Hallo verloskundigen. Ik ben 27 weken zwanger en heb afgelopen week bij de controle bij de Vk te horen gekregen dat mijn baarmoeder 5 weken voor ligt op groei. Ik krijg nu dinsdag een groei-echo om te kijken of de kleine idd ook echt te groot is. Als dit idd zo is dan is het vermoeden groot dat ik zwangerschapsdiabetes heb, ook omdat ik al 13 kg ben aangekomen. Ik maak mij nu eigenlijk best wel zorgen erom, vooral omdat ik mij afvraag of dit vermoeden vaak bevestigd wordt of dat er in veel gevallen ook gewoon niets uit die echo's komt. Hopelijk kunnen jullie mij een antwoord geven, of misschien gerust stellen wanneer dit vaker voorkomt. Alvast bedankt Gr. Chelleke84
hoi je hoeft je geen zorgen te maken. Wacht het rustig af. Het vermoeden wordt inderdaad soms bevestigd, maar soms ook niet. Kijk gewoon wat er uit de echo komt straks en waarschijnlijk wordt ook je bloedsuiker gecontroleerd. Mirjam
Hoi Mirjam... Bleef toch een beetje malen. Vanmorgen op het werk mijn bloedsuikers gecontroleerd. Deze waren na het ontbijt 4.8 voor de lunch 5.6 (had wel van alles tussendoor gehad) Alleen 10 minuten na een glas sterke ranja was hij hoger 's middags --> 10.7. een drie kwartier later nog eens geprikt en toen weer 6.2. Volgens mij is er toch niets mis met deze waardes??? Het geeft me in ieder geval wat meer rust voor t weekend... Wat vind jij ervan?? Gr. Chelleke84
hoi die zijn prima ja, logisch dat je op die ranja reageert, die is wel iets hoog, maar de rest is helemaal netjes. Mirjam
OK gelukkig... die met de ranja is idd te hoog, maar omdat hij zelf weer zakte lijkt het me geen probleem... toch?? pfieuw gelukkig.... maak ik me toch wat minder zorgen Dank je wel voor je snelle reactie