Genoeg ruimte in romp?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Dazwa84, 11 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dazwa84

Dazwa84 Fanatiek lid

9 aug 2008
    1.212
    0
    36
    Hoi,

Ik ben benieuwd of er hier een verloskundige/gynaecoloog is die ervaring heeft met een zwangerschap bij iemand met een 'apart' lichaam. Ik ben namelijk maar 1.31 groot door de ziekte Osteogenesis Imperfecta (breekbare botten).

Wij hebben in principe een 'go' gekregen van de gynaecoloog van het AMC, en ik zal bij een eventuele zwangerschap goed begeleid worden (mijn rug is namelijk wat ingezakt). Echter had ze geen directe ervaringen met iemand met mijn handicap en/of lichaamsbouw.

Ik weet dat er in Amerika een vrouw van ongeveer een meter is geweest met mijn handicap die toch zelf een kindje heeft kunnen dragen.

Groetjes Danielle

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoi danielle,
    Ja dat klopt, het is heel goed mogelijk om een kindje te dragen. Je zal gaan ervaren dat op het moment dat er voor de kleine inde hoogte geen ruimte meer is,naar voren zal komen dus aan het einde zal je waarschinlijk een flinke toeter hebben! Maar dat geeft niet! Kindje zoekt zijn of haar plekje wel!

Imke

3. Dazwa84

Dazwa84 Fanatiek lid

9 aug 2008
    1.212
    0
    36
    Dat is echt fijn om te horen. Inderdaad zal je me op een gegeven moment wel kunnen rollen :D Denk dat het ook wel heel zwaar zal worden, mn rug is namelijk echt best wel kort, omdat hij ingezakt is.

Maarja, de tijd zal het uitwijzen.. zolang ik er zelf niet dood aan ga, heb ik het er voor over..

4. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    HOihoi,

hihi ja tegen het einde rol je afdeling op en het doodgaan zullen ze met man en macht tegen gaan!

Succes, laat je weten hoe het allemaal gaat. Vind ik ook wel interressant! Je ziet het niet zoveel!

Imke

5. Dazwa84

Dazwa84 Fanatiek lid

9 aug 2008
    1.212
    0
    36
    Dankjewel! Ik hou je op de hoogte. We vinden het zelf ook erg spannend. Eerst maar kijken of het uberhaupt gaat lukken om zwanger te raken. ;)

Deel Deze Pagina