou dat de oudte dat deed in ons bed slapen (hij ziet het als spelen op het grote bed..;)), want zelf daar wil hij niet in slapen. Kan je niet echt helpen wij zitten met het zelfde...:( Vanalles al geprobeerd. Miss tandjes/kiesjes, sprong, nachtmerrie's te weinig of te veel geslapen overdag en miss wel klaar met het ledikantje?

3. adi

adi Niet meer actief

Hier hebben we rond die leeftijd een hele heftige fase gehad bij zowel zoontje als dochtertje (derde gelukkig niet).

Ze wilden beide niet meer alleen slapen. Onze dochter hebben we gewoon bij ons genomen, maar wel elke nacht gestart in eigen bed. Inmiddels slaapt ze wel weer goed.

Mijn zoontje wilde niet eens bij ons slapen, wij moesten naast zijn bedje komen liggen. Mijn man heeft bijna een maand op een deken naast zijn bedje geslapen, inmiddels gaat dit ook stukken beter.

Hopelijk is het bij jullie ook een fase! succes!

4. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Hier idem rond deze tijd, maar ik vertik het om ze in bed te nemen of er bij te gaan slapen. Wij hebben het een poosje heeeeel goed uitgelegd en dichtbij gebleven. Dus: Mama gaat nu uit je kamer, maar ik blijf boven. Ik laat de deur op een kiertje, muziekje aan. Hoor je mij nog? Ik ben hier, ga maar lekker slapen.
    In het begin moesten we echt wel een kwartier boven blijven, omdat ze steeds weer vroeg waar we waren en moest huilen. Dan ging ik even terug en na een poosje sloop ik naar beneden. Nu gaat het een stuk sneller en ben ik na 3 minuten alweer beneden. Maar het was hier echt een angst voor alleen zijn, dus ik heb haar flink moeten geruststellen dat ik echt in de buurt was. Nu gaat het beter!

5. whitesaber

whitesaber Niet meer actief

@gentle Ja we denken nu ook dat het angst is...
    Want hij is alleen rustig als ik hem in de armen neem
    Ik zal het even uitproberen Gentle om boven te blijven en ook zeggen dat er niks aan de hand is

@adi Ik hoop ook dat het een fase is Hij is dan echt overstuur
    Gisteren gaf hij zelfs over...
    Zo sneu

@balleke Hij slaapt (sliep...) al in een peuterbed want hij slaapt breed hahaha
    Hij zat een paar maand geleden bijna vast tussen de zijkanten namelijk :D

6. Zanetti

Zanetti Niet meer actief

Hoe is het slapen overdag, doet hij dat nog (een dutje)? Hier hebben we ook zo'n fase gehad, dat losten we op net als bij Adi. Ging ik of grote man, naast zn bed liggen en dan was het echt constant het handje vast houden, die pakte hij zo stevig vast, omdat hij gewoon zo angstig was, soms echt uren achter elkaar dat we (ik) echt een lamme arm van kregen. We konden hem ook bij ons in bed nemen, maar we hebben het op deze manier gedaan omdat we zelf vrees hadden dat hij straks niet meer in zn bed wilde liggen, na een paar weken gaat het weer goed.

Deel Deze Pagina