mog meer mama's met een kindje met een schisis?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mam85, 13 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    hoe is het met iedereen hier trouwens haha

@mamalicliciouss gaat het drinken goed bij michelle?

@mam85 thieshan moet over een paar jaar pas terug komen in het ziekenhuis

hier gaat alles goed youame heeft alleen nog de harde gehemelte gespleten
    wel lastig als er een koekje vast zit tussen de spleet
    maar ze wordt over een maand of 2 weer geopereerd dat wordt haar 3e operatie dan hoeft ze pas weer als ze 9 is

ze moet vrijdag naar de victor veau stichting
    krijgen we gesprek met logopediste en gaan ze foto's maken van het mondje enz

ik hoop dat jullie het leuk vinden om zo
    maar met elkaar te praten en op de hoogte te houden over de gebeurtenissen van operatie's vragen enz

gr marline

2. LauraFay

LauraFay Actief lid

12 mei 2006
    365
    0
    0
    zelfstandig onderneemster
    Vlakbij Emmen
    Ik vind het leuk om zo in contact te blijven.

ow, gri ezelig als er een koekje tussen de spleet blijft zitten.

Mlan wordt in Juni/juli waarschijnlijk voor de 2e keer geopereert. Ik zie er nu al als een berg tegen op.

3. mam85

mam85 Fanatiek lid

3 jul 2007
    1.729
    0
    0
    mama!
    hey ben een tijdje weg geweest.

marline.. toch meer met een schisis kindje (of e.d)

marline: ik weet je bent vandaag voor echo.. ik vind het het zo spannen dvoor jullie

wij willen ook graag voor 2e gaan. maar mij houd de vraag momenteel erg bezig hoe groot de kans is dat ons 2e kindje ook een schisis krijgt

4. mam85

mam85 Fanatiek lid

3 jul 2007
    1.729
    0
    0
    mama!
    laurafay: hebben jullie al een datum? suc6 ;)

5. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    de echo was helemaal goed het lipje was dicht
    maar of de gehemelte dicht is zien we pas na de geboorte

ik weet niet meer of er nog meer zijn met een schisis

laurafay spannend youame wordt dan ong voor de 3e keer geopereerd

6. Meisje86

Meisje86 Lid

2 nov 2007
    28
    0
    0
    hallo, ik heb vorige week te horn gekregen bij de 20 weken echo dat mijn kindje ook geboren zal worden met een enkelzijdige schisis..
    Het is natuurlijk een hele schok en ben ook best bang voor de dingen die nu nog gaan komen. Nou is mijn vraag aan jullie sinds wanneer jullie het wisten en wat me nou nog allemaal te wachten staat.....!?!?!?

Gelukkig was verder alles goed met het kindje en daar ben ik allang blij mee!

7. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    hoii meisje

wij kwamen er pas met de KS achter dat youame een schisis heeft
    op de 20 wk echo konden ze het niet zien omdat ze de handjes ervoor had

youame moest met een speciale fles drinken (habermann)
    en dat ging wel goed
    verder stonden er een stuk of 10 artsen van het victor veau om der heen om te overleggen enz

ze kreeg 3 dagen na de geboorte een gehemelte plaatje in om de gehemelte af te sluiten (ze had ook een kaak en dubbele gehemelte spleet)
    die heeft ze tot ong 9 maand gehad

ze worden ong met 3 maand voor het eerst geopereerd aan het lipje

op www.schisis.nl staat meer info

in iedergeval nog gefeliciteerd met je zwangerschap
    hoop dat je ons ook op de hoogte houd
    groetjes marline

8. Meisje86

Meisje86 Lid

2 nov 2007
    28
    0
    0
    Bij ons had hij zijn handjes er ook steeds voor, en moest daarom de volgende dag gelijk nog een keer heen voor een 3d echo... hierop zagen ze het duidelijk... het was eerst een hele schok omdat ze in het begin van de echo zeiden dat alles goed was, en aan het eind zagen ze het ineens...!
    We zijn nu inmiddels wel al een beetje van de schrik bekomen en ben echt heel blij dat hij verder helemaal gezond is. Het enige waar ik nog een beetje bang voor ben, is de bavlling zelf. omdat je natuurlijk niet weet hoe dat er echt uit gaat zien. Maar hebben ze er verder zelf geen last van dan, en hadden ze ook ergens last van na de operatie...!?

Verder ga ik jullie zeker op de hoogte houden. moet vanmiddag naar de verloskundige dus zal ik daar ook nog wel wat meer informatie krijgen denk ik...

9. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    het is idd wel een beetje schrikken
    zelf hebben ze er geen last van hoor (geen pijn enz)

youame is met 3 maand geopereerd
    en na 4 dagen mocht ze weer naar huis omdat ze het zo goed deed echt veel last heeft ze er niet van gehad

10. Meisje86

Meisje86 Lid

2 nov 2007
    28
    0
    0
    Gelukkig dat ze er zelf geen last van hebben verder. ben vanmiddag dus bij de verloskundige geweest en die gaat me nu aanmelden bij het schisisteam en moet dan nog vrijdag weer naar de gynacoloog..

maar mocht je dan ook bij haar in het ziekenhuis blijven die dagen of is het ziekenhuis voor jullie niet zo ver? Bij mij gaat alles dan via Groningen en dat is een uur hier vandaan, dus niet echt om de hoek!

Kan echt niet wachten totdat de kleine er is, duurt helaas nog even want ben 4 september pas uitgerekend. :D

11. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    bedoel je de dagen toen ze geboren was?
    ik heb een KS gehad dus moest 4 dagen blijven
    ze heeft wel een dag op de couveuze afdeling blijven omdat ze een beetje moeilijke start gehad heeft
    maar ze mocht gewoon mee naar huis toen ik ook naar huis mocht

maar als alles goed gaat mag hij/zij gewoon met je mee naar huis geloof ik

wij wonen zo'n 20 min van het ziekenhuis
    als ze geopereerd worden mag er 1 persoon blijven slapen

haha ik kan ook niet wachten tot onze 2e er is moet nog 12 weekjes
    wel spannend he
    heb je nog last van kwaaltjes?

12. Meisje86

Meisje86 Lid

2 nov 2007
    28
    0
    0
    Ow oke dus er mag altijd iemand in de buurt blijven, is wel heel erg moelijk zeker om je kindje daar af te geven voor de operaties?
    Is wel spannend allemaal hoor, alles is nieuw he..:D en het gaat dan toch allemaal een beetje anders dan dat je van te voren had verwacht.
    Maar ben blij dat er niks ernstigs aan de hand was, want daar gaat het uiteindelijk toch allemaal om...!

Jij hoeft dus ook niet zo lang meer :D Echt wel spannend allemaal. zie wel een heel klein beetje op tegen de bevalling maar dat heeft iedereen vast wel..:p Gaat het bij jou weer een keizersnee worden dan, of weten ze dat nog niet..? Is er trouwens dan meer kans dat je tweede kindje dan ook schisis zal krijgen? Sorry voor de vele vragen hoor...:p maar ben zo nieuwsgierig....:D

Maar ik heb verder geen kwaaltjes gelukkig ook verder niet gehad eigenlijk.. af en toe steken in de buik maar verder niet.
    Heb jij veel last van kwaaltjes dan, of valt dat ook nog mee?

Deel Deze Pagina