baby en studeren..

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door claudia2008, 6 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. claudia2008

claudia2008 Bekend lid

14 jun 2008
    686
    0
    0
    Hallo!

Ik heb even een vraagje; wie heeft er ervaring met studeren naast het hebben van een klein kindje (baby) thuis?
    Ben net begonnen aan een studie Rechten aan de open universiteit en wil daar graag mee doorgaan maar weet niet of dat kan als je fulltime op je kindje moet letten?! Zijn er mensen die daar ervaring mee hebben?

Ik hoor het graag!
    Alvast bedankt!

Groetjes

2. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.268
    6.800
    113
    Ja ik heb er ervaring mee. Ik was derde jaars toen ik Isabella kreeg.

Nu 5e jaars, ;)

Dus ik ben nog een jaar langer bezig dan de rest.

Ik vond het in het begin wel lastig, vooral omdat ik echt een stuk minder goed kon onthouden. Ik haalde altijd tussen de 8 en de 10 op een tentamen en na de zwangerschap 3 a 4 en dan na de derde poging een 6.

Nu is het gelukkig weer goed.

Maar ik had echt een jaar nodig om weer echt goed te kunnen studeren.

3. claudia2008

claudia2008 Bekend lid

14 jun 2008
    686
    0
    0
    Bosi bedankt voor je antwoord! :D

4. merakli

merakli Fanatiek lid

21 jan 2009
    1.214
    0
    36
    Hoi Claudia,

Ik ben op dit moment 9 weken zwanger en ben gisteren begonnen aan mijn afstudeerstage. Ik vind het heel erg spannend, want ik moet een scriptie schrijven en verdedigen. Dus wens me maar succes!

En als je een helpende vader hebt, moet het wel lukken denk ik (studeren)

5. soovi

soovi Fanatiek lid

1 nov 2007
    2.465
    582
    113
    Het is best lastig. Maar op zich wel te doen. Het duurde bij mij ook een hele tijd voordat ik er weer echt helemaal bij was en er weer echt goed tegenaan kon.
    En verder is het alleen erg lastig als je kindje ineens ziek is ofzo. En studeren als mijn zoontje thuis is dat lukt bij mij dus niet. Ik studeer vooral op de dagen dat hij weg is en soms 's avonds.

6. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Hoi,

Ik heb tijdens mijn (hbo)studie een dochter gekregen, zat toen in het laatste jaar. Heb daardoor wel vertraging opgelopen maar ben inmiddels afgestudeerd en ga in september weer met een nieuwe studie beginnen aan de universiteit.
    Mijn ervaring is dat het pittig kan zijn omdat je vaak 's avonds wat moet doen en dan heb je vaak geen zin meer.. Als mijn dochter thuis is komt er minder van studeren maar ze gaat wel gewoon naar de opvang dus dan kan ik ook studeren. Het beviel mij eigenlijk best goed, mijn zwangerschap verliep niet heel prettig (veel ziek en klachten) en ik kon makkelijk wat van de studie inhalen en thuis doen als ik me wel goed voelde. Als je werk hebt heeft het toch andere gevolgen, je hebt dan verantwoordelijkheden naar je werk toe.
    Maar dat van minder goed kunnen studeren en dingen onthouden herken ik ook, mijn concentratie was niet super.

Succes!

7. Merijn

Merijn Niet meer actief

Ik studeer nog (psychologie, derdejaars) maar mijn zoontje gaat straks 3 dagen naar de opvang en mijn man werkt 1 dag thuis. Ik heb dus 4 dagen om elders te studeren.

Eerlijk gezegd denk ik dat het vrij lastig is om te studeren als je geen opvangmogelijkheden hebt. Ik heb eind deze maand een tentamen en op dit moment nog geen opvang, maar ik weet echt niet hoe ik dat voor elkaar kan krijgen. Ik word hier te vaak gestoord en raak dus snel afgeleid. Studeren moet ik echt op de universiteit doen zodat ik een lange ruk kan maken...

8. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    oe leuk! Ik ga ook psychologie studeren. Welke richting volg je? En je hebt dan bijna je bachelor begrijp ik? Ga je ook nog een master doen?
    (sorry, offtopic..)

Deel Deze Pagina